• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pizzatävling, fem inlägg för sent.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Då jag har haft problem med att komma på en tävlingsgren har pizzatävlingen fått vänta. Nu känner jag mig dock hyfsat redo.

I prispotten ligger en trio bra grejer. Först och kanske främst en klocka ur blandat-högen. Förmodligen ett fickur, jag har inte bestämt mig än, men klockan kommer att vara:
1) Fin, i skicket
2) En klocka jag gillar och egentligen vill spara
3) Gammal

Nästa del i priset blir en fulgrogg, alternativt en massa öl, beroende på lokal så fort jag träffar vinnaren IRL.

Och, självklart, en bakispizza till verderbörande. Antingen om vi råkar ses dagen efter, eller en kontantersättning då fulgroggen/ölen delas ut.

Hur går då min tävling till?

Jag gillar verkligen bilder, så jag vill ha en bildtävling. Tänker mig därför att deltagarna fotar sin klocka på armen, eller tar ett gammalt foto, tillsammans med en annan klocka i sin samling, kruxet är att det inte ska vara en klocka av samma typ.
Ge mig dykare vs dress, dress vs digital och så vidare!

Skriv även i tråden om ni vill ha fickur eller armbandsur i händelse av vinst.

Vinnaren utser jag på söndag kväll, runt 9-rycket, lycka till!
 

16610

Patek
2-Faktor
Grattis till 600 inlägg. Jag bidrar med denna bild. Tror inte jag vinner på denna bild men om, armbandsur;)

image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
UN3Ezfp.jpg


Sportklockan till vänster
Tavlans tydliga kontraster mellan ljus botten och mörkare breguet-index, gör tiden enkel att avläsa för den moderna mannen på språng. Dem blånerade visarna av breguet stuk spelar lekfullt med i tavlans blå nyanser. Boettens lätt konvexa form lämpar sig väl, då den ej är i vägen vid bus och fartfyllda lekar.

Dressklockan till höger
Med sina något smäckrare former slinker den smidigt in under manschetten på den för kvällen valda aftonklädseln. Den sobra svarta urtavlan i kombination med dess rena linjer och smakfullt bladformade guldvisare, påvisar en elegans och medvetenhet hos den umgängesvana bäraren av uret.

Kul tävling och grattis till pizza-nivån! :)
Vid en eventuell vinst önskar jag mig gärna ett fickur.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Grattis till pizzerian!

Mitt bidrag blir givetvis med nyköpta Bratten och en annan dykare. Trist kan tyckas, två dykare, men jag har ju den enformiga smak att älska dykare. Viss skillnad dock, en går på batteri och en är automatisk. Hoppas det uppfyller kriterierna. Skulle jag vinna tar jag gärna ett armbandsur.

image.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Grattis till pizzabagarstatus, fint jobbat!
Mitt bidrag..

Nytt vs gammalt (2010-talet vs 1948)
Stål vs guld
Länk vs läder
Dykare vs dressare
Rejäl handledsnärvaro vs subtil elegans

Allt sammanflätat under samma varumärke..

image.jpg

image.jpg


Vid förmånen av en eventuell vinst föredrar jag armbandsur :)
 
Topp