• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Porscheägare eller inte ?

Porscheägare eller inte ?


  • Totala väljare
    254

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har haft en E39 och E60 men principen är densamma dvs. dåligt andrahandsvärde, tunga, törstiga, dyra att laga, snabbt omoderna osv.

Mina var visserligen snudd på nya så vissa saker slapp jag medan andra var mer påtagliga.

M3/M4 är bilen man ska ha helt enkelt. Ser man en M5 E60 idag så framstår den som en harv och F10 är snart där. Tar du en M3 E46 så är den riktigt fräck än idag.

Du har en poäng!
Kan hålla med dig om E39 och E60 utseendemässigt, de ser för hemska ut.
Jag valde min M3 V8 framför M5 E60, då jag upplevde M3:an klart roligare och kvickare.
Är fortfarande sjukt nöjd med min..
 

Linkan

Rolex
Föräldrarnas gamla 4s, med takbox
image.jpeg
 

XMJan

Cartier
Trångt?? Tycker min M3 E90 är riktigt komfortabelt inuti, även i baksätet. Haft fyra fullvuxna i bilen på en 60 mils resa, utan problem. En 996 är MYCKET trångt ja..

//Magnus
Slog hela tiden i högerknäet i instr. panelen...blev lite irriterad på det!
Skall det vara Porsche är jag av åsikten att de skall var luftkylda även om jag kan tycka att Cayman GT4 ser (och är säkert också) grym ut! Jobbade på "Autofarm" i England för många år sedan och mitt PB är 156mph på en "B-road" med en av deras (luftkylda) 3.0l 911or. :happyhappy: Tror inte jag kommer att slå det - no matter hur många Heuer det sitter på min handled!
/J
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Slog hela tiden i högerknäet i instr. panelen...blev lite irriterad på det!
Skall det vara Porsche är jag av åsikten att de skall var luftkylda även om jag kan tycka att Cayman GT4 ser (och är säkert också) grym ut! Jobbade på "Autofarm" i England för många år sedan och mitt PB är 156mph på en "B-road" med en av deras (luftkylda) 3.0l 911or. :happyhappy: Tror inte jag kommer att slå det - no matter hur många Heuer det sitter på min handled!
/J

Ok, på en E9x ?
 

Molgan

Cartier
En M5 blir aldrig fel.

E28 - Avgudad klassiker.
E34 - priset stiger timma för timma, gäller även 3.6l (Touring genom taket)
E39 - Billig som stryk för 4 år sedan, idag klättrar priserna stadigt uppåt för dem fina som finns kvar.
E60 - Motorn, ja MOTORN är helt galet läcker men det blir inte många mil på en tank, förutspår samma utveckling som E39.
F10 - Kapacitet, kraft, potens, och subjektivt den absolut snyggaste och klassiska M5 sedan E39, oerhört vacker femserie.

Så vi tar det igen, M5 blir aldrig fel, men köper du begagnat så tänk på detta.
Ägaren och orten bilen rullat på har enormt stor betydelse för det egentliga skicket på maskinen, inte alla har råd med det systematiska underhållet...
 

Tapiren

Cartier
Helt seriöst...?

Hur kan dessa vara så billiga?

http://www.blocket.se/gavleborg/Porsche_Boxster_62951909.htm?sa=1

Visst, det är inte en 911 och visst finns det säkert vassare bilar från andra tillverkare för lägre pengar men...det är ändå en Porsche, den är säkerligen otroligt rolig att köra och den är faktiskt ganska snygg ur vissa vinklar. Man blir ju nästan sugen på att köpa en bara för sakens skulle, som vinterbil eller nåt.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Håller helt med, fantastiskt snygg. Har svårt att sätta fingret på exakt Vad det är som gör den så fin. Perfektion!
Den har väldigt fina propotioner
Helt seriöst...?

