• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ploprof inspirerad seiko

jelle

Omega
Hej!

Är hyffsat ny på forumet och hittade ingen liknande tråd. Jag är intresserad av att köpa en seiko skx007 eller skx009 och modifiera för att likna en ploprof. Vad tycker ni hiss eller diss? Mitt mål är att köpa en svart urtavla byta visarna/visaren till en fetare orange och sätta på sharkmesh (som ju är ganska lätt att få tag på). Dock vet jag inte vart jag kan köpa en minutvisare som liknar ploprofens stora orangea? När jag väl fått tag på en kan jag bara gå in på en urhandlare som får byta ut?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hej!

Är hyffsat ny på forumet och hittade ingen liknande tråd. Jag är intresserad av att köpa en seiko skx007 eller skx009 och modifiera för att likna en ploprof. Vad tycker ni hiss eller diss? Mitt mål är att köpa en svart urtavla byta visarna/visaren till en fetare orange och sätta på sharkmesh (som ju är ganska lätt att få tag på). Dock vet jag inte vart jag kan köpa en minutvisare som liknar ploprofens stora orangea? När jag väl fått tag på en kan jag bara gå in på en urhandlare som får byta ut?
Här har du lite Plongeurvisare: http://kontrol4.wix.com/dragonshroud-mods#!plongeur-hands-sets-of-3/c1upg
 

JE89

Cartier
Om du köper en tavla med minutmarkeringar likt den ovan så kan jag rekommendera att måla chapter ringen svart eller köpa en helsvart chapter ring. tycker det ger ett bättre djup i tavlan.
 

Pontus Espe

Breitling
Hittade tyvärr ej orginal bilden. Lite inspiration.
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    111.5 KB · Visningar: 89
Topp