• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PO PO PO - det enda jag tänker på

Frosse

Cartier
KS jag behöver hjälp. Män-i-vita-rockar-hjälp.

Efter att ha suktat efter en PO under en period har jag gått från en måttlig fascination av modellen till en total besatthet. Det känns som att min fritid endast går till att tänka på PO, googla på PO och youtubea (?) PO. Trots att jag läst varenda recension, kollat varenda video om den och klämt på den så vägrar det lägga sig. Hur stillar jag behovet? "Köp den" säger ni väl. Jo om det ändå vore så lätt haha. För tillfället ligger den lite utanför budget vilket är extremt frustrerande. Detta upptar såväl jobbtid som fritid haha. :drowning:

Frågan är dock om jag är ensam om denna besatthet av en viss klocka (inte specifikt PO)?
 

Ryttaren

Rolex
Lite hjälp :)

En liquid metal från the nät.

Photo 2012-12-07 11 34 30.jpg


Och NEJ det gäller nog de flesta på det här forumet. När en ide om en klocka rotat fast då är det oftast kört tills du har den på handleden!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du är inte ensam. Igår satt jag från lunch till sent imorse och läste/tittade på Tudor Snowflake och BB. Klockor är kul!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det stora problemet är snarare när man har gjort all sin hemläxa, hypat upp klockan hos sig själv, när den väl landar på handleden så klickar man inte.... :(
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Finns bara ett botemedel... Spara pengasr och köp..
Och det bästa är att efter du ägt klockan i 2 mån (högst) hittar du något annat att tråna efter.
Vet av egen erfarenhet. :banghead:
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Om ett köp av PO leder till en förbättrad prestation på arbetet, borde det i sin tur leda till ett större lönekliv vid nästa förhandling. Logiskt sett borde du alltså tjäna mer pengar på att köpa PO:n - desto tidigare desto bättre. Rimligt? Rimligt.


Återstår bara att övertala chefen :rolleyes:
 

Frosse

Cartier
Lite hjälp :)

En liquid metal från the nät.

Photo 2012-12-07 11 34 30.jpg


Och NEJ det gäller nog de flesta på det här forumet. När en ide om en klocka rotat fast då är det oftast kört tills du har den på handleden!

Har redan den som bakgrund på datorn haha, säger ju det, besatt. Men är det verkligen en Liquidmetal? Den görs väl bara med blå bezel och tavla?
 

ErikGBG

Audemars
Po 2500 är riktigt fin och den är ju nere på riktigt goa prisnivåer nu.
Funderar på att köpa o ha som beater på jobbet faktiskt
 
Vi är nog ett par stycken här på forumet som känner exakt likadant. Jag lider i alla fall av samma sjukdom sedan ett tid tillbaka.
Tänkte hjälpa dig lite med ditt behov. Allt för en friend in need :)
bild.JPG
 

Ryttaren

Rolex
Har redan den som bakgrund på datorn haha, säger ju det, besatt. Men är det verkligen en Liquidmetal? Den görs väl bara med blå bezel och tavla?


Jag kan vara ute och cykla men har för mig att de första 2500 (urverk) modellerna av Liquid metal var en begränsad serie och svarta.

Står ZrO2 svagt under texten professional. (Kanske det fortfarande gör).

bezeldial.jpg
 

Arson

Breitling
Är i samma sits som trådskaparen. Helt inne på PO eller Tudor BB. Så svårt att bestämma mig...

Hur är det med orange bezel i 42mm med caliber 2500 och länk, finns det?
Har plöjt på Chrono24 men inte hittat någon i denna kombination, eller är surfar jag snett :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Är i samma sits som trådskaparen. Helt inne på PO eller Tudor BB. Så svårt att bestämma mig...

Hur är det med orange bezel i 42mm med caliber 2500 och länk, finns det?
Har plöjt på Chrono24 men inte hittat någon i denna kombination, eller är surfar jag snett :)



Hade det stått mellan Tudor BB och Omega PO så hade jag köpt PO, men de är inte riktigt i samma prisklass.

Seamaster 300m och Tudor BB är närmare konkurrenter och då blir ju valet lite svårare :)

PO finns (eller snarare fanns) med orange bezel i 42mm, cal 2500 och stållänk. Dessa har dock utgått i förmån för de nya med cal. 8500.
Referensnumret på den gamla i 42mm, orange bezel och stållänk var 2209.50.00.
http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/planet-ocean/22095000
 

Arson

Breitling
Hade det stått mellan Tudor BB och Omega PO så hade jag köpt PO, men de är inte riktigt i samma prisklass.

Seamaster 300m och Tudor BB är närmare konkurrenter och då blir ju valet lite svårare :)

PO finns (eller snarare fanns) med orange bezel i 42mm, cal 2500 och stållänk. Dessa har dock utgått i förmån för de nya med cal. 8500.
Referensnumret på den gamla i 42mm, orange bezel och stållänk var 2209.50.00.
http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/planet-ocean/22095000



Tack för info, ytterst vänligt!

Borde klart underlätta jakten på en orange 42:a! :)

Vad gäller valet mellan PO och TBB så är jag fortfarande kluven. Gillar verkligen BB:n's utseende och de fakto att den är fortfarande relativt unik. Ett par stycken har en PO på kontoret här vilket kanske är lite trist med ytterligare en.
Men samtidigt, bägge är väldigt fina klockor.

Väljer jag PO blir det antagligen en beggad, och en TBB så blir den ny (satt en budget kring 25').
 
Topp