• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polera Sinn-länk.

Hej!
Jag köpte en begagnad Sinn 104 för något halvår sedan. Länken som var med var helt borstad vilket jag gillade. Men nu skulle jag vilja ha den med varannan blank. Vart vänder man sig för att få detta gjort (urmakare eller smyckessmed) och vad är rimligt att betala? Bor i Karlstad förövrigt om någon har erfarenhet av utbudet här. Eller om forumet har någon duktig man kan skicka till.
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Mollsteds på Västra torggatan har urmakare på plats i butiken.
Dessutom är de forumsponsor.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag köpte en begagnad Sinn 104 för något halvår sedan. Länken som var med var helt borstad vilket jag gillade. Men nu skulle jag vilja ha den med varannan blank. Vart vänder man sig för att få detta gjort (urmakare eller smyckessmed) och vad är rimligt att betala? Bor i Karlstad förövrigt om någon har erfarenhet av utbudet här. Eller om forumet har någon duktig man kan skicka till.
Urmakare. Smyckessmed kan nog funka de med, men de har knappast den rätta utrustning för borstningen, tänker jag. De löser säkert saken, men, skulle jag tro, med en större dos improvisation än en urmakare.

Eller så skaffar du grejer själv.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Har bara bra erfarenheter av Mollsteds sedan tidigare i olika ärenden. Gällande polering kan jag dock inte uttala mig.
 
Topp