Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"Piratkopierade" urtavlor för smarta klockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sledger, 25 november 2014.

1. Sledger
    Trådstartare

Sledger Stadsbo

2. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :pirate:

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tycker nog även att det är lite obegripligt att vilja ha en digital rippoff på tavlan. Skall man nu skaffa sig en smartwatch är ju motivet obegränsat.. Känns bara rätt fantasilöst..

Floduttern, vikgul, Myndigheten och 3 andra gillar detta.
  4. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Handlar det inte om att de måste sätta ner foten oavsett vilket medium de blir plagierade i? Om de tillåter digital plagiering, blir "fysisk" plagiering plötsligt legitim?

Myndigheten, Bojke och Spencer gillar detta.
  5. David

David Bödeln

daviden, Knight och Spencer gillar detta.
  6. Rookie

Rookie Borgare

Min spontana reaktion är, vem fan bryr sig? Det är en liten rund skärm med en bild. Skulle det vara fel om man då bildgoogla en klocka och visade endast resultatet på skärmen (m.a.o. så att det ser ut som på bilden i länken men att det i själva verket är en bild från google)?

Jag har svårt att se att man inte kan se skillnad på en riktig klocka och en virtuell på en skärm. Det känns som att detta är något som kommer va kul för en mycket begränsad skara människor under en väldigt kort tid innan dem inser att de finns annat kul här i livet att lägga tid på.

_jonte, ozzyozzy och Eurenius gillar detta.
  7. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Väldigt fantasilöst om man ändå har skaffat en smartwatch istället för en riktig.

8. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Stör mig inte på det. Känns harmlöst.

9. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Allt det smutsiga med produceringen av fejkklockor finns ju inte, men designstöld oavsett. Bryr mig dock inte, inte direkt att folk kommer fronta med dessa som äkta ändå.

10. nissehult

nissehult Friends of KS

When you can't innovate, copy... Grejjen med en smart klocka borde ju vara att det finns möjlighet till roligare sätt att visa tiden och annan information. Sen om det alltid passar är ju en annan sak.

Anroid-Wear-Watch-Faces-14.jpg

Anroid-Wear-Watch-Faces-25.jpg

11. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Visar du upp en smartwatch för mig med en rolextavla så bemöter jag dig på samma sätt som om du visat upp en valfri kopia. Möter din blick med en sorgsen min, ger dig en tröstande klapp på axeln och lämnar dig med ett "kämpa.."

12. Tapiren

Tapiren Bonde

Jag stör mig inte speciellt på dessa elektroniska varianter, det är liksom så uppenbart att de är något annat än en äkta klocka. Däremot förstår jag ju att de kända varumärkena inte vill se detta, och att de går vidare med detta för att få ett stopp.

Denna variant irriterar mig desto mer;
    http://uropenn.se/100000002/J16355-332

13. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ja som dykklocka var det hål i huvudet med den vridringen..

14. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Mårtenssons ur Brookfield