• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PO 8500 XL på Köp&Sälj

Glusch

Cartier
Hemskt tråkigt att höra. Har följt utveckling av denna story och det känns verkligen bara trist och tråkigt. Hoppas verkligen det löser sig för dig.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Usch vad trist,såg din annons och anade inte oråd vid en snabb titt, sensmoral fråga någon annan om råd och var mycket noggrannare vid en inspektion
 

Laurentius

Cartier
Jättetråkigt detta, hoppas det löser sig!

Om du orkar skulle jag uppskatta bättre bilder på din klocka så att man i utbildningssyfte kan lära sig hur en fake ser ut.

Jag har haft flera Omega, bland annat ett par Planet Ocean och det finns inget som fick mig att ana oråd! Det var först när (betydligt mer kunniga) forummedlemmar la upp mina bilder här i en mindre smickrande tråd som jag förstod att jag blivit lurad! Som jag ser det så är det "bara" urverket som inte är bra gjort, kolla bilderna och säg vad som ser fel ut:
IMG_1154.JPG

IMG_1155.JPG

IMG_1156.JPG
 

mega

Rolex
Väldigt välgjord kopia. Tror inte jag hade spottat den om man inte fick se baksidan. Jämförde med min och det enda jag spontant kan se är att spännet på originalet har "vassare" mer markerade kanter, inte så runda som på kopian. Dessutom passar tryckknappen på spännet exakt in i hålet på spännet, det finns ingen antydan till glapp på sidorna som på piratkopian.
Ser ut som om siffrorna på dykringen är mer tillplattade på originalet, men det är svårt att säga på bilden.
Väldigt små skillnader som sagt, man måste nog ha ett original bredvid för att se dom med säkerhet.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Jag hade aldrig sett skillnaden!
Är dock inte så kunnig som många andra här...

Känner att man får ha bra på fötterna om man ska handla på blocket.o_O
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag hade aldrig sett skillnaden!
Är dock inte så kunnig som många andra här...

Känner att man får ha bra på fötterna om man ska handla på blocket.o_O
Jag reagerade inget alls på klockan eller boxen/certen. Men när jag såg urverket ringde alla varningsklockor jag hade, generellt är det bra att ha koll på hur urverken man köper är byggda, då det är svårast att kopiera (men inte omöjlig)
 

Laurentius

Cartier
Jag reagerade inget alls på klockan eller boxen/certen. Men när jag såg urverket ringde alla varningsklockor jag hade, generellt är det bra att ha koll på hur urverken man köper är byggda, då det är svårast att kopiera (men inte omöjlig)

Som en skrev tidigare så är rotorn skapligt välgjord och det var väl egentligen det jag kikade på, förutom själva klockan och tillbehören. Jag kan inte ett smack om olika urverk och anade verkligen inte oråd men idag är jag ju en klokare man som kommer agera annorlunda nästa gång...
 

Tre333

Cartier
Glad amatör
1a130ffad07579d7ed09dd7f50959f8a.jpg
4067b2d6605fe692614750f5eaa0de69.jpg
. Bidrar med bilder på PO 8500 XL köpt hos Mårtenssons

Sett att vissa ibland döljer typ serienummer men det gör inte jag. Någon kanske kan upplysa mig om varför man ska göra det eller så kanske det inte ens syns på mina bilder?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Som en skrev tidigare så är rotorn skapligt välgjord och det var väl egentligen det jag kikade på, förutom själva klockan och tillbehören. Jag kan inte ett smack om olika urverk och anade verkligen inte oråd men idag är jag ju en klokare man som kommer agera annorlunda nästa gång...
Ja rotorn är en bra kopia. Om inte annat har du fått en extremt dyr läxa på nacken :)
 

par

Patek
2-Faktor
OBS OBS OBS

Nu har jag pratat med säljaren och vi ska höras i morgon för en lösning så vänta med att höra av er!!!
Vill inte krossa dina förhoppningar men vad tror du själv? För det första skulle jag aldrig köpa något från en som har "hemligt" nr.

Påstod säljaren att hon inte visste den var fake? Konstigt, därför hon inte ville mötas hos urmakare efter en annan medlem satt det som krav.
 

Laurentius

Cartier
Vill inte krossa dina förhoppningar men vad tror du själv? För det första skulle jag aldrig köpa något från en som har "hemligt" nr.

Påstod säljaren att hon inte visste den var fake? Konstigt, därför hon inte ville mötas hos urmakare efter en annan medlem satt det som krav.

Visst är det märkligt men jag hoppas på det bästa! I ärlighetens namn så skulle det förvåna mig oerhört om jag får tillbaka pengarna men hon lät uppriktigt ledsen och förvånad när jag pratade med henne!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Visst är det märkligt men jag hoppas på det bästa! I ärlighetens namn så skulle det förvåna mig oerhört om jag får tillbaka pengarna men hon lät uppriktigt ledsen och förvånad när jag pratade med henne!
Om du vem det är och hon inte vill betala så anmäl henne. Det finns folk är på KS som jobbar på polisen med bedrägerier, samt jurister som kanske kan hjälpa dig
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Sen ett ytterligare tips är ju att spela in era samtal om det blir fler. Sportar du en androidbaserad telefon så finns det gott om alternativ för ändamålet. Har du ett bandat samtal där hon lovar att lösa det hela och erkänner att den är fake så blir det svårare att backa rent juridiskt. Lycka till!
 
Topp