• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polering av Oysterquartz - resultat!

Donkii

Boushh
2-Faktor
Floduttern , om du haft lite små issues gällande OQ tidigare så hoppas jag de släpper när du ser bilderna på 19028, möjligen top 3 vackraste klockor som gjorts, sådär hållkäften stil på den liksom.. Bilderna kommer från joey , vet dock inte om han har kvar klockan?!

Spana denna länk då mr Norrlänningen , borde passa dig i Ferrarin ;)

xROcVe6.jpg


pKztEG2.jpg


fuQSW37.jpg


38O5dhj.jpg


ubO0dyN.jpg
 

joey

Cartier
Floduttern , om du haft lite små issues gällande OQ tidigare så hoppas jag de släpper när du ser bilderna på 19028, möjligen top 3 vackraste klockor som gjorts, sådär hållkäften stil på den liksom.. Bilderna kommer från joey , vet dock inte om han har kvar klockan?!

Spana denna länk då mr Norrlänningen , borde passa dig i Ferrarin ;)

xROcVe6.jpg


pKztEG2.jpg


fuQSW37.jpg


38O5dhj.jpg


ubO0dyN.jpg

Självklart har jag kvar klockan! En sann keeper. Credd till Dubbes för studiobilderna!

Edit: bilderna är från när den var nyinköpt, numer är dagarna på svenska.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Floduttern , om du haft lite små issues gällande OQ tidigare så hoppas jag de släpper när du ser bilderna på 19028, möjligen top 3 vackraste klockor som gjorts, sådär hållkäften stil på den liksom.. Bilderna kommer från joey , vet dock inte om han har kvar klockan?!

Spana denna länk då mr Norrlänningen , borde passa dig i Ferrarin ;)

xROcVe6.jpg


pKztEG2.jpg


fuQSW37.jpg


38O5dhj.jpg


ubO0dyN.jpg


Där blåste du bort dem, för jävlar. Vilken klocka :D En riktigt hållkäften. Länken var annorlunda men passade bra. Grattis joey till en riktigt fin dinka! ;)
 

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Jag har just fått upp ögonen för denna underbara klocka. Tror det får bli nästa köp :)

Har ni koll på vad man ska tänka på vid köp, och vad man ska betala?

Jag har tex hittat en på auktion för 11k i utgångspris vilket låter bisarrt billigt. Man kan ju utan problem lägga typ 6k på service, polering etc
Länk :http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2014/mellon-jewelry-n09246/lot.147.html

Tänker på två saker:
1. Den har Box och papper (men osignerade). Ska man dra öronen till sig?
2. Rosten på länken, är det lätt att få bort. Har sett någon snubbe använda Coca Cola för att få bort ytrost på en bil, så det borde väl gå att lösa? ;)

Hur tänker ni generellt om fullset. Jag köper helst bara fullset, men att hitta en oyserquartz i fint skick och fullset känns helt omöjligt...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,
Jag har just fått upp ögonen för denna underbara klocka. Tror det får bli nästa köp :)

Har ni koll på vad man ska tänka på vid köp, och vad man ska betala?

Jag har tex hittat en på auktion för 11k i utgångspris vilket låter bisarrt billigt. Man kan ju utan problem lägga typ 6k på service, polering etc
Länk :http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2014/mellon-jewelry-n09246/lot.147.html

Tänker på två saker:
1. Den har Box och papper (men osignerade). Ska man dra öronen till sig?
2. Rosten på länken, är det lätt att få bort. Har sett någon snubbe använda Coca Cola för att få bort ytrost på en bil, så det borde väl gå att lösa? ;)

Hur tänker ni generellt om fullset. Jag köper helst bara fullset, men att hitta en oyserquartz i fint skick och fullset känns helt omöjligt...
Svårt att bedöma. På bilden ser både boetten och länken skarp och bra ut förutom missfärgningarna på länken. Tavlan verkar också fin. Kom ihåg att räkna in auktionsfirmans kommission som brukar vara kring 20%
 
Topp