• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll: Vikta eller solida ändlänkar?

Jag föredrar:

  • Solida ändlänkar

    Röster: 86 76.8%
  • Vikta ändlänkar

    Röster: 26 23.2%

  • Totala väljare
    112

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet ju att det finns folk här som faktiskt föredrar vikta ändlänkar även om solida ändlänkar i princip alltid besktivs som ett bättre alternativ.

4306778685_2af3b8f496.jpg

Så, vad föredrar du och varför?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har ingen klocka med endlinks :( men de jag haft har jag föredragit solida. Det ser så himla lökigt ut när där blir fula gapp mellan endlinken och boetten, och ännu värre är det när endlinken glappar och rasslar runt..
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att vikta är mer vintage , genom detta bättre såklart .

Undantaget är såklart guld , där regeln är ju mer guld = bättre såklart.
 

jabla

Sarlacc
Beror på, mina Rolexlänkar utan solida ändlänkar kan ju användas till flera olika klockor, man får byta ändlänk ibland men i vissa fall gör den sämre passformen att det går ändå. Snyggast är de solida på min Daytona och YM men inte lika mångsidiga.
Fan jag får avstå att rösta...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror på, mina Rolexlänkar utan solida ändlänkar kan ju användas till flera olika klockor, man får byta ändlänk ibland men i vissa fall gör den sämre passformen att det går ändå. Snyggast är de solida på min Daytona och YM men inte lika mångsidiga.
Fan jag får avstå att rösta...
Men de rolexlänkar som har solida ändlänkar, går inte de ändlänkarna att separera från länken?
 

Snårtas

Rolex
Det bästa vore solida ändlänkar men i kombination med vikt länk som jag tycker sitter mycket bättre på armen!
 
solida är najs och lite tooligt. Bekvämt på min 114060 att de sitter ihop med länken i övrigt. Mindre delar att hålla koll på helt enkelt!

Testat vikta på en del äldre ur, och passformen kan ju vara lite sådär.. Charmigt? Ja, absolut.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Solida såklart.

Av samma anledning som en Bil är bättre än häst och vagn. Samma anledning som att det är bättre att bo i hus än i en grotta, samma anledning som att en smartphone är bättre än röksignaler osv osv.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Bättre rent logiskt, solida.. på nya klockor, tveklöst.
Jag föredrar ändå vikta länkbitar och ändlänkar eftersom jag bara sitter på gammalt mög och vägrar ändra på mig;)
Såå mycket snyggare och charmigare på vintage.
 
Topp