• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll - vad skulle DU gjort?

Vad skulle DU ha gjort?


  • Totala väljare
    99
  • Enkät stängd .

Ernesto

Patek
2-Faktor
Med nytt jobb kommer nya möjligheter. Vad jag funderar över är detta:

1. Byta ut DJ 1603 mot en GMT Master 16710
image.jpg

(Lånad)

2. Komplettera med en Cartier Tank Solo
DBzDCIX.jpg

(Lånad)

Det som används i "samlingen" i dagsläget är detta:
YkJhPwa.jpg


Båda klockorna är klockor jag vill testa, båda två har jag suktat efter en eller fler gånger.


Vad skulle DU ha gjort? Gärna med en kort (eller lång) motivering.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag säger som wundlander, spara till en fin GMT och behåll nuvarande.
Tror du kommer sakna en DJ i samlingen om du gör dig av med den:)
 

Galaxy

Rolex
Tanken är grym, men samtidigt känns det som att din DJ är tillräckligt dressad. Jag lägger fräckt till alternativ tre:

3. Köpa GMTn för att sedan komplettera med en Cartier Tank Solo

(Men bland alternativen som finns väljer jag ändå alternativ 1).
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag säger som wundlander, spara till en fin GMT och behåll nuvarande.
Tror du kommer sakna en DJ i samlingen om du gör dig av med den:)

Risken finns, gillar ju min DJ. Å andra sidan kanske jag kommer att gilla en GMT mer. Ska sitta ner i båten och fundera. Den här gången ska jag ha tålamod! Inga snabba flipps ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tanken är grym, men samtidigt känns det som att din DJ är tillräckligt dressad. Jag lägger fräckt till alternativ tre:

3. Köpa GMTn för att sedan komplettera med en Cartier Tank Solo

Angående olika kategorier så bryr jag mig inte så mycket om det... Jag gillar design! Egentligen "ska" man köpa en kronograf i mina skor nu, väl?

Egna alternativ är alltid välkomna! Oavsett hur fräcka de är.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Alt 1! Jag vet inte hur ofta du är uppklädd men oavsett tycker jag din Omega är något som räcker om man vill dressa, gmt'n är något som känns mer vardagligt samtidigt som jag tycker det är riktigt schysst med män som kör på DJ och rockar skägg, tatueringar och en pipa.

Sen kan du få en 16710 att se olika ut på många sätt, oyster/jubilee/Nato/rubber även byta bezel osv vilket gör att den känns mer "bred" än vad tank'en gör :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Alt 1! Jag vet inte hur ofta du är uppklädd men oavsett tycker jag din Omega är något som räcker om man vill dressa, gmt'n är något som känns mer vardagligt samtidigt som jag tycker det är riktigt schysst med män som kör på DJ och rockar skägg, tatueringar och en pipa.

Sen kan du få en 16710 att se olika ut på många sätt, oyster/jubilee/Nato/rubber även byta bezel osv vilket gör att den känns mer "bred" än vad tank'en gör :)

Bra motivering!

Lite skäggstubb finns! Håller mig dock borta både från nålen och tobaken ;)

16710 är mitt val när det gäller GMT tack vare bezelalternativen pepsi, coke och helsvart.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Alt 1! Jag vet inte hur ofta du är uppklädd men oavsett tycker jag din Omega är något som räcker om man vill dressa, gmt'n är något som känns mer vardagligt samtidigt som jag tycker det är riktigt schysst med män som kör på DJ och rockar skägg, tatueringar och en pipa.

Sen kan du få en 16710 att se olika ut på många sätt, oyster/jubilee/Nato/rubber även byta bezel osv vilket gör att den känns mer "bred" än vad tank'en gör :)

DJ, skägg, tatuering och pipa? :confused:
 

hannes

Omega
Jag är svag för GMT'n, så ifall jag inte får lägga till ett alternativ nr.3 (Behåll DJ'n och spara en lite längre tid tills du fixar GMT'n) blir det alt.1
Grattis till nya jobbet!
 

Brogren

Cartier
Om du satsar på alt. 1 kommer du sakna din DJ.
Du har ju trots allt haft den tre gånger längre än någon av dina andra klockor.

Jag hade sparat till en GMT om det inte är olidligt lång väntan. Om finanserna säger minst 5 månader hade jag sålt DJ och köpt en annan DJ efter ett tag.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har själv en 16710 och en 1603 (+en 1601) och det är faktiskt så att jag använder mina djs oftare. Har kavaj/kostym på jobbet och tycker att DJn har en trevlig storlek. Charmig klocka. Men en Dj går ju att skaffa igen så kliar det i fingrarna så säger jag definitivt alternativ 1.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Med risk för att vara Farbror Tråk,, 16700 är inte så festlig - den är lite mitt i mellan två tydliga generationer. Kör hellre på 1675 eller en 116710 (dvs keramiska)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Med risk för att vara Farbror Tråk,, 16700 är inte så festlig - den är lite mitt i mellan två tydliga generationer. Kör hellre på 1675 eller en 116710 (dvs keramiska)

Tråkig är du inte, oroa dig inte!

Anledningen till att jag vill ha 16710 är bezelalternativen. Jag gillar både coke och pepsi väldigt mycket, samtidigt som svart flyger under radarn.

Batman är en klocka för framtiden, absolut.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hade gott på alt 1…GMT:n är, enligt mig, mer mångsidig eftersom man nästan känner att man har ny klocka när man byter bezel...
 

Icaras

Rolex
Du har en beater och Omegan passar som "dressare" i min mening. Du saknar en klockren vardagsklocka - därav GMT:n :)
 
Topp