• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Planerat driftstopp

Chief

Omega
Har alltid upplevt ks som en av de snabbare hemsidorna jag besöker. :) Men bra gjort om du lyckats trimma upp farten ännu mer. ;)
 

Cryssarn

Rolex
Jag fick total panikångest och sprang runt på gatorna i nashville med ett plakat där det stod "The end is near!!".....samtidigt som jag klickade hem en Diesel klocka
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det går otroligt segt med datorn, men flyter på bra med mobilen.

Upplever samma sak ? Mobilen är ruskigt snabb . Medans datorn säger det tar för lång tid att ladda sidan.

Varför funkar det inte på datorn? @daviden ?
Tror att detta är samma problem som vi haft innan, att lastbalanserarna tror trafiken är en småskalig attack. @hook förklarade det i någon tråd.

Ge det till imorgon.
 
Något har hänt... Kan inte ladda KS i iPhonen över wi-fi hemma. Står bara och tuggar. Kör jag över mobilnätet går det snabbt som attan!
Har testat att rensa webbplatsdata och historik utan resultat.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Något har hänt... Kan inte ladda KS i iPhonen över wi-fi hemma. Står bara och tuggar. Kör jag över mobilnätet går det snabbt som attan!
Har testat att rensa webbplatsdata och historik utan resultat.
Det har att göra med det jag skrev ovan. Inget vi kan påverka då det ligger hos vår host - det kommer dock stabilisera sig mer.
 

mega

Rolex
Nu är snart mobilsurfet slut :)
Vet du vad dom "silar" på ? En av mina datorer kommer ut på KS, men massor med andra gör inte det (testar från samma interna nät).
Har testat att byta "Browser Agent" men dom verkar smartare än så...

Saker som inte funkar (samma nätverk som går ut via Bahnhof):
ipad, ipad mini, Mac Air (tråd & trådlöst), bärbar med Linux (tråd & trådlöst), Sony Xperia

Saker som funkar:
Stationär dator med Linux (tråd)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu är snart mobilsurfet slut :)
Vet du vad dom "silar" på ? En av mina datorer kommer ut på KS, men massor med andra gör inte det (testar från samma interna nät).
Har testat att byta "Browser Agent" men dom verkar smartare än så...

Saker som inte funkar (samma nätverk som går ut via Bahnhof):
ipad, ipad mini, Mac Air (tråd & trådlöst), bärbar med Linux (tråd & trådlöst), Sony Xperia

Saker som funkar:
Stationär dator med Linux (tråd)
Ingen aning, känsligt område. Vi (läs: City network) jobbar på det iaf.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Väntat på en lösning i över ett år... Jag har en uppsjö enheter hemma som jag hoppar mellan och använder VPN för att det ska fungera. Två enheter från samma nätverk går bra men när det blir tre eller fler så börjar det strula.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Väntat på en lösning i över ett år... Jag har en uppsjö enheter hemma som jag hoppar mellan och använder VPN för att det ska fungera. Två enheter från samma nätverk går bra men när det blir tre eller fler så börjar det strula.
D̶e̶t̶ ̶h̶a̶r̶ ̶a̶l̶l̶t̶s̶å̶ ̶A̶L̶D̶R̶I̶G̶ ̶f̶u̶n̶g̶e̶r̶a̶t̶ ̶p̶å̶ ̶d̶e̶ ̶h̶ä̶r̶ ̶e̶n̶h̶e̶t̶e̶r̶n̶a̶?̶
My bad, läste fel. Det är när flera kommer igång, precis så som jag beskrivit problemet för City Network.


Tror mig ha en bra bild nu, har ni det här problemet så behöver ni inte rapportera mer i den här tråden - har tillräckligt med information. :)
 
Topp