• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll - vad skulle DU gjort?

Vad skulle DU ha gjort?


  • Totala väljare
    99
  • Enkät stängd .

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tråkig är du inte, oroa dig inte!

Anledningen till att jag vill ha 16710 är bezelalternativen. Jag gillar både coke och pepsi väldigt mycket, samtidigt som svart flyger under radarn.

Batman är en klocka för framtiden, absolut.
1675 har både pepsi och helsvart inlägg plus roligare tavla
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ett tips om du kör på GMT:n, titta efter SEL-länken... Ska man ha den andra länken så kör man vintage enligt mig. (subjektivt såklart) Och att du är lite kall, det finns ingen idé att stressa fram ett köp eller göra ett "klipp". Reka och kolla marknaden och betala lite extra för ett bra exemplar, det är mitt tips.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Gött med nytt jobb. Jag hade nog sparat lite och sen gått för en GMT master. Sommar på ingång och då vill man ju inte ha spenderat varenda krona på klockor:D
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ett tips om du kör på GMT:n, titta efter SEL-länken... Ska man ha den andra länken så kör man vintage enligt mig. (subjektivt såklart) Och att du är lite kall, det finns ingen idé att stressa fram ett köp eller göra ett "klipp". Reka och kolla marknaden och betala lite extra för ett bra exemplar, det är mitt tips.

Tack för schysst tips angående länkval!
 
  • Like
Reactions: ZQT

Whedda

Rolex
Vilken vill du helst ha?

Är drömmen om en GMT snarare än DJ så skall du köpa det. Köp dock den ref du verkligen vill ha. Att kunna bära coke-insert är för mig en ganska liten del i skillnaden och inget jag skulle välja en ref. framför t ex 1675/0 för.

Väljer du att sälja DJ och byta till GMT är ju förmodligen sparandeperioden kortare till du kan komplettera med en Tank än om du behåller DJ, köper Tank och skall spara ihop till en GMT.

Sälj istället Seikon och kostymaren. Må vara lite pengar i sammanhanget men många bäckar små och jag hade hellre haft en GMT och en Tank som du verkligen vill ha än 4 klockor du inte drömt om. En 16700 pallar ju för allt en Seiko gör ändå.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Håller med många; du kommer nog att sakna DJ´n....men att fira nytt jobb med en GMT är väl annars en väldigt bra grej. Så antingen alt 1 eller alt 3, om du håller ut :rolleyes:
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
säger som flera andra. behålla DJ och klipp sen GMT. det tänkte jag göra men snubblade över en Tudor sub på vägen. kombon sub DJ känns dock riktigt bra.
 
Topp