Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Polisen Stockholm varnar för klockstölder - Länk

Diskussion i 'Diskussion' startad av Martin., 4 augusti 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Martin.
    Trådstartare

Martin. Torpare

Från:
    Stockholm / Tyskland
    Hej,

Såg att Polisen idag publicerade en länk angående klockstölder och tänkte det är lika bra att posta den här så förhoppningvis inga mer blir av med sina klockor.

Det har blivit allt vanligare att dyra klockor stjäls när personer är på väg hem efter att ha varit ute på krogen. Polisen manar nu allmänheten till uppmärksamhet och att i möjligaste mån undvika att visa upp sina dyra smycken.

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter...er/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

MVH
    Martin

Jimpa, Wi och KenKun gillar detta.
  2. KenKun

KenKun Biskop

Det är sjukt tråkigt när saker blir stulna, men låt oss inte förglömma att vi alla även har ett ansvar. Drick dig inte redlös om du har en fin klocka på armen!

Cryssarn, Parabellum, willbur och 1 annan gillar detta.
  3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sjukt vilken utveckling det här landet tar. Jag ska inte behöva anpassa mig efter kriminella och vara rädd om mina tillhörigheter. Fan helt sjukt att man känner sig tryggare utomlands på semester än vad man gör här hemma i Stockholm en fredagsnatt tex med klockan på armen.

Floduttern, Hubbe, Mauritz och 13 andra gillar detta.
  4. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Man är generellt sett mer avslappnad när man är utomlands. Och oftast sällan ensam...

5. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Beror helt på ställe. Jag ska inte behöva vara på alerten bara för att jag är här hemma i Sverige.

Stenman gillar detta.
  6. Kairo

Kairo Friends of KS

I synnerhet inte i hjärtat av huvudstaden...

snoozarn gillar detta.
  7. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Skadar aldrig att vara vaken och ha uppsikt över sin omgivning. Men jag förstår din poäng, och läser lite mellan raderna. (har jag rätt?)

8. konkas

konkas Friends of KS

Detta är bara början... Anmärkningsvärt att polisen tycker att man ska ta taxi hem.

ZQT gillar detta.
  9. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Jo det ska du. :)
    Ni resonerar på samma sätt som tjejer som blir våldtagna. "Jag ska kunna gå klädd hur jag vill, var jag vill."
    Ok men ta konsekvenserna.

10. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det var ta mig fan det dummaste jag har läst, och jag hoppas att du inte menar det? En idiotisk kommentar som inte hör hemma någonstans. Utom möjligtvis bland inskränkta, lågutbildade indiska män.

Galaxy, Bojke, Lithium och 25 andra gillar detta.
  11. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Har alltid varit uppmärksam/misstänksam ute på stan. Märkliga beteenden som high five från främlingar eller liknande går fet bort.

High five, down low, to slow!

12. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Vilken sagovärld lever du i ?

13. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Ja, det är ju väldigt tråkigt när polisen helt gett upp den här typen av riktiga brott och istället riktar in sig på åsiktsbrott á la hets mot soffgrupp. Som grädden på moset leker polisen moralkärring på Facebook under arbetstid.

Att staten berövar en alla lagliga möjligheter att försvara sin egendom och ägodelar gör ju inte saken lättare.

TLåbbman gillar detta.
  14. Xalle

Xalle Friends of KS

Så här minskar du riskerna att bli utsatt:
    • Drick inte för mycket alkohol, hög berusning ökar risken att utsättas för personrån eller stöld.
    • Var extra vaksam om du är ute ensam sent på kvällar och nätter, slå gärna följe med någon.
    • Undvik folktomma och mörka gator.
    • Undvik att visa upp klocka, mobiltelefon eller smycken när du är ute ensam.
    • Ta taxi hem om det är möjligt.
    • Håll uppsikt efter om någon följer efter dig.
    Detta var nytt för mig! Skämt åsido jävligt tråkigt:(

15. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är mer än vaken och uppmärksam på omgivningen runt omkring, både här hemma och utomlands. Men det är sjukt hur det eskalerar här i Sverige och i Stockholm framför allt.
    Precis. Ett av många problem som det är bara början på. Snart får man emigrera alternativt ta saken i egna händer, vilket inte bådar gott alls.

Eurenius och Point Blank gillar detta.
  16. holmjohaan

holmjohaan Stadsbo

Sad but true!

17. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Bra artikel.
    Fråga till er som känner er säkrare utomlands, kan ni konkretisera det mer? Skulle vilja påstå att det nog inte finns någon stad i europa som är i stockholms storlek eller större som har färre fickstölder (ex. på källa: http://multivu.prnewswire.com/mnr/tripadvisor/37974/). Sen så är det absolut en tråkig utveckling att det ökat relativt mycket på kort tid.

Mille79 gillar detta.
  18. haZe

haZe Torpare

Från:
    Sthlm
  19. Xalle

Xalle Friends of KS

"Snart får man emigrera alternativt ta saken i egna händer, vilket inte bådar gott alls." Jag gillar fan inte SD och inte den här stupida kommentaren häller för den delen. Du borde vara stollt över att bo i Skandinavien! Skandalöst :mad:

Mille79 gillar detta.
  20. Mille79

Mille79 Trollungen

Ska du emigrera till en annan planet? För senast jag kollade begås brott i samtliga länder på jorden ...

21. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Menar du allvar eller är kommentaren bara ett dåligt försök till skämt? En tjej eller kille skall kunna gå naken hem från krogen och inte riskera något annat än böter för förargelseväckande beteende möjligen.

Jimpa gillar detta.
  22. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Javisst i en perfekt värld. Där alla är du med varandra och dricker te som kvällsnöje. Lever vi i den världen tycker du?
    Vad betyder ordet dumdristig?

23. Xalle

Xalle Friends of KS

Barnslig kommentar...

Cryssarn gillar detta.
  24. horologium

horologium Bonde

Från:
    landsvind
    Mogen kommentar!
    Du kan väl inte på allvar mena att en väldtäkt beror på dumdristighet, i form av klädval, från offrets sida. Skrämmande syn!

Cryssarn och Jimpa gillar detta.
  25. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du kan ju fan inte vara på riktigt. :banghead:

Eurenius och NaLLe gillar detta.
  26. Buckshot

Buckshot Stadsbo

27. Xalle

Xalle Friends of KS

Lägg av svenne banan...Du får gärna utveckla din kommentar!?

28. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Den här tråden har potential att barka käpprätt åt helvete. Det innebär också att den har potential att bli väldigt låst. Något som potentiella postare bör ha i åtanke INNAN de postar.

adress, MariaE, Mforce och 14 andra gillar detta.
  29. Xalle

Xalle Friends of KS

Inget mig emot Sir..,

30. Räven

Räven Stadsbo

Jag har alltid varit skeptisk gentemot folk som gör high five utan ett uns ironi.

Jonulf och MartinL gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield