• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Plus-Watch

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag köpte en 116234 från Plus Watch. Banköverföring torsdag morgon, på tisdagen därpå levererades klockan. I bättre skick än beskrivet och till ett mycket bra pris. Alantino som driver företaget är en goodguy!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en tudor av Plus-watch aka multitrading smidig leverans med DHL som tog 1 dag!!! Alantino är dessutom väldigt trevlig och svarar snabbt på mail och klockan var enligt beskrivning om inte bättre!
 

Stab Ein

Omega
Köpte en Rolex 16570 av Plus Watch. Skickade några frågor om gången via Chrono24 och Alantino var vänlig och skickade video på klockan på timegrapher. Banköverföring gjorde jag sent tisdag eftermiddag och klockan som är i nyskick landade nyss (torsdag) på mitt skrivbord på kontoret via DHL Express. Blixtsnabbt, bra service och snabb leverans. 100% positivt!
 

galenvret

Omega
2-Faktor
Köpte en Longines Legend Diver av Plus Watch. Bra kommunikation både per email och via WhatsApp med Alantino som driver bolaget. Snabb leverans mes spårning via DHL express. Rekommenderas!
 

Erik.W

Omega
Jag köpte en Tudor genom dem och klockan var bra samt snabb leverans, men kommunikationen var undermålig. Långsamma svar där de inte svarade på frågor. Jag fick felaktiga spårningsnummer till transporten. De lyckades aldrig svara mig på vad som var rätt nummer utan angav bara att "den kommer", typ. Frågor om överföringen fick jag aldrig svar på och jag fick aldrig bekräftelse på pengaöverföringen och inget skriftligt kvitto. All in all, dålig kommunikation.
 
Skriver här också då jag såg att pluswatch själva gav mig tips om denna tråd vid ett klockköp.

Han säger att han behöver 20 dagar på sig att få hem i stort sett alla Breitling klockor iafl alla jag frågat om trots att det står omedelbart tillgänglig på en del och andra 3-5 dagar. Efter 9 veckor utan att knyst från hans sida med ursäkter utan att jag fick begära en ursäkt och endast svar att han beställt klockan hela tiden valde jag att att häva köp med en saftig euroförlust till min bank i förlust "trusted checkout"

Jag har också följt han efter det på c24 och fortfarande inte fått hem den klockan, vilket talar för att hans kontakter med iafl Breitling inte är något att hänga i gran.

Rekommenderar absolut inte denna säljares, så för mig mig 100% badguy.

Ger gärna mer info via PM.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Omega Aqua Terra via C24 Trusted Checkout.

Beställning söndag natt, skickades från Italien måndag eftermiddag, framme i Östersund (!) tisdag kl 15. Jädrar i lådan vilken fart, tack DHL Express för det!

Välförseglat med tejp som var signerad över kanterna för att lätt kunna se skick/inbrott vid ankomst.

Förseglad plastpåse inuti paketet.

Kunde varit bättre stötskyddad, min vita Omega papp-box krosskadad i hörnet, även genom den bruna Omega-wellpapplådan. Antagligen under denna frakt.

Saknades en skruv till en av extra-länkbitarna, bad Antonio skicka en extra om han hade någon tillgänglig, men han nappade inte på det.

Klockan i toppskick, enligt beskriving.

Jag fick kvitto av något slag. Vad som ska stå på det för att det ska vara 100% gångbart (för vem?) vet jag inte.

Edit: så här när ny-klocks-adrenalinet lagt sig skulle jag vara försiktig med denna säljare. Om man har en business som går ut på att skeppa dyra saker och man misslyckas med att packa grejerna bra så ringer väl en varningsklocka. Lådan var inte stötskyddad på sidorna, bara på toppen+botten. Skadan på boxen kunde ha undvikits. Och hur billigt är det inte att skicka en skruv för att säkra återkommande kund? Den här säljaren lever på volym och inte kvalitet?

Inget av ovan är the end of the world för min del, jag är väldigt nöjd med klockan. Men svaren från säljaren indikerar fel attityd och får mig att undra hur han hanterar "riktiga" problem.
 
Senast ändrad:
Topp