• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pistolrån Östermalm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

månljus

Panerai
Det anmäls ca 10 000 rån i Sverige varje år varav merparten är personrån och anmäls i våra storstäder. Jag har aldrig sagt att inget av dessa kan haft en klocka som mål. Det är dock lite som att oroa sig för att råka ut för en flygolycka. Det finns en masa åtgärder som gemene man bör vidta innan man börjar fundera på att bli rånad på sin klocka.
Känns som du bara skriver helt nya saker i varje nytt inlägg som egentligen inte rör det vi har diskuterat tidigare.
Tråkigt att folk inte vet skillnad på sitt eget och någon annans.
Däremot, skulle man hamna i sådan situation är det väll ganska självklart att man bara lämnar ifrån sig klockan. Jag vet inte hur ni ser på saken men jag tar mitt EGET LIV i första hand 365 dagar om året oavsett värde på föremålet rånarna vill åt.
Men på skottårsdagen, då lever du allt farligt din lilla galning. ;)
 

raden mas

Omega
Tråkigt att folk inte vet skillnad på sitt eget och någon annans.
Däremot, skulle man hamna i sådan situation är det väll ganska självklart att man bara lämnar ifrån sig klockan. Jag vet inte hur ni ser på saken men jag tar mitt EGET LIV i första hand 365 dagar om året oavsett värde på föremålet rånarna vill åt.

Ja,enda gången jag heventuellt hade riskerat mitt liv var om mina barn hade kunnat räddas.OM det var en sån händelse.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Detta är ju inte Flashback men du kan väl sätta en referens till denna "händelse" för så vitt jag vet har det inte inträffat i Sverige i närtid.
Och du vet allt som händer i Sverige förmodar jag? Han har ärren att visa för det. Sen om det hände i Sverige eller ej bekymrade jag mig inte att ta reda på, han är lätt trettio år äldre än mig så det behöver inte ens ha hänt i "närtid".
 

marw

Panerai
2-Faktor
Och du vet allt som händer i Sverige förmodar jag? Han har ärren att visa för det. Sen om det hände i Sverige eller ej bekymrade jag mig inte att ta reda på, han är lätt trettio år äldre än mig så der behöver inte ens ha hänt i "närtid".
Jag har hört talas om en klocksnackare på övre Östermalm som fick sin klocka tagen av utomjordingar. De hade landat i Tessinparken och tog honom vid Karlaplan. Han var helt borta i två dygn. Akta er för personer som lyser grönt runt just Karlaplan....
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan knappt inte tänka hur det skulle kännas att förlora en klocka, för att inte tala om en klocka som är värd 500k(!). Avskum som sysslar med sådant förtjänar inget annat än ond bråd död.
 

månljus

Panerai
@månljus Vad är det du tycker är nytt eller otydligt alternativt inte rör sakfrågan?
Sakfrågan tycker jag att du håller dig till menade mer i diskussionen mellan oss. Men vi kan släppa det, vi tror olika i det här fallet helt enkelt. Förhoppningsvis får polisen tag i dessa och då får vi troligtvis även reda på mer fakta. I övrigt kan jag tipsa om att taggningar inte fungerar när man editerar in dom.
 

Knypplarn

Cartier
Polisen går även ut med information om att flera klockrån har skett i området och uppmanar människor att hålla låg profil med sina klockor. https://mitti.se/dyra-klockor-byte-vid-tva-personran-samma-natt/
Mitt inlägg riktar sig mot polisen och inte dig. Men istället för att uppmana folk att hålla låg profil kanske de borde fokusera på att sätta dessa förbannade personer bakom lås och bom? Är ju helt jävla absurt att man ska behöva riskera att bli rånad med pistol.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det känns ju som att det här handlar om en klocka utöver det vanliga, och att rånarna visste om det i förväg. Supertråkigt att man inte får ha sina saker ifred oavsett vad.

Ingen härifrån som hört någonting mer?
 
  • Like
Reactions: JLW

Hugii

Audemars
Ok.
Nu är vi upplysta. Jävligt tråkigt.

Nu får jag i alla fall dåligt samvete. Har inte BCF-skattat för mina två senaste köp. Får göra det imorgon.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp