• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polerade mittlänkar no more?

Polera mittlänkar


  • Totala väljare
    88

vekktah

Cartier
Hej alla. Nu har jag beslutat mig till 85% att borsta mittlänkarna på min Milgauss. Hur jag gör med boetten har jag inte riktigt bestämt.

Så, vad tycker KS-posset? Ser det som en lite konsumentundersökning. Iofs är det inte världens grej att återställa.

Detta är vad jag siktar på:

Jjq3V.jpg

lånad bild of course. Ser rätt mycket rockigare ut?

Hur den ser ut nu:

rolex-milgauss-watches-pictures-p-os-images-311322.jpg


valde en bild där det ser ovanligt bra ut. För länkarna ser ungefär ut som en iphoneskärm i händerna på en treåring efter 30 min användande.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
En av mina absoluta pet peeves är bandhorn som inte matchar länk. På DD/DJ/Milgauss/Daytona ser det i mitt tycke helt jävla knasigt ut med den helblanka boetten med borstade ytterlänkar...

Det är alltså inte de blanka mittlänkarna som är problemet (det hade faktiskt funkat hyfsat även med en, i mitt tycke, korrekt borstad boett).
 

vekktah

Cartier
som man ser på bilden i första posten är även en del av boetten borstad.
Att behålla bandhornen blanka är nog uteslutet. Det är glasringen i så fall. Har sett borstade glasringar också, men tycker det blir too much.

Tänkt utförande blir rätt likt detta: (lånade bilder alltihop)
2522107_DSC-0175-001-.jpg


IMAG0369.jpg
'
lånad bild på forumet: det blir alltså som i mitten kontra längst till vänster.

dajtjust2.jpg
 

k9handler

Cartier
som man ser på bilden i första posten är även en del av boetten borstad.
Att behålla bandhornen blanka är nog uteslutet. Det är glasringen i så fall. Har sett borstade glasringar också, men tycker det blir too much.

Tänkt utförande blir rätt likt detta: (lånade bilder alltihop)
2522107_DSC-0175-001-.jpg


IMAG0369.jpg
'
lånad bild på forumet: det blir alltså som i mitten kontra längst till vänster.

dajtjust2.jpg

Blir snyggt!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En av mina absoluta pet peeves är bandhorn som inte matchar länk. På DD/DJ/Milgauss/Daytona ser det i mitt tycke helt jävla knasigt ut med den helblanka boetten med borstade ytterlänkar...

Det är alltså inte de blanka mittlänkarna som är problemet (det hade faktiskt funkat hyfsat även med en, i mitt tycke, korrekt borstad boett).

Läs några svar upp.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Rätta mig om jag har fel, men jag diskuterade detta inne på Rob E härom veckan, enligt dom är det betydligt svårare att återställa länken till polerat skick igen än att borsta den.

Med det sagt så skulle jag ha borstat. Jag har svårt för PCL rent generellt. Iof. så är väl den nya Milgausen en av de blingigaste Rollarna och ska det vara bling så ska det...
 
Borsta på du bara OM du vet med dig att du Tänker behålla den, kanske blir svårflippad om du mixtrar med den eller dyrt om du måste återställa den samt att den då är rätt kraftigt polerad...
 
  • Like
Reactions: Wii

vekktah

Cartier
Borsta på du bara OM du vet med dig att du Tänker behålla den, kanske blir svårflippad om du mixtrar med den eller dyrt om du måste återställa den samt att den då är rätt kraftigt polerad...

njae. tror inte det faktiskt. Det är bara yttersta ytskiktet man ställer om. Inte som att man polerar bort repor eller dings. Men jag har en känsla att den är mer lättflippad bortstad (även om jag sikter på keeper, har bara flippat en rolex och det ångrar jag så grovt så den skall enbart flippas i ekonomiskt trångmål) Dyrt är det inte (!).
 

vekktah

Cartier
Rätta mig om jag har fel, men jag diskuterade detta inne på Rob E härom veckan, enligt dom är det betydligt svårare att återställa länken till polerat skick igen än att borsta den.

Med det sagt så skulle jag ha borstat. Jag har svårt för PCL rent generellt. Iof. så är väl den nya Milgausen en av de blingigaste Rollarna och ska det vara bling så ska det...

Jaså? det stämmer inte med vad jag läst och hört. Men ska kolla upp det noga såklart. Låter lite konstigt. Att milgaussen skulle vara blingig håller jag inte med om, Den är bara besudlad med massa onödigt blänk :)

Jag tycker inte blänket är jättefult i sig, men det blänker ju bara en stund innan man rättat till klockan eller varit med ungarna, då är det bara kladdigt.
 

Ricrob

Patek
NEJ!

Klockan blir bara tråkigare med bortade mittlänkar.. Ska du dessutom behålla polerad glasring, så blir det bara konstigt. Mer bling åt fölket!
 

svesam

Rolex
som man ser på bilden i första posten är även en del av boetten borstad.
Att behålla bandhornen blanka är nog uteslutet. Det är glasringen i så fall. Har sett borstade glasringar också, men tycker det blir too much.

Tänkt utförande blir rätt likt detta: (lånade bilder alltihop)
2522107_DSC-0175-001-.jpg

Där har du en vinnare!!
//Daniel
 

DrDre

Patek
Jag tycker det blir snyggt med borstade mittlänkar och bandhorn. Snyggare än original, men jag skulle dock inte göra det på min egen. Två skäl: 1) Mer svårsålt kanske om det inte är original och 2) Folk kan tro att det är en halvrisig fake.
 

vekktah

Cartier
NEJ!

Klockan blir bara tråkigare med bortade mittlänkar.. Ska du dessutom behålla polerad glasring, så blir det bara konstigt. Mer bling åt fölket!

men så ser ju massa andra klockor ut? Ser det lika sjukt ut då tycker du? Jag gillar bling. Men då skall det vara guld och stenar. Och inte på min arm ;-)
 

vekktah

Cartier
Jag tycker det blir snyggt med borstade mittlänkar och bandhorn. Snyggare än original, men jag skulle dock inte göra det på min egen. Två skäl: 1) Mer svårsålt kanske om det inte är original och 2) Folk kan tro att det är en halvrisig fake.

Om folk tror det är fejk spelar mig ungefär ingen roll alls. Just milgaussen är ändå så udda pippi att de som inget fattar ändå dömer ut den som fejk.
 

DrDre

Patek
Om folk tror det är fejk spelar mig ungefär ingen roll alls. Just milgaussen är ändå så udda pippi att de som inget fattar ändå dömer ut den som fejk.
Iofs har du väl en poäng där. Den där galna blixtvisaren (och de oranga indexen på den vita varianten) kan nog få många som inte är så intresserade, att tro att det handlar om någon dåligt designad fake.

Men har du kollat upp hur/om det går att återställa det om du skulle ångra dig igen?
 
Topp