• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Porscheägare eller inte ?

Porscheägare eller inte ?


  • Totala väljare
    254

Pope

Cartier
F
En vacker dag äger jag en 911 Singer...

03-singer-911-san-diego.jpg
06-singer-911-san-diego.jpg
[/quote


Vackraste någonsin!!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
98 Boxster tiptronic, åker mycket stadskörning typ hem-dagis-jobb året rundt och glad med tiptronic. Har nu rundat 288 000 km på originalt ims (men har motorkonto :)).
Her med snygga 16" m dubbfritt i saltslasket:
image.jpg

Har ocså en 924S. Den gir mycket Porsche feeling och ja: Har hatt 911 i 4 år.

Haha. Coolt att glida nästan 30.000 mil i cabbad Porsche!
Gillar 924S också - Hade det inte varit att du skrev att du haft 911 så hade man trott att du haft någon fetish för missförstådda Porschar! ;)
 

Landshark

Cartier
Sålde min 911:a i påskas efter knappt tre år. Porsche har varit min drömbil ända sedan jag var liten. Konstigt nog är det den sportbil som jag efter försäljning saknar minst! Käns närmast skönt att slippa den. Konstigt med sant.

Porsche 148.JPG


Min drömbil - Graal - är nu Donkervoort D8 GT. En sådan hoppas jag få äga någon gång...
 
Sålde min 911:a i påskas efter knappt tre år. Porsche har varit min drömbil ända sedan jag var liten. Konstigt nog är det den sportbil som jag efter försäljning saknar minst! Käns närmast skönt att slippa den. Konstigt med sant.

Porsche 148.JPG


Min drömbil - Graal - är nu Donkervoort D8 GT. En sådan hoppas jag få äga någon gång...

Såg riktigt fin ut!

varför känns det skönt att slippa den, något du kan förklara eller bara en "känsla" ? :)
 

Veratio

Cartier
Om någon har en 911, helst en S från 05 eller nyare och vill byta mot en Cayman S-09 med pengar emellan är det bara hojta till.

Kan tänka mig en cabriolet, men helst en coupe. Vill inte ha silvermetallic, alla andra färger fungerar bra!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Priserna har blivit helt sjuka senaste 3-4 åren. 996GT3 RS gick att köpa för 800-900k 3 år sedan. De säljs idag för 2mille+, många går till Tyskland tyvärr.


Vill ni se många Porschar så har vi en klubbträff imorgon. Vi åker från Sthlm till Öregrund via kusten. Just nu är vi ca 104 bilar, kommer bli en galen kö av Porschar på vägen :)

Allt från 356 till Cayman GT4. Kan lägga upp lite bilder här imorgon.

Jag har uppenbarligen inte hängt med på slutet.

996 GT3 RS är nog min absoluta favorit (om vi räknar bort saker för riktigt hysteriska pengar. Jag var seriöst intresserad för 5-6-7 år sen (gled sen över på Turbo för att sen aldrig köpa nåt alls) men då kostade dom typ runt 600' om jag minns rätt. Fan att man inte handlade.
 
  • Like
Reactions: cab

Landshark

Cartier
Såg riktigt fin ut!

varför känns det skönt att slippa den, något du kan förklara eller bara en "känsla" ? :)

Bilen som sådan var det inget fel på. Var väl mer en oroskänsla, dels över kostnader (kommande byte koppling, IMS, sercvice, däck etc). Dels att den skulle komma till skada (parkeringsbucklor och liknande). Försökte verkligen bruksa den, köpte vinterhjul och takräcke. Men det blev för jobbigt. 98% av min körning består av stadskörning: hemmet - jobbet - dagis där det ska stuvas in två ungar med leriga overaller i baksätet. Hastighetsbegränsning 40 km/h...

Svinnöjd med min ersättare:

 
Bilen som sådan var det inget fel på. Var väl mer en oroskänsla, dels över kostnader (kommande byte koppling, IMS, sercvice, däck etc). Dels att den skulle komma till skada (parkeringsbucklor och liknande). Försökte verkligen bruksa den, köpte vinterhjul och takräcke. Men det blev för jobbigt. 98% av min körning består av stadskörning: hemmet - jobbet - dagis där det ska stuvas in två ungar med leriga overaller i baksätet. Hastighetsbegränsning 40 km/h...

Svinnöjd med min ersättare:


JAha ja då förstår jag att det var "jobbigt" att ha den. Det är väl snarare en bil för nöjesåka och inte bruksåka. Ersättaren ser mer lämpad ut för det ändamålet ;)

Sicket satans jävla monster!!!! (måste ju dock kosta multum att driva runt ;) )
 

Landshark

Cartier
JAha ja då förstår jag att det var "jobbigt" att ha den. Det är väl snarare en bil för nöjesåka och inte bruksåka. Ersättaren ser mer lämpad ut för det ändamålet ;)

Sicket satans jävla monster!!!! (måste ju dock kosta multum att driva runt ;) )

Nja, det är ju den lilla H3:an. Flick-Hummern! ;)
"Mid-size SUV..." för att citera en youtube-recension.
Den drar i alla fall under 2 l / milen, men visst, någon miljöbilspremie blir det ju inte...
 

