• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poor mans Grand Seiko, vad tror ni?

C

China

Guest
yonsson skrev:
Testade ett helt nytt par från Yobokies idag och den minutvisaren passade inte heller. :|
Originalvisarna passar fortfarande, så det är inget fel på klockan.
Hoppas Harold får in mina visare snart, för nu börjar jag sakna klockan som 17.

Det var ju lite trist, men ge inte upp yonsson!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag pallade inte vänta längre på de nya visarna, så jag gjorde så här:

Först tog jag en säkerhetsnål och satte igenom en scotchbright. Därefter satte jag på minutvisaren som inte passade på grund av att hålet i mitten var för litet.
null-14.jpg


Därefter pressade jag ner visaren med hjälp av ett "visarpress-verktyg" för att göra hålet i mitten större.
null-15.jpg


Sedan var det bara att provmotera. Eftersom den fortfarande inte passade, så fick jag göra det igen. Sedan gick det bra. YEEHAA! Sedan plockade jag av den igen.
null-16.jpg


Eftersom det blivit fingeravtryck på visarna, så jag fick rengöra med kemisk ren aceton på en q-tip.
null-17.jpg


Sedan var det bara att köra på.
null-18.jpg


Den nya satans sekundvisaren passade inte, så jag tog originalsekundvisaren istället.
null-19.jpg


På med caset över urtavlan och urverket:
null-20.jpg


Flip it over och i med kronan:
null-21.jpg


På med ringen som håller urverket på plats:
null-22.jpg


Dit med brickan som miniskruvarna ska sitta i för att låsa fast ringen.
null-20-1.jpg


På med bakcaset. Done!
null-21-1.jpg

null-15-1.jpg

null-16-1.jpg

null-19-1.jpg


Ja just det. Jag satte på ett brady strap shark pattern också. I like! Tack för stöttningen under de mörkare delarna av denna modd. Det tog ett tag att bli klar, men det var helt klart värt det.
 
C

China

Guest
Bra att det fixade sig till slut, nöden är uppfinningarnas moder. ;)
 
Topp