• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plötsligt händer det!

Jens

Greedo
Jag har varit bitter och ibland håglös på ett osympatiskt sätt. Jag har varit övertygad om att internet och alla dess auktionssajter har förstört möjligheter till fynd. Jag minns för ett tiotal år sedan då det gick att hitta en Certina ds-2 super ph 1000m för fem tusen spänn på sin höjd. Jag minns när jag köpte min första Rolex sub ny för 24.995:- och säljaren hade sin egen på sig fast med röd text. Han berättade att även fast den var gammal så var det ungefär samma värde på hans som min nya.

Men så häromdagen så lyckades jag vinna en auktion precis innan jag klev på flyget mot London.
Som vanligt när jag handlat nuförtiden så blir det en udda fågel.
Just som jag snöat in på klockor med stämgaffelverk så hittar jag nån sajt som skriver om något som kallas för Swissonic-verk. Det visar sig vara en variant av stämgaffeln och direkt så går Jens igång på det hela.

Jag tänker inte göra nån större utvikning om dessa verk, det finns info på nätet. Hursomhelst så är det en variant på Bulova Accutrons patenterade stämgaffelverk. China kan säkert fylla på med en matnyttig sammanfattning gällande skillnaden.

Hade förhoppning om att den skulle dimpa ner i lådan idag och det gjorde den med "andra leveransen" post.
Vad jag gav för den behåller jag för mig själv, men det går att göra fynd fortfarande!

Ok, vad blev det då?

Baksidan först, ett litet lock för batteribyte:





Och så framsidan, denna pjäs bär namnet Marker. Udda? Ja! Går Jens igång på det? Hell yeah!!!

 

plattfot

Rolex
Grattis. Såg den och tänkte buda - men avstod.
Har för mig att säljaren lagt den på ett lite udda ställe, eller hur?

Grattis igen!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis, grymt skick på den och en tuff modell! Är det det där semi-elektroniska verket i, med både batteri och balans? :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har varit bitter och ibland håglös på ett osympatiskt sätt. Jag har varit övertygad om att internet och alla dess auktionssajter har förstört möjligheter till fynd. Jag minns för ett tiotal år sedan då det gick att hitta en Certina ds-2 super ph 1000m för fem tusen spänn på sin höjd. Jag minns när jag köpte min första Rolex sub ny för 24.995:- och säljaren hade sin egen på sig fast med röd text. Han berättade att även fast den var gammal så var det ungefär samma värde på hans som min nya.

Men så häromdagen så lyckades jag vinna en auktion precis innan jag klev på flyget mot London.
Som vanligt när jag handlat nuförtiden så blir det en udda fågel.
Just som jag snöat in på klockor med stämgaffelverk så hittar jag nån sajt som skriver om något som kallas för Swissonic-verk. Det visar sig vara en variant av stämgaffeln och direkt så går Jens igång på det hela.

Jag tänker inte göra nån större utvikning om dessa verk, det finns info på nätet. Hursomhelst så är det en variant på Bulova Accutrons patenterade stämgaffelverk. China kan säkert fylla på med en matnyttig sammanfattning gällande skillnaden.

Hade förhoppning om att den skulle dimpa ner i lådan idag och det gjorde den med "andra leveransen" post.
Vad jag gav för den behåller jag för mig själv, men det går att göra fynd fortfarande!

Ok, vad blev det då?

Baksidan först, ett litet lock för batteribyte:





Och så framsidan, denna pjäs bär namnet Marker. Udda? Ja! Går Jens igång på det? Hell yeah!!!


Haha! Jag hade den på min minneslista och skulle buda på den! (tradera?) :D På något sätt så missade jag att ställa alarm... Dock så är de väl inte så ovanliga? Tyker det har funnits ett par stycken till ganska låga priser på Ebay... Grattis iaf, cool klocka! :
 
Topp