Ryttaren

Rolex
Dammar av den här gamla tråden igen. Är väldigt sugen på att uppgradera min Z3 2.8 mot en tidig Boxster S. Är väldigt nöjd med BMW:n och gillar utseendet skarpt men har alltid varit en sucker för Porsche som jag aldrig ägt. Cab är ett måste därav Boxstern. Har vi några "S" ägare här som vill lovorda sin modell :)
 
  • Like
Reactions: MLP

K-S

Rolex
2-Faktor
Porsche är extremt trevliga bilar. Få undantag. Ägt några,kört en hel drös, aldrig blivit besviken. Tyvärr hände detta med min senaste, boxster s 2004:a.
image.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
image.jpg


Påväg mot CT röntgen här... De fick skrapa upp bilen från marken då den stod på underredet.

image.jpg

Böjde räcket lite.

Var uppmärksamma där ute!
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
En porsche fråga, kanske lite utanför topic, gällande porsche bilar som 997 gt3 rs, äldre turbos osv. Nu när priset har typ tio dubblats är det ens någon som köper dem?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vilken Porsche är likvärdig mot en M3 v8 (420hk), med likvärdigheten menar jag med minst lika bra körglädje och absolut inte slöare.
Testade en 996 4S och den var duktigt mycket tröttare än min M3V8, och väghållningen känns klart sämre. Funderar på att sälja M3:an och köpa en Porsche istället, men känns som att man måste lägga sjukt mycket mer pengar för att få en likvärdig, eller?

@Guskleto @80s kanske vet?
 

MLP

Omega
Vilken Porsche är likvärdig mot en M3 v8 (420hk), med likvärdigheten menar jag med minst lika bra körglädje och absolut inte slöare.
Testade en 996 4S och den var duktigt mycket tröttare än min M3V8, och väghållningen känns klart sämre. Funderar på att sälja M3:an och köpa en Porsche istället, men känns som att man måste lägga sjukt mycket mer pengar för att få en likvärdig, eller?

@Guskleto @80s kanske vet?
Känns iof som att 996 turbo gått upp lite i pris, men den bör ju kunna matcha prestandan.

Annars är Cayman GT4 inte helt fel..
 
D

Deleted member 1265

Guest
Vad bör en fin 996 Turbo kosta?
Cayman GT4 kostar ju en miljon typ. Långt över min budget med andra ord :)
Skjuter från höften lite här, vad sägs om 997 gts, tror det kan vara ett vettigt köp att äga ett par år. Dessutom en porsche som faktiskt står sig bra på banmöten o slalom!
996 tt kan köpas för rimliga pengar. Kan inte länka men beroende på spec, kan du tänka dig tiptronic är priset lägre, priser runt 350-400 (kanske lägre logga in på porsche.nu, förvisso har det blivit fantasipriser även där!) snabb porsche för pengarna!
Vad är budget ungefär?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Skjuter från höften lite här, vad sägs om 997 gts, tror det kan vara ett vettigt köp att äga ett par år. Dessutom en porsche som faktiskt står sig bra på banmöten o slalom!
996 tt kan köpas för rimliga pengar. Kan inte länka men beroende på spec, kan du tänka dig tiptronic är priset lägre, priser runt 350-400 (kanske lägre logga in på porsche.nu, förvisso har det blivit fantasipriser även där!) snabb porsche för pengarna!
Vad är budget ungefär?
Ca 400 har jag tänkt mig.
996 Turbo är nåt som jag faktiskt funderar över, men är det inte ett nedköp mot M3an tror du?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vilken Porsche är likvärdig mot en M3 v8 (420hk), med likvärdigheten menar jag med minst lika bra körglädje och absolut inte slöare.
Testade en 996 4S och den var duktigt mycket tröttare än min M3V8, och väghållningen känns klart sämre. Funderar på att sälja M3:an och köpa en Porsche istället, men känns som att man måste lägga sjukt mycket mer pengar för att få en likvärdig, eller?

@Guskleto @80s kanske vet?

997 turbo annars behåll Bumsen.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jaså.. Ägde du F10? På vilket sätt är de skräp?

Har haft en E39 och E60 men principen är densamma dvs. dåligt andrahandsvärde, tunga, törstiga, dyra att laga, snabbt omoderna osv.

Mina var visserligen snudd på nya så vissa saker slapp jag medan andra var mer påtagliga.

M3/M4 är bilen man ska ha helt enkelt. Ser man en M5 E60 idag så framstår den som en harv och F10 är snart där. Tar du en M3 E46 så är den riktigt fräck än idag.
 
Topp