Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Polering av boett

Diskussion i 'Vintage' startad av tokyo tapes, 4 september 2014.

1. tokyo tapes
    Trådstartare

tokyo tapes Bonde

Håller på att orientera mig i sport Rolex vintage världen. Vad jag har förstått påverkas priset en hel del av hur mycket en boett är polerad/nedtagen Jag har dock svårt med mina newbie-ögon att se vad folk menar med vad som är polerat eller orört. Finns det någon bra sida där man kan jämföra olika ex. av subbar eller Sea dwellers med olika grader av polering eller kan någon här visa bilder där man tydligt ser detta?

2. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Tyvärr har jag inga bra bilder, men sök på de olika rolexforumen som finns.
    Nästan alla gamla klockar har råkat ut för en polering, det viktigaste är att se om det är gjort på ett rätt sätt. Dessvärre är merparten fulpolerad.
    Det enklaste att kolla på är om bandstiftshålen ser ut som en krater eller om dom är skarpa. Du skall även kolla hur fasningarna ser ut.
    Lycka till!