Hur kan dessa vara så billiga?

http://www.blocket.se/gavleborg/Porsche_Boxster_62951909.htm?sa=1

Visst, det är inte en 911 och visst finns det säkert vassare bilar från andra tillverkare för lägre pengar men...det är ändå en Porsche, den är säkerligen otroligt rolig att köra och den är faktiskt ganska snygg ur vissa vinklar. Man blir ju nästan sugen på att köpa en bara för sakens skulle, som vinterbil eller nåt.
Ja dom är fina, men kanske för att många vill ha S samt att den gått över 10K kanske gör sitt.
I övrigt vet jag inte hur priserna ligger faktiskt.
 

Ryttaren

Rolex
Helt seriöst...?

Hur kan dessa vara så billiga?

http://www.blocket.se/gavleborg/Porsche_Boxster_62951909.htm?sa=1

Visst, det är inte en 911 och visst finns det säkert vassare bilar från andra tillverkare för lägre pengar men...det är ändå en Porsche, den är säkerligen otroligt rolig att köra och den är faktiskt ganska snygg ur vissa vinklar. Man blir ju nästan sugen på att köpa en bara för sakens skulle, som vinterbil eller nåt.

Tidiga Boxster icke S är ofta inte dyrare. Som nämns ovan många vill ha S som kom först 2000 och då börjar priserna på 120-130k.

Mycket bil för pengarna helt klart.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Helt seriöst...?

Hur kan dessa vara så billiga?

http://www.blocket.se/gavleborg/Porsche_Boxster_62951909.htm?sa=1

Visst, det är inte en 911 och visst finns det säkert vassare bilar från andra tillverkare för lägre pengar men...det är ändå en Porsche, den är säkerligen otroligt rolig att köra och den är faktiskt ganska snygg ur vissa vinklar. Man blir ju nästan sugen på att köpa en bara för sakens skulle, som vinterbil eller nåt.

Håller med svaren ovan. Tycker dock personligen att tidiga Boxsters är riktigt fula :)

Annars gillar jag verkligen modellen, hade en 987:a för några år sen som jag var väldigt nöjd med. De är rätt billiga nu också.

987_bg2.jpg
 

MLP

Omega
Helt seriöst...?

Hur kan dessa vara så billiga?

http://www.blocket.se/gavleborg/Porsche_Boxster_62951909.htm?sa=1

Visst, det är inte en 911 och visst finns det säkert vassare bilar från andra tillverkare för lägre pengar men...det är ändå en Porsche, den är säkerligen otroligt rolig att köra och den är faktiskt ganska snygg ur vissa vinklar. Man blir ju nästan sugen på att köpa en bara för sakens skulle, som vinterbil eller nåt.
Kanske kan vara lite IMS-nojja kring dessa bilar?
Vet inte hur man ska ställa sig till det, som jag förstått det så blir det dyrt när IMSlagret väl rasar, men hur vanligt detta är verkar vara ett mysterium.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tror ingen har nämnt 928:n i tråden.
Det var min absoluta favoritbil när jag var liten tillsammans med Magnum´s Ferrari 308GTS och Automan´s kärra :)
Det är för övrigt den enda Porschen jag fortfarande vänder mig om efter när jag ser en på gatan. Stort vill-ha på en mint 928 i isblått med svart skinn.

LB9281.jpg



 
Senast ändrad:

XMJan

Cartier
Tror ingen har nämnt 928:n i tråden.
Det var min absoluta favoritbil när jag var liten tillsammans med Magnum´s Ferrari 308GTS och Automan´s kärra :)
Det är för övrigt den enda Porschen jag fortfarande vänder mig om efter när jag ser en på gatan. Stort vill-ha på en mint 928 i isblått med svart skinn.

LB9281.jpg



Onekligen en huvudvändare! När jag jobbade på "Autofarm" i England för många år sedan så var detta den enda bilen som gav mig en fysisk upplevelse - motorljudet var en veritable magsugare när den kördes in i verkstaden. Jag ÄLSKAR (luftkylda) 911or med detta var något extra - extra! :) :happyhappy: och då jobbade vi med allt från gamla 911or från tidigt 60-tal till Le Mans preppade maskiner med maxat turbotryck....
/J
 
Topp