• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plague dials ifrån beyler/rolex

poormans

Rolex
Hemska böldpest tavlor, tror att det kan vara fuktskador pga missfärgningat på baksidan
Många svarta snowflakes ser ju oxå ut så

20170307_092528.jpg
20170307_092605.jpg
20170307_092639.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Sunkigt! Den högra är ju lite mysig i rätt klocka. Jag gissar på fukt/felförvarade, en sillicapåse räddar det mesta mot fukt. Är det du som har grottat i den vänstra tavlan? Ser ut som nån slags sjukdom :hilarious:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Visar bara ett förhållandevis vanligt fenomen på matta svarta tavlor ifrån 60-70 talet

Och de är inte ens till salu
Absolut. Vissa tavelvarianter hade väldigt dålig färg som lätt ruttnade på ett liknande sätt. Jag tror dock att merparten, om inte alla, varit utsatta för fukt som du själv nämner. Vissa var bara mer känsliga än andra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hemska böldpest tavlor, tror att det kan vara fuktskador pga missfärgningat på baksidan
Många svarta snowflakes ser ju oxå ut så

20170307_092528.jpg
20170307_092605.jpg
20170307_092639.jpg
Koola, måste varit matta målade tavlor? Du har ingen bild på en oskadad? Var sällan skådad dålig färg detta. Även Omega hade ju denna typ av färg, även den blå. Tex på ploprofen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Rengöra. In i ugnen = tropic. Till salu?
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp