• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Placering av texten "Swiss made" på rolex

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Se där ja! Antar att oron minskat;)

Hehe, hade väl ingen större oro från början men ju längre in i tråden jag klev desto större blev oron :). Hade varit jobbigt att behöva ta en diskussion med en Italiens handlare. Dock fick jag returrätt och 1 års garanti. Och jag har inte läst något dåligt om handlaren. Men jävlar vad jobbigt det skulle varit, usch. Men det bästa är väl iaf att låta någon öppna den så man sover riktigt gott ;)
 

par

Patek
2-Faktor
Varje gång någon lägger upp en bild på oavsett vad så känns det som flera hittar massa fel och saker som ser "fel ut".
Men visst det är en ledande fråga så att säga TS ställer.

Som ovan sa, känner du dig osäker så lämna in.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Varje gång någon lägger upp en bild på oavsett vad så känns det som flera hittar massa fel och saker som ser "fel ut".
Men visst det är en ledande fråga så att säga TS ställer.

Som ovan sa, känner du dig osäker så lämna in.

Självklart är det så, och visst är det ledande att lägga upp en sådan tråd. Men i detta fallet var det en specifik sak jag ville kolla om någon hade ett bra koll på. Och nu blir det till att lämna in den, tråden förstörde mitt lugna sinne, nu tycker jag den förstorar för dåligt, jävla skit. 143g kändes iofs mycket trevligt. Kommer dra mig för att lämna in den för tänk om..........
 

par

Patek
2-Faktor
Självklart är det så, och visst är det ledande att lägga upp en sådan tråd. Men i detta fallet var det en specifik sak jag ville kolla om någon hade ett bra koll på. Och nu blir det till att lämna in den, tråden förstörde mitt lugna sinne, nu tycker jag den förstorar för dåligt, jävla skit. 143g kändes iofs mycket trevligt. Kommer dra mig för att lämna in den för tänk om..........

Om den är från 2004 bör den vara servad dessutom?
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Om den är från 2004 bör den vara servad dessutom?

Jag fick ingen riktig servicedokumentation men den ska vara genomgången av handlaren, därav lämnar de 1 års garanti enligt deras utsago. Och med tanke på att den håller tiden +3sek så bör ju någon ha servat den tycker jag.
 

paradis

Audemars
Jag fick ingen riktig servicedokumentation men den ska vara genomgången av handlaren, därav lämnar de 1 års garanti enligt deras utsago. Och med tanke på att den håller tiden +3sek så bör ju någon ha servat den tycker jag.

Då kan det vara bra som ,jabla,föreslog,kanske ett Äkthetsintyg + trycktest,kostar inte så mycket. Går klockan bra,enligt dig,då skulle jag inte serva den,onödigt att kasta bort 5-7000 ..............
 

jabla

Sarlacc
Det där känns bra :)

NCEKcWK.jpg

Har kollat min klocka och när den vägdes var det var två extralänkar som kunde tas bort på länken.
 
Topp