• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll - vad skulle DU gjort?

Vad skulle DU ha gjort?


  • Totala väljare
    99
  • Enkät stängd .

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vilken vill du helst ha?

Är drömmen om en GMT snarare än DJ så skall du köpa det. Köp dock den ref du verkligen vill ha. Att kunna bära coke-insert är för mig en ganska liten del i skillnaden och inget jag skulle välja en ref. framför t ex 1675/0 för.

Väljer du att sälja DJ och byta till GMT är ju förmodligen sparandeperioden kortare till du kan komplettera med en Tank än om du behåller DJ, köper Tank och skall spara ihop till en GMT.

Sälj istället Seikon och kostymaren. Må vara lite pengar i sammanhanget men många bäckar små och jag hade hellre haft en GMT och en Tank som du verkligen vill ha än 4 klockor du inte drömt om. En 16700 pallar ju för allt en Seiko gör ändå.

En GMT fanns ju på kartan innan jag ens var intresserad av klockor. DJ-världen introducerade du mig för gubben! GMT + Tank känns rent spontant som en härlig duo, nu när jag leker med tanken.

Omegan kommer aldrig att flippas. Enda saken jag har från farfar, träffade aldrig honom men vet att han alltid bar den.

Vilka refs rekommenderar du? Rangordning?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ang Gmtn så är alla generationer härliga. Vintage, mellanmjölk och nytt. Värt att tänka på är att bland oss entusiaster så kan det vara så att det finns en övervikt som gillar matta tavlor, men jag tror att en majoritet av gemene man gillar vitguldsindextavlorna bättre.

Liknande skillnader finns även vad gäller om man gillar maxicaset eller det äldre smidigare caset. TS har tidigare sagt att han är finlemmad och då tror jag att en ny Gmt känns för stor.

Summan av kardemumman=smaken är som baken.
 

Whedda

Rolex
En GMT fanns ju på kartan innan jag ens var intresserad av klockor. DJ-världen introducerade du mig för gubben! GMT + Tank känns rent spontant som en härlig duo, nu när jag leker med tanken.

Omegan kommer aldrig att flippas. Enda saken jag har från farfar, träffade aldrig honom men vet att han alltid bar den.

Vilka refs rekommenderar du? Rangordning?

Är det arvgods bör den självklart stanna oavsett pris.

Du har ju tjatat om många klockor men GMT:n är väl den mest frekventa. Dock behöver du nog ta ett beslut om ref. innan du köper.

Jag gillar 1675/0 pga matt tavla och vintagekänslan. Safirsport från Rolex blir mer sterilt men samtidigt mer praktiskt.

Köp med hjärtat och köp inte för att vissa ref. är mer "korrekta" än andra med fler bezel. Samtidigt har du såklart en ganska bred uppsättning alternativ med alla modeller av GMT. Jubilee, oyster, läder, nato.

Pepsi eller Svart bezel räckte ypperligt för mig.
 

Bolio

Panerai
Gmt alla dagar i veckan, varför? Jo det är en Rolex vs ja den andra och en pepsi vs ja den andra och ett ur som är runt vs ja nått rektangulärt behöver jag fortsätta?

Tror detta var den enklaste pol jag varit med om :D, jag säger lycka till med din nya Rolex och grattis till jobbet.
 
Topp