• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Acwan

Breitling
Hej allesammans! Jag är helt novis gällande moddning men äger idag en Omega Seamaster 300 m Chronograph, som idag är moddad med Mikrojusterings claspen från just Planet Ocean som Erikssons Urhandel hjälpte mig med!

Men till frågan! eftersom jag idag inte har budgeten för en helt ny planet ocean och vill dessutom inte skapa en Omega tung samling, så undrar jag, går det att montera en planet ocean länk på en seamaster? Vet att länkarna är svindyra och runt en 8-10tkr, men det är ingen fara, utan hur ser det ut.. Passar den mot huvudet och utan att se onormalt ut vid lugsen? Passar det inte alls?
Finns det något alternativ?

Och andra frågan är finns det Rubber B Armband eller liknande till omega med?

Tar gärna länkar och tips till både länkar även ej original om det är så att det finns liknande till den som sitter på planet ocean, samt gummi band, men kvalité och vikt är av stor betydelse för båda två.

Ref på min Omega är 212.30.44.50.03.001

Tacksam för hjälp!

Med vänlig hälsning
Stefan!
 

Petomaani

Breitling
Hej allesammans! Jag är helt novis gällande moddning men äger idag en Omega Seamaster 300 m Chronograph, som idag är moddad med Mikrojusterings claspen från just Planet Ocean som Erikssons Urhandel hjälpte mig med!

Men till frågan! eftersom jag idag inte har budgeten för en helt ny planet ocean och vill dessutom inte skapa en Omega tung samling, så undrar jag, går det att montera en planet ocean länk på en seamaster? Vet att länkarna är svindyra och runt en 8-10tkr, men det är ingen fara, utan hur ser det ut.. Passar den mot huvudet och utan att se onormalt ut vid lugsen? Passar det inte alls?
Finns det något alternativ?

Och andra frågan är finns det Rubber B Armband eller liknande till omega med?

Tar gärna länkar och tips till både länkar även ej original om det är så att det finns liknande till den som sitter på planet ocean, samt gummi band, men kvalité och vikt är av stor betydelse för båda två.

Ref på min Omega är 212.30.44.50.03.001

Tacksam för hjälp!

Med vänlig hälsning
Stefan!
I afraid that the original end links won't fit into Planet Ocean bracelet too well...
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Borde enkelt gå att få dit planet ocean gummit. Jag monterade detta lätt genom lite tunnare sprinbars. Har inte använt länken sedan dess.
Din ref har 21 mellan luggarna om jag minns rätt. Så antingen går du på 20 mm orginal gummi eller 22 mm och filar lite. Det är 1 mm vi pratar så det är nog bara att pressa in.
Watchobssesion säljer org gummin till ok pris.
Här är tråden jag skrev efter jag monterat mitt.
https://klocksnack.se/threads/po-gummi-på-seamaster-diver.67005/
 
Topp