Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Planet ocean utan krono eller rolex 114060 nodate

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hrafn, 6 februari 2013.

1. Hrafn
    Trådstartare

Hrafn Torpare

Ska till holland har bestämt mig för att byta ut min 25 år gamla Breitling. Vill gärna ha lite råd, har två klockor jag funderar emellan omega planet ocean utan chrono med 8500 verket, som på flygplatsen kostar ca 30 tusen eller en Rolex submariner utan datum som dom ska ha ca 41 tusen för. Känner mig inte säker på vilen som är vassast Rolex är ju tidlös och kommer säkert att vara lika populär i framtiden som den varit historiskt, frågan är hur omegan klara det?

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    För min del, utan tvekan 114060.

Ett mycket bra pris dessutom

3. Rolex, tänk inte ens på POn....

4. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Rolexen. OM du tröttnar kan du alltid sälja den och tjäna en slant. Är däremot tveksam till att det är en 114060, tror inte dom släpper den för 41', det är inte en 14060 som legat på lager ett tag?

5. Fifflio

Fifflio Borgare

Från:
    Örebro
    Rolex Rolex Rolex !!!!

6. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    nja…enligt mig får du mindre klocka för mer pengar om du väljer rollen

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag säger ingenting.... Ni vet nog vad jag tycker...

8. Hrafn
    Trådstartare

Hrafn Torpare

Gassan på Schipol det är ny klocka årsmodell 2013 av 114060 priset 5082 euro.

9. naggge

naggge Friends of KS

Självklart Rolex!

Priset låter dock lite för bra för att vara sant. Flög via Schiphol för ett en månad sen och riktigt så billig var inte nodaten, du får nog lägga till några tusenlappar om jag kommer ihåg rätt. Dessutom hade dom inte en enda Submariner inne när jag var där så du kan inte ta för givet att den finns där.

10. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    PO har ett bättre urverk i sig samt tål djupare vatten. Tycker även designen är snyggare.

Det viktigaste är du väljer själv

11. naggge

naggge Friends of KS

Du har nog världens bästa växlingskurs om du kan få det till 41 tkr.
    Räkna snarare med 44

12. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Min röst faller på 114060. Utseendet funkar bättre för mig.

8500 verkar vara ett mycket bra verk byggt av ETA exklusivt för Omega, men enligt vissa därmed inte heller ett "äkta" in-house verk, vilket många entusiaster anser viktigt. Kanske värt att beakta när man skal lägga mycket pengar? Eller är in house verk upphaussat? Daytonan med El Primero verk t ex - en fin/bra erkänd klocka - antar jag.

Läs gärna
    http://www.watchtalkforums.info/forums/omega-forum/56438.htm

13. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Precis, dessutom så går sportmodellerna av Rolex som smör i solsken på Schiphol pga av priserna. 2011 hade jag 30+ och 2012 ca 20 flygningar via Schiphol och endast en handfull gånger har de haft dessa inne, men om du har tur så kanske dom har en.

14. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag röstar PO för jag gillade den bäst när jag provad dem. Det är två rätt olika klockor men riktigt bra klockor båda två. Glöm priset, glöm märket och prova båda med öppet sinne och ta den som känns bäst. Mina 5 ören.

15. naggge

naggge Friends of KS

Det där håller jag verkligen med om. Det är ändå du som ska ha den :)

16. Håller med de två skribenterna precis över mig, men hur man än gör så kommer det att bli en Rolle på armen oavsett tids nog :)

17. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Rolex utan tvekan :)

18. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Om du ska behålla den lika länge som din nuvarande skulle jag välja Rollen, på kort sikt tycker jag dock 30 k för en PO 8500 inte är en dålig deal!

Omegan är grym, dock lite tricky att använda med skjorta..

Lycka till!

(Oavsett vilken du väljer så byter du upp dig, spelar ingen roll vilken Breitling du har :D )

/Asplund

19. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Jag hade utan tvekan valt Rolex om priset är så bra.

20. ZQT

ZQT The Banker

Priset är ju sjukt, men i vilket fall skulle jag valt Rolex över Omega alla dagar i veckan.

21. Chuck

Chuck Friends of KS

Rolex! Om du vet att du inte kommer sakna datumet de närmsta 25 åren :arrow:

22. JesperO

JesperO Präst

Var där för två veckor sedan och priset stämmer faktiskt 5082 Eurosar..
    Däremot fanns det ingen inne och de log lite snällt när jag frågade om det gick att boka en ....

23. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    5082€ är ju som sagt inte 41 kkr?

24. Hrafn
    Trådstartare

Hrafn Torpare

Som sagt 41 eller 44 bättre pris än hemma i svedala, jag slant nog när jag skrev på telefonen. Gick alltså inte att boka om den inte finns, bara att hoppas att dom har en . Har mailat idag och frågat om man kan förskottsbetala och hämta när man kommer dit, får se bad dom svarar

25. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    +1

26. hxw

hxw Bonde

Från:
    Trondheim, Norge
    Gå imot strømmen, velg Omega ;)

Men det er du som skal bruke det. Velg uret utifra hva som gir deg mest godfølelse - ikke hva som har mest gjensalgsverdi eller anses som det "riktige" her inne.

Xalle gillar detta.
  27. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Svårt val, jag hade nog tagit Rolex då den känns mer klassisk och passar till allt. Omegan är dock ruggigt fin med och kanske, med tanke på det lägre priset, lockande. Men i slutändan rolex.

Mårtenssons ur Brookfield