wundlander
I know I look great in my Mustache
Jag funderar på att trimma min klocka men undrar om den går igenom besiktningen då?
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så säger alla utan körkort!Jag har klockor med motor.
kul respons! hade nog förväntat mig övertag för bilen. frågan är om det är dyra klockor eller billiga bilar som ger detta resultat.
Kan nog ha att göra med att bilar tappar så in i helvete mycket av sitt värde snabbt! I stort sätt oavsett bilmodell så har den förlorat mellan 35 - 55 % av sitt värde efter 3 år.
Värst är tydligen Maybach 62. Värdeminskning på tre år? Vad sägs om 720 000 kr per år
Porsche är dock ganska bra att köpa i lyxbilsklassen. Vill ni förlora minst pengar så är det en Toyota Aygo som gäller
Porsche håller faktiskt sitt värde ganska bra jämfört med alla andra bilar jag ägt t.ex. BMW, Audi, Mercedes osv.
Det va ju det jag skrev?
Kan nog ha att göra med att bilar tappar så in i helvete mycket av sitt värde snabbt! I stort sätt oavsett bilmodell så har den förlorat mellan 35 - 55 % av sitt värde efter 3 år.
Värst är tydligen Maybach 62. Värdeminskning på tre år? Vad sägs om 720 000 kr per år
Porsche är dock ganska bra att köpa i lyxbilsklassen. Vill ni förlora minst pengar så är det en Toyota Aygo som gäller
Porsche håller faktiskt sitt värde ganska bra jämfört med alla andra bilar jag ägt t.ex. BMW, Audi, Mercedes osv.
Fast det här är ju exakt lika applicerbart på klockor och är på intet sätt unikt för bilar. Precis som att du med lätthet kan förlora 35-55% av värdet på en klocka på 3 år, vissa modeller är nog värda 50% mindre bara du gått ut genom dörren på uraffären, så finns det bilar som inte sjunker eller tom. ökar i värde över tid.
Senaste bilen jag sålde gjorde jag 125% i vinst på. Det gäller bara att köpa rätt modell. Precis som med klockor.
Och som vanligt är vintage naturligtvis bästa investeringen!
Så enligt mig håller inte argumentet att klockor är en bättre investering.
Fast då det är mkt större rullning på klockorna här på forumet och mycket köps begagnat + att väldigt många med bra ekonomi köper vintage rolex så tycker jag argumentet håller väl. Då mitt antagande är att dem även köper nya bilar för att slippa strul.
Och föresten har jag aldrig påstått vilket av dem som är bästa investeringen. Frågan är vad som är värt mest klockorna eller bilen.
Som det ser ut nu är det bilen... Men innan året är slut kommer troligen värdet på klockorna vara större än värdet på bilen
Hehe får man fråga vad det var för bil?Fast det här är ju exakt lika applicerbart på klockor och är på intet sätt unikt för bilar. Precis som att du med lätthet kan förlora 35-55% av värdet på en klocka på 3 år, vissa modeller är nog värda 50% mindre bara du gått ut genom dörren på uraffären, så finns det bilar som inte sjunker eller tom. ökar i värde över tid.
Senaste bilen jag sålde gjorde jag 125% i vinst på. Det gäller bara att köpa rätt modell. Precis som med klockor.
Och som vanligt är vintage naturligtvis bästa investeringen!
Så enligt mig håller inte argumentet att klockor är en bättre investering.
Hehe får man fråga vad det var för bil?
Willys Jeep M38A1 -60. Kanske inte helt representativ i sammanhanget.
Har dock en bil från modern tid som också tickat uppåt, eller iaf. inte sjunkit, sen inköp.
På en ren vardagsbil, eller vad vi här skulle kalla 'beater', är det dock svårare att slippa värdeminskningar som är absurda.
En Willys är ju en våt dröm. Fan så coooooooola. .)Willys Jeep M38A1 -60. Kanske inte helt representativ i sammanhanget.
quote]