• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plexiglas

Poffdoff

Breitling
Tja boys,
Jag har en gammal Tissot Visodate Seastar 34mm med ett väldigt sargat plexiglas.Tyvärr är det inte bara repor utan även en genomgående spricka. Vet någon av er vart man kan köpa ett nytt passande plexiglas?

Mvh Kristian
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Också intresserad, fast angående zenith ca 35mm. Någon som vet någon generell som säljer glas eller är det bara att gå till en urmakare?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Jag fick tag på ett sortiment gamla glas ( både plexi och glas ) från en gammal urmakare som lade ned ..
Betalade några hundra för kanske 1000 glas ( och 800kr för 100st skinnband 18-20 mm+något 22) men de bästa storlekarna brukar vara mera urplockade av glasen än de allra störstra och de minsta damglasen ..
Om storleken inte finns kvar ringer jag Ånge Urdelar och uppger klocka och modelnummer(alt skickar glaset till dem ) och då skickar de rätt glas för 60-100 kr om inte något special som är dyrare.. De har även till Rolex/Tudor med och utan datumfönster för några hundringar om man klarar sig utan originalglas ..... Lägg på några hundra för ett verktyg för att ta bort glaset och pressa tillbaka det men det verktyget är ju justerbart i storlek och passar i princip alla glas du behöver byta närmaste 20 åren....
så ring Ånge Urdelar och leta upp ett eget gammalt sortiment med glas..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säljer Ånge till privatpersoner också eller är det bara till företagskunder?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Ånge säljer till privatpersoner ( som mig..) Obs de riktar sig dock mest mot företag så priset på fakturan som
brukar komma med delarna är utan moms eller så finns momsen med men lite otydligare, åtminstone missade jag detta en gång och råkade betala utan moms och fick ett samtal om varför jag prutade så där i efterskott : ) .. De är jättebra att ha att göra med / M
 
Topp