• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polerad mittlänk

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kanske finns en tråd redan, men känner någon till om man kan polera ned mittlänkarna så att hela länken blir borstad?
Gäller länk till en 116710LN.
Edit: såg nu att JS gjort det själv :nailbiting:.
Dom resurserna har inte jag. Tar en AD pånsig jobbet tro?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag skulle låta en AD eller van göra det. Det är knivigt att få linjerna helt raka och inte bryta fel i olika ljusvinkar faktiskt. Om du är perfektionist och vill ha det perfekt så kommer du bli galen annars. ;)
 

PCB

Audemars
Det fina med duken är att man har en rak kant att gå efter,
image.jpeg
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Efter tips från @McGyver så testade jag en rund variant som jag satte i pelarborrmaskinen och jäklar vad bra o smidigt det var. Tog en snusdosa som mothåll bakom länken.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okej, upp till var och en
Jag jobbar ju med metall dagligen ,
Och metall skiter i vilken tillverkare som gjort klocklänkar av det, rostfritt stål beter sej ungefär likadant oavsett statusen hos klocktillverkaren;)
Jag jobbar också dagligen med metall men jag har respekt för plana ytor och ursprungsdesign. Knappast värt att äventyra dessa för småpengar, om man jämför med urets värde.
 

PCB

Audemars
Jag jobbar också dagligen med metall men jag har respekt för plana ytor och ursprungsdesign. Knappast värt att äventyra dessa för småpengar, om man jämför med urets värde.
Okej ,hur uppnår man bättre resultat med maskin och trissa då?, var ju just det mitt tips riktade sej mot,
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo men sett till TS metod så tycker du alltså att försiktigt borsta enligt min metod är sämre om man har respekt för plana ytor och ursprungsdesign?
Du är bara ute för å tjaffsa nu @Aurum :)
Att rekommendera en oerfaren att handborsta på en mjuk duk är ett dåligt råd, inget tjafs bara fakta. Det är råd som dessa som gör att det finns så många förstörda moderna länkar.
 
Topp