• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera plexi

16610

Patek
2-Faktor
Jag har bara testat på mindre repor. Köpte polywatch på urtid.com på med några droppar och vips så var plexiglaset som nytt. Kanske kan funka med mer gnugg på djupare repor.
Låter det vara osagt.

Trevlig kväll!
 

Knät

Cartier
En polermaskin med rätt trissa och rätt medel löser det fort.. Ja just det, då kan det vara bra att montera ur glaset först. Jag är inte säker på att urverket gillar vibrationerna..
 

_jonte

Patek
Djupa repor kräver helt klart våtslipning elller gammal hederlig sandpappring först. Eller på med dremel! Sen Displex/Polywatch.
 

_jonte

Patek
Jeg ville passe meget på med at bruge en polermaskine, da du risikerer at glasset bliver deformt på grund af varmen.
Google translate om fler än jag ej förstår dansk... ;)
"Jag skulle vara mycket försiktig med att använda en polermaskin, riskerar du att glaset blir deformerat av värmen."
Tack för varningen, ska vara försiktig med dremeln!
 

FineTime

Cartier
Google translate om fler än jag ej förstår dansk... ;)
"Jag skulle vara mycket försiktig med att använda en polermaskin, riskerar du att glaset blir deformerat av värmen."
Tack för varningen, ska vara försiktig med dremeln!

Jeg har heller ikke nerver til at bruge en dremel. Jeg bruger "godt med knofedt :wtf:", som vi siger på dansk og noget polermiddel (tandpasta eller lignende).
 

POO

Panerai
Alla ni som i iver efter denna tråd springer till Kjell o Co för att köpa display-polish och upptäcker att de bara har för touch-displayer hemma men tänker att det funkar säkert så tänk om. Det är skit.
 

Knät

Cartier
Jeg ville passe meget på med at bruge en polermaskine, da du risikerer at glasset bliver deformt på grund af varmen.

Som jag sa, rätt trissa och rätt medel. Det kan mycket riktigt gå år skogen med fel prylar. Jag har polerat upp 1675:ans med maskin två gånger..
Ska kolla vad det är för trissa och medel min utmakare använder
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det är den röda lilla tuben, om du ska undvika den nya gula, som nämnts tidigare, som tydligen inte fungerar lika bra. Förtydligande: Röd displex ca 50 spänn
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag har kört detta medel på plastdetaljer i bilen, och tyckte det fungerade bättre än displaypolish från classe.
Samt att man får mer för pengarna, borde funka bra på plexit.
http://www.sonax.se/Produkter/Konsu...och-glas/305000-SONAX-Plastic-Scratch-Remover

305000_lightbox.png
 

maxmol

Panerai
Det går lika bra med autosol kromputs. Djupare repor tar jag med fint våtslippapper.
Ibland har jag tagit tandkräm. Ivrigt gnidande med tummen värmer glaset och polerar.

Jag testade att polera plexi med tandkräm. Fungera som en dröm. Tog 30 sek för hairlines. Har inte testat på något djupare med gnuggar man på bör det ju rimligen också djupare repor gå bort.
 
Topp