• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera och serva Rolex innan försäljning, ja eller nej?

Turbotom

Omega
Ska sälja svärmors lilla datejust som hon har använt sedan 2004. Den är komplett med allt, inkl. Tagg och orginalpåse från affären i Paris där hon köpte den för 3000€.

Frågan är var jag bör annonsera denna, vad jag kan begära, om om det lönar sig att serva och polera denna innan försäljning?

uvubahyb.jpg


yje3u3es.jpg


amate5a7.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kan nog vara en väldigt bra idé att serva och polera den.

Men innan du gör något; kolla hos diverse handlare vad de betalar för den. Uretvintage etc.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hur går den nu?
När är den servad senast?
Har du kvitto på senaste servicen?
Om den hade funkat fint hade jag sålt den som den än.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Damklockor har väl generellt dåligt andrahandsvärde, tyvärr även Rolex. Därför tveksamt om du kan räkna hem en (fullpris) service och polering. Har du kontakter så att du kan få det gjort för en billigare peng, men ändå såklart med full dokumentation, så kan det eventuellt löna sig.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Sälj som den är. Annonsera här och på Blocket. Svårt att säga priset tycker jag. Det är vanligare att damerna vill ha större klockor idag. 12-13 i befintligt skick kanske? Köpte själv en liknande för 16000kr från en firma.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Marknaden för begagnade damur är inte så het därav ett relativt dåligt andrahandsvärde. Servicekostnaden kommer du inte att kunna räkna hem. Som nämnts ovan kolla med Uret eller Kaplans.
 

Turbotom

Omega
Testade att lägga ut en annons igår och fick 7 svar redan i morse. Sållade lite och kontaktade en kille som verkade seriöst intresserad. Annonserade ut den för 18.000kr, med tanke på att en likvärdig idag kostar runt 50.000kr.
Efter lite diskussion släppte vi den för 15.500kr vilket alla borde vara nöjda med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp