• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Piratkopierade" urtavlor för smarta klockor

Rookie

Cartier
2-Faktor
Min spontana reaktion är, vem fan bryr sig? Det är en liten rund skärm med en bild. Skulle det vara fel om man då bildgoogla en klocka och visade endast resultatet på skärmen (m.a.o. så att det ser ut som på bilden i länken men att det i själva verket är en bild från google)?

Jag har svårt att se att man inte kan se skillnad på en riktig klocka och en virtuell på en skärm. Det känns som att detta är något som kommer va kul för en mycket begränsad skara människor under en väldigt kort tid innan dem inser att de finns annat kul här i livet att lägga tid på.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Allt det smutsiga med produceringen av fejkklockor finns ju inte, men designstöld oavsett. Bryr mig dock inte, inte direkt att folk kommer fronta med dessa som äkta ändå.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
When you can't innovate, copy... Grejjen med en smart klocka borde ju vara att det finns möjlighet till roligare sätt att visa tiden och annan information. Sen om det alltid passar är ju en annan sak.

Anroid-Wear-Watch-Faces-14.jpg


Anroid-Wear-Watch-Faces-25.jpg
 

Portofino

Panerai
Visar du upp en smartwatch för mig med en rolextavla så bemöter jag dig på samma sätt som om du visat upp en valfri kopia. Möter din blick med en sorgsen min, ger dig en tröstande klapp på axeln och lämnar dig med ett "kämpa.."
 

Tapiren

Cartier
Jag stör mig inte speciellt på dessa elektroniska varianter, det är liksom så uppenbart att de är något annat än en äkta klocka. Däremot förstår jag ju att de kända varumärkena inte vill se detta, och att de går vidare med detta för att få ett stopp.

Denna variant irriterar mig desto mer;
http://uropenn.se/100000002/J16355-332
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag stör mig inte speciellt på dessa elektroniska varianter, det är liksom så uppenbart att de är något annat än en äkta klocka. Däremot förstår jag ju att de kända varumärkena inte vill se detta, och att de går vidare med detta för att få ett stopp.

Denna variant irriterar mig desto mer;
http://uropenn.se/100000002/J16355-332

Ja som dykklocka var det hål i huvudet med den vridringen..
 
Topp