Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Podcast avsnitt 5 - kommentar

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hipshot, 7 juli 2016.

1. Hipshot
    Trådstartare

Hipshot Bonde

Från:
    Höllviken
    Fan vad kul det är med podcasten! Perfekt att mata klockmonstret när man klipper gräs mm :)
    Men måste ändå kort kommentera sista avsnittet lite. Stor kompetens, erfarenhet, grand old lady och allt det där men oj vad självupptaget och högfärdigt med ett konstant namedroppnade och fler historier om hur hon känner vilken gubbe än roliga detaljer kring olika klockor. Lite synd ändå men keep it up!

2. 903lew

903lew Stadsbo

Jag tyckte det var en intressant inblick i världen bortom själva produkterna, hur aktörerna agerar och på vilka premisser de gör det. Framför allt hur det kommer sig att industrin i så otroligt många år inte sått något på den kvinnliga marknaden, något som gjort att den idag stereotypa damklockan är något från Michael Kors/motsvarande. Enligt mig det bästa avsnittet hittills.

limbotimbo, Triumf, NickL och 2 andra gillar detta.
  3. cab

cab Friends of KS

Gillar podden men detta avsnitt var ingen höjdare, det var för mycket vimsigt surr från Britta Rosander...

Hipshot gillar detta.
  4. Buffi

Buffi Bonde

Klart bäst avsnitt hittills, och Britta var ju helt underbar som gäst. Lär inte vara lätt att hitta någon annan i Sverige med samma insyn och kontaktnät i klockindustrin som hon har.

limbotimbo, Kettil, Triumf och 2 andra gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Friends of KS

Detta avsnitt var en höjdare, många roliga anekdoter från Britta. Kul att damklockor får ett eget avsnitt.

Niclas, Kettil, Wozzor och 3 andra gillar detta.
  6. cab

cab Friends of KS

Alla gillar olika, det är bra :)

Wozzor, nissehult, yonsson och 1 annan gillar detta.
  7. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Väldigt bra! Tack för allt arbete ni lägger ned.

Kettil gillar detta.
  8. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Tack för ett mycket bra avsnitt!

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tyckte det var ett kul avsnitt utifrån att det föll rätt långt ifrån vilka klockor jag tycker är intressanta. Kul med gäster i programmet!

Man får väl ta hennes historier för vad de är. Är det någon man känner som berättar sådant IRL så är det ju bara mysigt. På radio" däremot från en person man aldrig hört talas om så blir det ju lite märkligt. Inte tillräckligt märkligt för att starta en tråd om det kanske men förstår om folk reagerar. Hade vi varit i USA däremot så hade ingen reagerat negativt på det. :)

Hipshot och cab gillar detta.
  10. Cipover

Cipover Torpare

Tänkte hoppa över det här avsnittet då ämnet damklockor inte lät så intressant men det var nog det bästa avsnittet hittills. Roligt att få lite anekdoter från klockvärlden, det är inget man hör varje dag.

Kettil, Triumf och exaudi gillar detta.
  11. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag tyckte också att avsnittet nog var det bästa hittills :)

Kettil och Triumf gillar detta.
  12. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Lyssnade precis igenom.

Fantastiskt kul med gäster, kul anekdoter! Mycket bra roddat från alla inblandade - kör på - uppskattas oerhört mycket!

13. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Ett roligt och väldigt avsnitt :)

14. Parabellum

Parabellum Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hittills det med ointressanta avsnittet för mig (pga att damur inte intresserar mig, men lika bra att allmänbilda sig förstås)
    Anledningen till att den blev ointressant var främst för att det var kul att lyssna på kvinnan i ca 3 minuter om hennes coola möten på fester och events. Sen blev det lite tjatigt.
    Bästa med avsnittet var slutet - snacket med urmakaren.

15. Triumf

Triumf Borgare

Med risk för att låta sådär "jävla feminist-ig"; om det hade varit en gubbe med den där stora erfarenheten och liknande anekdoter, hade det varit lika negativa kommentarer då eller hade han bara varit en sån "skön gubbe".
    En tanke bara. ;)

Jag stämmer in i hylla-kören. Tycker det var ett grymt bra avsnitt. Saknar som sagt tråden med bilder & info om uren som togs upp i podden. Har varit väldigt uppskattat tidigare :)

krämbulle och stelah gillar detta.
  16. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bättre än vad jag trodde! Keep it up

17. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Bra avsnitt! Perfekt lyssning på familjeroadtrip genom landet. Frun gillade det minst lika mycket som jag. Efteråt lyssnade vi också genom alla gamla avsnitt :)

Sputniq och Triumf gillar detta.
  18. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Citerar mig själv då det föll bort lite text bland rosefylleångorna.
    Ett väldigt roligt och osvenskt avsnitt var det jag skulle skriva :)

Zalath gillar detta.
  19. stelah

stelah Biskop

Roligt med Britta som hade sån enorm erfarenhet och insyn i klockindustrin. En bra podd som de andra, men denna tog in Europa.

Triumf, 903lew och Zalath gillar detta.
  20. Joakim C

Joakim C Borgare

- Det är rädda, klena pojkar och män som inte klarar av starka, kompetenta damer som dessutom är så älskvärda som Britta är. "En skön kvinna" :)

Triumf gillar detta.
  21. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Man undrar ju om Baselmässan är kul efter 30 gånger och vad man då har för approach jämfört med de första tre gångerna. :D

Sputniq och Molle gillar detta.
  22. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Jag vill ge en eloge till @Denke, @Nymans Ur 1851 Viggo (och dess gäster) för en bra podd och som numera gör trädgårdssysslor som gräsklippning lite lättare! Tack :)

23. galácticon

galácticon Biskop

Tyckte att innehållet i avsnittet var helt okej men måste säga att det lämnade lite sur eftersmak i munnen ändå: i poddens första avsnitt är det inga kvinnor med men när damur ska diskuteras dyker det helt plötsligt upp tre kvinnor. Varför har det inte varit med några kvinnor tidigare? Knappast en slump att de dök upp när "dam" var prefixet innan "klockor", och det känns lite omodernt.

Zalath gillar detta.
  24. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    På vilket sätt är detta ett problem? Tyckte du inte att de hade koll?

yonsson och Sputniq gillar detta.
  25. galácticon

galácticon Biskop

Det hade de absolut. Men varför har de inte fått vara med innan? Hade varit mycket fräschare om kvinnor fått vara med och diskutera "klockor" generellt och inte plockats in för att diskutera "damklockor".

26. Denke

Från:
    Stockholm
    Hur vet du att de inte fått vara med tidigare?

27. galácticon

galácticon Biskop

Kanske jag som missat då men jag har inte hört dem innan?

28. Denke

Från:
    Stockholm
    Du levererar en del förutfattade meningar om upplägget och vilka gäster och ämnen vi kör. Räcker det inte med att vi hade tre relevanta och kompetenta gäster för det aktuella ämnet?

galácticon gillar detta.
  29. galácticon

galácticon Biskop

Absolut. Jag lämnar diskussionen där eftersom jag verkligen gillar podcasten.

Denke gillar detta.
  30. Carolin

Carolin Friends of KS

Med tanke på att detta forum är extremt mansdominerat så tycker jag att den senaste podden kändes otroligt fräsch.

Paul60, limbotimbo, Zalath och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield