Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Polisen efterlyser!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 11 mars 2014.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

Vid ett fult rån i Stockholm i januari så försvann en Rolex 16710, Cola-ring, och med boettnr. F435299.
    All info om vart klockan tagit vägen kan lämnas till Spencer66 som vidarebefordrar den till Polisen.

K-S gillar detta.
  2. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Svin. Dödsstraff med tortyr vore något! Hoppas de får fast den jäveln

ace gillar detta.
  3. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Din avatar ÄR alltså auteniskt!

maxmol, Icaras, plattfot och 7 andra gillar detta.
  4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Förstår seriöst inte hur folk tänker när de direkt skriker dödsstraff med tortyr och hela kittet pga personrån där offret även blivit av med klockan. Inte första gången det skrivs liknande saker på forumet, händer mycket värre saker varje dag i vårat lilla avlånga land som ni kanske ska öppna upp ögonen för. Fan det är en materiell sak, kräva död åt patrask som inte kan ge fan i andras saker är väl lite att ta i. Finns mördare, pedofiler osv äckel som förtjänar dödsstraff.

ace, MaxEngstrom, Christoffer och 6 andra gillar detta.
  5. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Dödsstraff är ovärdigt i en demokrati. Punkt slut.

Vad gäller Apansson så är han ett troll. Vad gäller klockan så ska jag hålla utkik och be om bilder som visar serienr om jag ser en annons någonstans.

6. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Tråkigt det som hänt, tänk att inte folk kan skilja på det som är mitt och ditt vi hoppas på att personen i fråga får tillbaka sin klocka. Kommer att hålla öron, ögon öppna här i Dalarna, beträffande uttalandet om dödsstraff och osv, känns kommentarer rätt så överflödiga.

P-A gillar detta.
  7. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Dödsstraff?! Ge dig för fan, eller du kanske t.o.m kan tänka dig att ställa upp som bödel?

J

8. Omen

Omen Goldmember

Stämmer det Apansson ?.... att du ränner runt här i trådarna och trollar?

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Det vet jag inte, tror bara inte jag och Joberman drar jämnt, man kan inte vara vän med alla. Dock är jag rätt frispråkig och är av uppfattningen att alla människor som är över 10 år gamla vet vad man får göra och vad man inte får göra i ett samhälle. Jag tror inte heller på det här med en andra chans, tycker att man har en chans. Visst, jag kanske tog i lite när jag sade dödsstraff, men 20 år-livstid för ett personrån känns klart rimligt, då många människor har trauma väldigt lång tid efter att ha blivit utsatt för en sådan händelse. Att trolla är väl att säga saker man inte menar/skulle sagt irl, men denna åsikten står jag för, just eftersom jag vet hur länge människor kan ha ångest efter att ha blivit utsatta för sånt här.
    Är något oklart kan vi ta det i PM, vill inte ha någon sorts pajkastning i trådarna.

Hubbe, vekktah och ace gillar detta.
  10. Omen

Omen Goldmember

Bra! nu har du visat prov på första steget att du inte är ett troll, du bemöter min fråga med en förklaring och flippar inte ut, att du sen har en åsikt som kanske inte jag delar är en annan sak.

fredtiger, galácticon, jabla och 4 andra gillar detta.
  11. Carolin

Carolin Friends of KS

emilarne gillar detta.
  12. 4cie

4cie Biskop

Lider med den drabbade och hoppas verkligen att klockan hittar tillbaka till sin ägare.
    Men främst önskar jag att han/hon inte får bestående men av denna händelse :(

13. Ricrob

Ricrob Friherre

Såg att detta stod postat på "det andra forumet" också och det jag undrar över är vem eller vad som är speciellt med just detta rån..? Att det var ett fult rån? Folk blir ju av med klockor och andra dyrare saker dagligen. Inte mindre trist men frågan kvarstår.

paradis gillar detta.
  14. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla

20 bast för personrån? Lycka till med det samhället..

15. Ricrob

Ricrob Friherre

Det skulle nog rånas mindre iaf.

Hubbe, vekktah, vikgul och 4 andra gillar detta.
  16. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Det första stycket kan jag skriva under på och det andra lämnar jag därhän.

eriksson850 gillar detta.
  17. David

David Bödeln

Gör mig arbetslös bara. Schysst. Kommer jag att komma ihåg. Förbannade socialdemokrater.

meuller, gorosen, smulster och 3 andra gillar detta.
  18. Ricrob

Ricrob Friherre

Jobbar du som rånare?!

19. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Bödel ju. Hallå :)

20. Ricrob

Ricrob Friherre

:banghead::bag::facepalm:

21. mrgd

mrgd Bonde

Då gäller det att väga sina ord, hade vi samma princip här skulle kan man alltså bli utslängd direkt

Eurenius gillar detta.
  22. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Möjligt, men jag syftar mer på lagbrott, kanske borde nämnt det. Jag har ingenting mot diskussion och argumentation, så länge man inte direkt förolämpar någon eller misshandlar psykiskt så tycker jag att ordet är fritt. Det är trots allt yttrandefrihet i detta land, däremot är det inte fritt att råna, stjäla och slåss.

ANkk och ace gillar detta.
  23. David

David Bödeln

KS är inte ett land, det är ett privatägt forum.

Aquaracer2, ZQT, JoberMan och 2 andra gillar detta.
  24. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ja jo visst är det så, generaliserade det bara lite för att förtydliga min åsikt i frågan. Självklart är det forumets ägare som bestämmer reglerna här.

25. Emil

Emil Borgare

Kostar i runda slängar mellan 3-15 000kr/dygnet för en intagen!
    Skeppa över alla idioter till arbetsläger i Sibirien istället för att urholka svenska skattesystemet och min plånbok.

ace och Ola G gillar detta.
  26. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Med egen bödel! :D

Tobias Jansson och Icaras gillar detta.
  27. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Håller helt med dig. Förutsatt att jag inte tillhör idioterna då förstås...

emilarne och Icaras gillar detta.
  28. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag tror på en andra chans och tror även att människor kan förändra sig till det bättre. Det vore väl egentligen vansinne att tro något annat?

Glidarn, paradis, emilarne och 3 andra gillar detta.
  29. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Ännu bättre vore om vi skickar dom till Gotland så kan dom bygga semesterhus åt rika Stockholmare som sedan köper de överprisade rucklena och vi får in ett gott cashflow till statskassan!

ace och Aquaracer2 gillar detta.
  30. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Mårtenssons ur Brookfield