• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pizzadags.

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.

Så nu äntligen har jag uppnått en milstolpe här på KS - 600 inlägg mestadels genom ryggdunkningar, grattis i öppningstrådar och andra hyllningar i superlativ form.

Vill börja med att tacka alla Admins för det arbete ni lägger ner i kulisserna och hur ni styr och utvecklar detta eminenta forum.
Därefter vill jag tacka alla profiler, klockallvetare, sköna människor och allt annat löst folk här inne för allt ni tillför forumet.

Enligt kutym så ska det hållas en tävling med tillhörande pris. Så nu blir det åka av.
Tävlingen består i att gissa/veta:

1. Inom vilket område finns/används denna modell av klocka?
2. Beskriv hur man läser av klockan dvs hur man använder sig av klockan (förrutom att läsa av den aktuella tidpunkten på dygnet)?
Utslagsfråga: Hur många klockor finns i min svarta klockbox just nu?

Vid flera med rätt svar så blir det lottning som avgör vinnaren.
Prispotten består av en "goodie bag" med klockrealterat innehåll till vinnaren samt ett bidrag till BCF från mig.

Bild på klockan som hänger hemma i mitt kök. Den är på inget sätt unik.

IMG_1989_1.jpg



Tävlingen avslutas lördag den 31 Jan, vinnare meddelas under söndagen den 1 Feb.

Mot nästa mål 1500 inlägg. Vi ses längs vägen.

//Simp
 

Simpatico

Rolex
Grattis till pizzan!

Vilken är favorit pizzan samt hur kommer din klocklåda se ut vid 1500 inlägg? :)

Tack tack.

Favoriten blir nog hemlagad av någon sort och köpe blir nog gyrospizza.
Ang klocklådan så om jag skall följa Fru Simpatico som placerar mig ibland i dom " stockkonservativas" fack
så blir nog svaret - Förädlad....
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
1. Inom snabbmatskedjor, exempelvis McDonalds men säkerligen även pizzerior, för att hålla reda på hur länge hamburgare och dylikt kan ligga färdiga (i värmeskåp) innan det är slängdags.

2. På bilden står minutvisaren på svart 2:a, vilket innebär att man lägger en svart tvåa som tidkort vid de specifika burgarna som är klara vid den tidpunkten (till exempel). När minutvisaren sedan når den vanliga tvåan (alltså ca 10 min senare), så är det slängdags. (Om jag nu minns rätt, mina donken-skills är lite rostiga)

Jag gissar på 3 klockor, hehe
 

Simpatico

Rolex
Och vinnaren är Snigel
Stort grattis.
Som svarade helt rätt ang klockan och hur den används.

Skicka ett PM så skall jag skrapa ihop en goodiebag.

Just denna klocka har sutit upp på en McDonalds.
IMG_1994.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till Pizzan och till vinnaren! Hade missat denna tävling helt, men jag hade ändå ingen koll :) Vilka är de sex då, om man får fråga?
 
Topp