Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Plexiglas

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Poffdoff, 16 november 2012.

1. Poffdoff
    Trådstartare

Poffdoff Torpare

Tja boys,
    Jag har en gammal Tissot Visodate Seastar 34mm med ett väldigt sargat plexiglas.Tyvärr är det inte bara repor utan även en genomgående spricka. Vet någon av er vart man kan köpa ett nytt passande plexiglas?

Mvh Kristian

2. ZQT

ZQT The Banker

Också intresserad, fast angående zenith ca 35mm. Någon som vet någon generell som säljer glas eller är det bara att gå till en urmakare?

3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det ska alla urmakare kunna fixa - inga konstigheter.

4. ZQT

ZQT The Banker

Singular, vet du vad det kan komma att gå på?

5. naggge

naggge Friends of KS

Jag betalade 300 kr för ett nytt plexi på en gammal chronographe suisse. Detta var hos en fristående urmakare.
    Blir nog lite dyrare om man går till märkeshandlarna.

6. ZQT

ZQT The Banker

Låter helt klart överkomligt!

7. _jonte

_jonte Friends of KS

Hur sitter plexi fast i boetten? Är det som med 'vanliga' glas att de pressas i?

8. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Jag fick tag på ett sortiment gamla glas ( både plexi och glas ) från en gammal urmakare som lade ned ..
    Betalade några hundra för kanske 1000 glas ( och 800kr för 100st skinnband 18-20 mm+något 22) men de bästa storlekarna brukar vara mera urplockade av glasen än de allra störstra och de minsta damglasen ..
    Om storleken inte finns kvar ringer jag Ånge Urdelar och uppger klocka och modelnummer(alt skickar glaset till dem ) och då skickar de rätt glas för 60-100 kr om inte något special som är dyrare.. De har även till Rolex/Tudor med och utan datumfönster för några hundringar om man klarar sig utan originalglas ..... Lägg på några hundra för ett verktyg för att ta bort glaset och pressa tillbaka det men det verktyget är ju justerbart i storlek och passar i princip alla glas du behöver byta närmaste 20 åren....
    så ring Ånge Urdelar och leta upp ett eget gammalt sortiment med glas..

9. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Säljer Ånge till privatpersoner också eller är det bara till företagskunder?

10. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Ånge säljer till privatpersoner ( som mig..) Obs de riktar sig dock mest mot företag så priset på fakturan som
    brukar komma med delarna är utan moms eller så finns momsen med men lite otydligare, åtminstone missade jag detta en gång och råkade betala utan moms och fick ett samtal om varför jag prutade så där i efterskott : ) .. De är jättebra att ha att göra med / M

11. ZQT

ZQT The Banker

Låter bra, blir ett mail dit när jag har hittat referensen på min vintage zenith!