• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Planet ocean utan krono eller rolex 114060 nodate

Hrafn

Breitling
Ska till holland har bestämt mig för att byta ut min 25 år gamla Breitling. Vill gärna ha lite råd, har två klockor jag funderar emellan omega planet ocean utan chrono med 8500 verket, som på flygplatsen kostar ca 30 tusen eller en Rolex submariner utan datum som dom ska ha ca 41 tusen för. Känner mig inte säker på vilen som är vassast Rolex är ju tidlös och kommer säkert att vara lika populär i framtiden som den varit historiskt, frågan är hur omegan klara det?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Rolexen. OM du tröttnar kan du alltid sälja den och tjäna en slant. Är däremot tveksam till att det är en 114060, tror inte dom släpper den för 41', det är inte en 14060 som legat på lager ett tag?
 

naggge

Panerai
Självklart Rolex!

Priset låter dock lite för bra för att vara sant. Flög via Schiphol för ett en månad sen och riktigt så billig var inte nodaten, du får nog lägga till några tusenlappar om jag kommer ihåg rätt. Dessutom hade dom inte en enda Submariner inne när jag var där så du kan inte ta för givet att den finns där.
 

Isodor

Audemars
PO har ett bättre urverk i sig samt tål djupare vatten. Tycker även designen är snyggare.

Det viktigaste är du väljer själv
 

Rivalen

Rolex
Min röst faller på 114060. Utseendet funkar bättre för mig.

8500 verkar vara ett mycket bra verk byggt av ETA exklusivt för Omega, men enligt vissa därmed inte heller ett "äkta" in-house verk, vilket många entusiaster anser viktigt. Kanske värt att beakta när man skal lägga mycket pengar? Eller är in house verk upphaussat? Daytonan med El Primero verk t ex - en fin/bra erkänd klocka - antar jag.

Läs gärna
http://www.watchtalkforums.info/forums/omega-forum/56438.htm
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
naggge skrev:
Hrafn skrev:
Gassan på Schipol det är ny klocka årsmodell 2013 av 114060 priset 5082 euro.


Du har nog världens bästa växlingskurs om du kan få det till 41 tkr.
Räkna snarare med 44

Precis, dessutom så går sportmodellerna av Rolex som smör i solsken på Schiphol pga av priserna. 2011 hade jag 30+ och 2012 ca 20 flygningar via Schiphol och endast en handfull gånger har de haft dessa inne, men om du har tur så kanske dom har en.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag röstar PO för jag gillade den bäst när jag provad dem. Det är två rätt olika klockor men riktigt bra klockor båda två. Glöm priset, glöm märket och prova båda med öppet sinne och ta den som känns bäst. Mina 5 ören.
 

naggge

Panerai
Beastie skrev:
Jag röstar PO för jag gillade den bäst när jag provad dem. Det är två rätt olika klockor men riktigt bra klockor båda två. Glöm priset, glöm märket och prova båda med öppet sinne och ta den som känns bäst. Mina 5 ören.

Det där håller jag verkligen med om. Det är ändå du som ska ha den :)
 

Josef B

Bestraffaren
Håller med de två skribenterna precis över mig, men hur man än gör så kommer det att bli en Rolle på armen oavsett tids nog :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Om du ska behålla den lika länge som din nuvarande skulle jag välja Rollen, på kort sikt tycker jag dock 30 k för en PO 8500 inte är en dålig deal!

Omegan är grym, dock lite tricky att använda med skjorta..

Lycka till!

(Oavsett vilken du väljer så byter du upp dig, spelar ingen roll vilken Breitling du har :D )

/Asplund
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Priset är ju sjukt, men i vilket fall skulle jag valt Rolex över Omega alla dagar i veckan.
 

JesperO

Rolex
naggge skrev:
Självklart Rolex!

Priset låter dock lite för bra för att vara sant. Flög via Schiphol för ett en månad sen och riktigt så billig var inte nodaten, du får nog lägga till några tusenlappar om jag kommer ihåg rätt. Dessutom hade dom inte en enda Submariner inne när jag var där så du kan inte ta för givet att den finns där.


Var där för två veckor sedan och priset stämmer faktiskt 5082 Eurosar..
Däremot fanns det ingen inne och de log lite snällt när jag frågade om det gick att boka en ....
 

Hrafn

Breitling
Som sagt 41 eller 44 bättre pris än hemma i svedala, jag slant nog när jag skrev på telefonen. Gick alltså inte att boka om den inte finns, bara att hoppas att dom har en . Har mailat idag och frågat om man kan förskottsbetala och hämta när man kommer dit, får se bad dom svarar
 

hxw

Omega
Gå imot strømmen, velg Omega ;)

Men det er du som skal bruke det. Velg uret utifra hva som gir deg mest godfølelse - ikke hva som har mest gjensalgsverdi eller anses som det "riktige" her inne.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Svårt val, jag hade nog tagit Rolex då den känns mer klassisk och passar till allt. Omegan är dock ruggigt fin med och kanske, med tanke på det lägre priset, lockande. Men i slutändan rolex.
 
Topp