• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poljot

Beppe

Breitling
Kan det vara lönt att renovera denna klocka? Återfunnen efter ett antal år.
Kostnad 1500-2000 SEK.
Enligt min favoriturmakare är det en bra klocka och en kopia på något schweiziskt ur.
Den är inhandlad runt 1990-91 ungefär.
 

Bilagor

  • Poljot.jpg
    Poljot.jpg
    139.1 KB · Visningar: 151

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej Beppe!

Det sitter troligen ett 2612.1 verk i din klocka! Tiden stämmer väl med när du tror den är inhandlad!
Din klocka har inget större ekonomiskt värde (800-1200kr).

Men som alltid tycker jag det är värt att få igång en gammal klocka!:)
 

Beppe

Breitling
Jag hade inte tänkt sälja den utan i så fall använda den. Jag gillar den och speciellt det där "surriga" mekaniska larmet.
Just nu fnular jag på vart min gamla Vostok tagit vägen.
 

Beppe

Breitling
Det blev annat ljud i urmakaren när jag tittade ner med min gamla Certina Revelation. Den ville han serva och fixa. Han var inte lika glad i min gamla ryss.
Nu är problemet att hitta ett schysst armband till den. På den gamla goda tiden satt det ett rejält brett klockarmband med några nitar ditsatta, precis som det skulle vara då.
Eftersom jag är en glömsk herre så plåtade jag inte mitt eget ur innan jag lämnade in det så jag har lånat (snott) en bild från nätet på en exakt likadan dinka. Fast min är inte automaticversionen.
Kanske lite smakråd och tips om var jag finner ett snygg och lämpligt armband.
 

Bilagor

  • 1250_001_front.jpg
    1250_001_front.jpg
    58 KB · Visningar: 65
Topp