Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Polerade mittlänkar no more?

Diskussion i 'Diskussion' startad av vekktah, 25 september 2013.

?

Polera mittlänkar

1. Ja

51,2%
  2. Nej

48,8%
  1. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

Hej alla. Nu har jag beslutat mig till 85% att borsta mittlänkarna på min Milgauss. Hur jag gör med boetten har jag inte riktigt bestämt.

Så, vad tycker KS-posset? Ser det som en lite konsumentundersökning. Iofs är det inte världens grej att återställa.

Detta är vad jag siktar på:

lånad bild of course. Ser rätt mycket rockigare ut?

Hur den ser ut nu:

valde en bild där det ser ovanligt bra ut. För länkarna ser ungefär ut som en iphoneskärm i händerna på en treåring efter 30 min användande.

Compiss gillar detta.
  2. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

och ja, omröstningen skulle såklart ha hetat "borsta mittlänkar?" :banghead:

3. oscaroscar

oscaroscar Präst

Tycker de är grymt snyggt som det är, men båda funkar!

4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Då röstade jag fel. Svarade nej. Håller med om att borstning vore snyggt och passande på den modellen.

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Polerade mittlänkar funkar, men det är ovansidan bandhornen som inte ska vara polerade..

CaptainOats gillar detta.
  6. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Borsta på bara, klart snyggare.

7. rzc

rzc Stadsbo

Borstat passar inte modellen (ihop med det polerade glasringen)

Wii gillar detta.
  8. Singular

Singular Företag Forumsponsor

En av mina absoluta pet peeves är bandhorn som inte matchar länk. På DD/DJ/Milgauss/Daytona ser det i mitt tycke helt jävla knasigt ut med den helblanka boetten med borstade ytterlänkar...

Det är alltså inte de blanka mittlänkarna som är problemet (det hade faktiskt funkat hyfsat även med en, i mitt tycke, korrekt borstad boett).

Rozzy och max gillar detta.
  9. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

som man ser på bilden i första posten är även en del av boetten borstad.
    Att behålla bandhornen blanka är nog uteslutet. Det är glasringen i så fall. Har sett borstade glasringar också, men tycker det blir too much.

Tänkt utförande blir rätt likt detta: (lånade bilder alltihop)

[​IMG]'
    lånad bild på forumet: det blir alltså som i mitten kontra längst till vänster.

jabla gillar detta.
  10. k9handler

k9handler Stadsbo

Blir snyggt!

11. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Läs några svar upp.

12. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Rätta mig om jag har fel, men jag diskuterade detta inne på Rob E härom veckan, enligt dom är det betydligt svårare att återställa länken till polerat skick igen än att borsta den.

Med det sagt så skulle jag ha borstat. Jag har svårt för PCL rent generellt. Iof. så är väl den nya Milgausen en av de blingigaste Rollarna och ska det vara bling så ska det...

13. _jonte

_jonte Friends of KS

Helborstad länk och borstad ovansida på bandhornen klart mycket snyggare!

easy rider gillar detta.
  14. Borsta på du bara OM du vet med dig att du Tänker behålla den, kanske blir svårflippad om du mixtrar med den eller dyrt om du måste återställa den samt att den då är rätt kraftigt polerad...

Wii gillar detta.
  15. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Borsta hela skiten! All denna blankpolering är ett sattyg.

laketwig gillar detta.
  16. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jaha då röstade jag fel... schysstare med borstade...

Rozzy och vekktah gillar detta.
  17. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

njae. tror inte det faktiskt. Det är bara yttersta ytskiktet man ställer om. Inte som att man polerar bort repor eller dings. Men jag har en känsla att den är mer lättflippad bortstad (även om jag sikter på keeper, har bara flippat en rolex och det ångrar jag så grovt så den skall enbart flippas i ekonomiskt trångmål) Dyrt är det inte (!).

18. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

Jaså? det stämmer inte med vad jag läst och hört. Men ska kolla upp det noga såklart. Låter lite konstigt. Att milgaussen skulle vara blingig håller jag inte med om, Den är bara besudlad med massa onödigt blänk :)

Jag tycker inte blänket är jättefult i sig, men det blänker ju bara en stund innan man rättat till klockan eller varit med ungarna, då är det bara kladdigt.

19. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Tror också den blir mer lättsåld borstad :)

20. Ricrob

Ricrob Friherre

NEJ!

Klockan blir bara tråkigare med bortade mittlänkar.. Ska du dessutom behålla polerad glasring, så blir det bara konstigt. Mer bling åt fölket!

Stråkarn gillar detta.
  21. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Där har du en vinnare!!
    //Daniel

vekktah gillar detta.
  22. JayJay

JayJay Biskop

Borstat. Tveklöst snyggare.

23. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag tycker det blir snyggt med borstade mittlänkar och bandhorn. Snyggare än original, men jag skulle dock inte göra det på min egen. Två skäl: 1) Mer svårsålt kanske om det inte är original och 2) Folk kan tro att det är en halvrisig fake.

24. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

men så ser ju massa andra klockor ut? Ser det lika sjukt ut då tycker du? Jag gillar bling. Men då skall det vara guld och stenar. Och inte på min arm ;-)

25. vekktah
    Trådstartare

vekktah Borgare

Om folk tror det är fejk spelar mig ungefär ingen roll alls. Just milgaussen är ändå så udda pippi att de som inget fattar ändå dömer ut den som fejk.

26. Ricrob

Ricrob Friherre

Njae, kanske inte direkt sjukt men symetrin blir bättre med bling runt hela. Men det är min åsikt och vill du sabba din snorfina klocka, så vassego.. ;)

vekktah gillar detta.
  27. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Borsta! Helt rätt att göra klockan till din som du vill ha den.

28. DrDre

DrDre Friends of KS

Iofs har du väl en poäng där. Den där galna blixtvisaren (och de oranga indexen på den vita varianten) kan nog få många som inte är så intresserade, att tro att det handlar om någon dåligt designad fake.

Men har du kollat upp hur/om det går att återställa det om du skulle ångra dig igen?

vekktah gillar detta.
  29. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Nja tycker inte länken "blir ett" med klockan när den är helborstad!

30. digger

digger Bannad

Polerat passar bättre med ringen tycker jag och det är inte lätt att återställa poleringen så jag röstade nej.

Mårtenssons ur Brookfield