Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Polering 16610lv

Diskussion i 'Diskussion' startad av Amund, 16 april 2016.

Taggar:
  1. Amund
    Trådstartare

Amund Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag är spekulant på en 2007 16610lv och enligt säljaren så ska den vara opolerad. Jag har fått några bilder och jag tycker kanterna ser lite rundade ut men tänkte jag skulle fråga den samlade expertisen här på KS ifall ni kan utläsa om den är polerad på bilderna.
    Det är en f2f affär men säljaren bor långt bort och jag har ingen lust att åka så långt utan att ha lite på fötterna :)

Tacksam för er input!

IMG_5494.JPG
    IMG_5491.JPG
    IMG_5496.JPG

2. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Svårt att säga om den är polerad eller inte med de där bilderna. Jag tycker den verkar ha sina rätta former om den nu blivit polerad

Amund gillar detta.
  3. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fascinerande att man kan ta så dåliga bilder 2016.
    Se till att få nya eller avstå.
    /j

johnnythunders85, Affe, Kiddy och 1 annan gillar detta.
  4. POO

POO Präst

Vad spelar det för roll om du inte kan säga vilket?

Mkarlsson gillar detta.
  5. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Fråga säljaren om den är servad. Är den inte servad är den sannolikt inte polerad eftersom det är en 07. Inte så många som lägger ut 6k på en service om det inte behövs.

Amund gillar detta.
  6. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
  7. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

poleringshypen.... Det är en klocka från 07, skulle den vara polerad en gång så är det inte hela världen.

donnie, Aurum, Duddee och 4 andra gillar detta.
  8. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Svårt att se på de bilderna. Kan hålla med om stt den ser lite rund ut men kan givetvis vara bilderna som spökar.

Som @k0ltrasten skrev. Kan säkert vara polerad en gång om den servats. Har den däremot inte servats så finns nog goda chanser att den inte polerats.

Amund och Apansson gillar detta.
  9. Amund
    Trådstartare

Amund Bonde

Från:
    Stockholm
    Det gör mig inte så mycket ifall den är polerad någon gång, utan mer att den inte är sönderpolerad då den kan se lite rund ut på bilderna. Men det får nog bli en tur och titta på den.
    Tack för hjälpen :)

10. Triumf

Triumf Borgare

Som ovan har nämt är bilderna misstänkt dåligt tagna... Sitter själv och jämför med en 16610 i detta nu och jag tycker att kanterna ser betydligt rundare ut på bilderna än på den jag har framför mig.

Mårtenssons ur Brookfield