• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Platina Club Members Only

matage

Omega
@matage din Credor är väl platina?
Oh yes.. Mycket nöjd så jag bjuder på en bild från i julas, lite tavlelglitter och en trippelplatina :)

En vacker dag vill jag komplettera den med en Cartier Tank Americaine i samma material
credor-dial.JPG
CredorMag50.jpeg
3plat.JPG
 
Senast ändrad:

par

Patek
2-Faktor
Och det är den jag har på armen några poster upp. Missade den är du sålde den så jag kastade mig över den när den dök upp igen :)
Måste helt klart ta lite bättre bilder på den eftersom mina halvonyktra mobilbilder inte gör den rättvisa
Missade, snyggt! Håller med om att den var extremt svårfotad, kanske den värsta jag upplevt:) Händer mkt i tavlan
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Grattis till platina DDn! Hur känns skillnaden mot din tidigare vitguld? Både vad gäller vikt och utseende.

Utseende är det inget enormt
Slät ring här och räfflad på wg och räfflad är nog nästan vassare men jag gillar båda
Vikten skiljer nog rätt mycket och det tog ett tag att vänja sig
Däremot så väljer jag platinan oftare i lådan än vad jag gjorde med wg så jag gillar nog den mer :)
 

matage

Omega
Missade, snyggt! Håller med om att den var extremt svårfotad, kanske den värsta jag upplevt:) Händer mkt i tavlan
Kanske den här tråden som får mig att rigga ljustältet och ladda DSL'en ;)

En egenskap jag verkligen gillar är just tyngden. Att ha en 36mm kostymare på handleden men ändå "känna att den sitter där ".
 
  • Like
Reactions: par
Topp