• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

POLL: Vintageläderband på Rolex GMT, bör det förbjudas?

Bör Rolex GMT på vintageläderband förbjudas?

  • Ja, detta är en styggelse i klass med komplikationen månfas

    Röster: 66 51.2%
  • Nej, det är sagolikt vackert och jag är ökänd för min tveksamma smak

    Röster: 27 20.9%
  • Betydelselöst, jag är Yonsson och bär Seiko

    Röster: 36 27.9%

  • Totala väljare
    129

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar Rolex GMT och jag gillar vintageläderband. Tycker dock att kombinationen är anskrämlig. En GMT ska bäras på länk eller NATO.

Så, min fråga är om kombinationen Rolex GMT med vintageläderband bör förbjudas? Och med förbjudas menar jag lagstiftning.

:)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det blir svårare att få till det när man har vitguldsindex. Lagstiftas låter hårt, men möjligen skulle man kunna hänvisa till praxis inom skinn och läder missbruk.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vad menar du? Detta är ju grymt:
strapcognacklart3.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...skaplig rekyl på den här tråden Denke , ...andelen omatchade stronkar på bild är ju högre här än i NÅN annan tråd på hela K&S, ja kanske hela internet...

6a0.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ja, en Rolex GMT skall bäras på länk, och endast länk...inget Nato skall ens få komma nära!
Kunde dock inte rösta ja eftersom jag faktiskt tycker om månfas!:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
:D :D :D

Håller med om att kombinationen är en styggelse, men vad gör man när nato är förbjudet och länken är sämre än på en 1000kr SEIKO från tidigt 80-tal? Då bara måste man ju köra den på läder. ;)
 
Topp