• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Polisen Stockholm varnar för klockstölder - Länk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mauritz

Rolex
Jo det ska du. :)
Ni resonerar på samma sätt som tjejer som blir våldtagna. "Jag ska kunna gå klädd hur jag vill, var jag vill."
Ok men ta konsekvenserna.
Det va det dummaste jag läst på länge.
Menar du på allvar att tjejer/kvinnor som blir våldtagna skall ta konsekvenserna av att bli utsatta för as som tycker sig ha rätt att våldta?
Du måste fan skämta och det har inget med vilken värld vi lever i...
 

Buckshot

Panerai
Det va det dummaste jag läst på länge.
Menar du på allvar att tjejer/kvinnor som blir våldtagna skall ta konsekvenserna av att bli utsatta för as som tycker sig ha rätt att våldta?
Du måste fan skämta och det har inget med vilken värld vi lever i...
Fortsätt och lev i din fantasivärld. På samma sätt som jag inte går rätt ut i gatan på övergångsställe, även om jag rätt till det. Men vill man inte förstå så....
 

DrDre

Patek
Ingen givetvis förtjänar att utsättas för brott. Tveklöst är det så, men man kan ändå göra en del för att minska risken.
Man går inte rakt ut på en övergångsställe utan att ändå titta sig omkring ("jag hade rätt" är ju ingen tröst när man sitter i rullstolen)
Man låser sin bil
Man går över på andra sidan gatan en helgkväll om man möter ett gäng vars uppträdande antyder att man kan bli misshandlad om man "vill hävda sin rätt att minsann också få gå här"
Man lämnar inte datorväskan kvar i passagerarsätet på bilen över natten om man parkerar i centrum
Man skaffar ett larm till sitt hus
Man skriver inte ut sin adress här på forumet om man samtidigt har visat upp ett helt gäng dyrgripar
Man sätter inte in pengar på kontot hos en helt okänd säljare i förskott
Man öppnar kanske inte dörren om det står två män utanför som ser tveksamma ut
Etc etc

För tyvärr är det väl så att som brottsoffer så blir man lidande eftersom vi lever i en värld där allt inte funkar som det borde och då är det bättre att anpassa sig till hur den faktiskt funkar.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jo det ska du. :)
Ni resonerar på samma sätt som tjejer som blir våldtagna. "Jag ska kunna gå klädd hur jag vill, var jag vill."
Ok men ta konsekvenserna.

Fortsätt och lev i din fantasivärld. På samma sätt som jag inte går rätt ut i gatan på övergångsställe, även om jag rätt till det. Men vill man inte förstå så....

I dtt fall vill nog snarare rekommendera dig att kliva rätt ut i en vältrafikerad gata.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp