• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll: Hur ofta byter du klocka?

Hur ofta byter du klocka?

  • Varje dag

    Röster: 83 28.1%
  • Några gånger i veckan

    Röster: 96 32.5%
  • Någon gång i veckan

    Röster: 51 17.3%
  • Någon gång i månaden

    Röster: 27 9.2%
  • Ytterst sällan

    Röster: 19 6.4%
  • Aldrig

    Röster: 12 4.1%
  • Vet ej / annat

    Röster: 7 2.4%
  • Flera gånger om dagen

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    295

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur fan kan tråden ha 6 visningar och 18 röster när man bara kan välja ett alternativ?
 

durutti

Cartier
Brukar alternera mellan 2 mekaniska klockor per dag. Byter sen till andra klockor efter c:a en vecka (eller när jag lessnat). Använder batteridriven swatch om jag tvingas ta på mej joggingsskor.
 

Nexus

Panerai
Är jag stressad på morgonen så blir det ofta att jag åker till jobbet med sovbeatern på, men annars brukar jag byta innan jag åker till kontoret.
Sedan kan jag byta någon gång på kvällen beroende på vilken aktivitet som ska utföras då jag till exempel föredrar att ha en kronograf tillgänglig vid matlagning och en lättare klocka med nato om jag duschar eller dylikt.
 

Sond

Patek
Vardagarna kör jag en klocka 2-3 dagar men så kan möten, middagar eller kläder styra om planerna.

Sedan byter jag nästa alltid när jag kommer hem från jobbet. Och då är det samma där. Kör en klocka 2-3 dagar normalt.

Klart man inte är klok..;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Är jag stressad på morgonen så blir det ofta att jag åker till jobbet med sovbeatern på, men annars brukar jag byta innan jag åker till kontoret.
Sedan kan jag byta någon gång på kvällen beroende på vilken aktivitet som ska utföras då jag till exempel föredrar att ha en kronograf tillgänglig vid matlagning och en lättare klocka med nato om jag duschar eller dylikt.
Sov-beater? Plötsligt känns mina sängvanor väldigt beige...
:)
 

maxmol

Panerai
Är jag stressad på morgonen så blir det ofta att jag åker till jobbet med sovbeatern på, men annars brukar jag byta innan jag åker till kontoret.
Sedan kan jag byta någon gång på kvällen beroende på vilken aktivitet som ska utföras då jag till exempel föredrar att ha en kronograf tillgänglig vid matlagning och en lättare klocka med nato om jag duschar eller dylikt.

Vad har du för sovbeater? JLC wrist alarm känns givet... :p
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Rolig tråd. Hittade den när jag tänkte starta en liknande. Skönt att se att andra också kan byta fler ggr per dag. Ibland kan jag inte bestämma mig så jag tar med en extra till jobbet. Det känns lättare att vara knäpp nu.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det vanligaste är att jag har tre klockor i gång samtidigt, en på handleden och två i windern. De brukar få rotera mellan dagarna eller ibland under en dag. Sedan byts de ut lite successivt så oftast är minst två av de utbyta inom en vecka mot något som ligger i klocklådan.
 
Topp