• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Planerar på att köpa en julklapp till låtsasfarsan.

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, så här är det! Jag blev ju ganska nyligen klockintresserad (början av året) och har sedan dess vid varje nytt inköp skickat bilder till min låtsaspappa då jag - av någon anledning - tänkte att han skulle uppskatta mitt intresse.
Och så är det ju! Nu träffar jag honom och min mor väldigt sällan trots att vi bor i samma stad, men sist jag var där hade jag min TAG på mig som han uppskattade otroligt mycket och visade sig att han faktiskt visste mer än vad jag trodde. Han visste till och med vissa Refs på Seikos och Rolex.

Han bär dock i dag en Clas Ohlssons-klocka för ett par hundralappar som han köper ny varje år.

Sist jag var där, hur som helst - så sa han att: "Ja, jag skulle väldigt gärna någon gång i mitt liv äga en fin mekanisk klocka".
Och jag började fråga lite och det visade sig att han gillade:

- Stål
- Länk
- Dressat
- (Automatisk)

Så jag visade några bilder på Rolex DJ som han verkligen gillade.

Så nu mina vänner, tänkte jag köpa honom en fin klocka i julklapp. Dock inte en Rolex, eftersom jag själv sparar till detta i första läget och det är många som ska ha julklappar!
Jag tänker mig en budget på 5000-7000kr. Med ovan preferenser. Vad har ni för förslag? Spontant tänker jag Longines Conquest eller någon Certina. Dock är jag väldigt dålig på just dressare.

Ni gör min dag om ni kommer med ett perfekt förslag! Tack på förhand!

(Och glöm inte bifoga bilder)
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Certina DS1 Day-date. Finns med svart, grå och silverfärgad tavla. http://www.klockia.se/e-handel-sokresultat?search=Certina+DS+1+Automatic+Day-Date
0209-jpg.109189
certina-day-date-jpg.153116
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Fin gest!
Tycker du ska köpa en vintage Omega, Seamaster eller Geneve. De hittar du lätt inom budget och kanske till och med någon tusenlapp kvar till din Rolex.
(Har tyvärr inga bilder tillgängliga atm)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fin gest!
Tycker du ska köpa en vintage Omega, Seamaster eller Geneve. De hittar du lätt inom budget och kanske till och med någon tusenlapp kvar till din Rolex.
(Har tyvärr inga bilder tillgängliga atm)
Jo jag har själv kikat på dessa, men jag vet inte om de kommer på länk?
Samt så kanske de är lite "tråkiga" som allra första klocka? Roligare att få nytt?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Topp