Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Pointer Date komplikationen...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alaker, 4 januari 2015.

1. Alaker
    Trådstartare

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Alltså jag måste bara höra vad ni anser om "komplikationen" Pointer Date. själv har jag ALDRIG uppskattat den och ser inte tjusningen i den överhuvudtaget....

Tankar? Är jag fel ute?

Ödmjukast,
    Alaker

2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    I min mening en av de sämre komplikationerna, den gör tavlan mer plottrig och galet icke-symmetrisk.

Finns säkert exempel där det är snyggt gjort men generellt är det något jag kan leva utan

Alaker gillar detta.
  3. Alaker
    Trådstartare

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Precis vad jag tycker, den tillför inget

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

I starten av mitt klockintresse kolla jag på Oris Pointer Date, men skippade den till förmån för en Omega SMP Chrono, elvis eftersom jag inte kunde komma överens med pointer date.

Alaker gillar detta.
  5. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan inte minnas att jag sett någon klockmodell där det gett något extra.

Vid en snabb googling så jag iof några som inte var så dumma.
    Kan ha med att göra att datumringen sitter innanför "tidsmarkörerna".
    /j
    lehmann-schramberg-intemporal-zeigerdatum-pointer-date-wrist-watch.jpg oris-artelier-small-second-pointer-date-automatic-silver-dial-mens-watch-744-7665-4051mb-9.jpg

Alaker gillar detta.
  6. Alaker
    Trådstartare

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Kan hålla med om att det ser betydligt trevligare ut när den ligger innanför index

7. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Har haft en oris big crown och jag måste säga att det var en trevlig klocka. En som jag faktiskt saknar och ångrar att jag sålde. Tycker just att komplikationen sticker ut lite. Anser nog att det är snyggare när komplikationen ligger utanför index så att inte klockans visare går över datumindexen. image.jpg

8. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag gillar det mycket. Särskilt när datumvisaren ser ut som en månskärva och har röd spets. Det finner man ibland på vintage triple dates. Här en bild på en snygg modern.
    Longines-L2.673.8.78.3-mater-collection-moonphase-watch_1024x1024.jpg

Mårtenssons ur Brookfield