• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Portabel Ac för hemmet?

bluetrain

Cartier
Har funderat på någon form av (bättre dvs ej fläkt) lösning för att, i huvudsak, få ett kylt sovrum när man sover nu när det börjar bli varmt om nätterna.

Ni som har portabel Ac, vilket fabrikat/modell kör ni, är ni nöjd med den? Rummet som ska kylas är ca 10-15kvm. Något speciellt man bör tänka på vid köp för denna storleken?
 
Har funderat på någon form av (bättre dvs ej fläkt) lösning för att, i huvudsak, få ett kylt sovrum när man sover nu när det börjar bli varmt om nätterna.

Ni som har portabel Ac, vilket fabrikat/modell kör ni, är ni nöjd med den? Rummet som ska kylas är ca 10-15kvm. Något speciellt man bör tänka på vid köp för denna storleken?
Kör nån billighetsvariant (Matsui?) för 4:e säsongen nu. Tror jag betalade ca 2K och det är nog dom bäst spenderade pengarna någonsin.
Kör den en 3-4 timmar innan sängdags och får ner tempen till 16-17 grader. Går inte att köra när man sover då den lever om en hel del.
 

Veratio

Cartier
Finns väl bara två eller tre varianter numera, om man vill ha en "riktig" AC med inverter som är flyttbar. Får räkna med att lägga närmare 20', men då har man en bra sak som du kan använda även på natten. Har inte plockat upp min än för säsongen (även om det var varmt igår). Min har ganska många år på nacken, men en kompis köpte en sån här förra året:

https://luftmiljobutiken.se/produkt/kylbag-4-5/

Och är väldigt nöjd. Den jag har är inte lika fin i utseendet, men kan inte rättfärdiga att betala så mycket för en ny bara pga att min är ful. :)
 

Veratio

Cartier
Känner inte till märket, men när den har inverter så funkar den som en fast monterad. Lever inte om lika mycket och bör ha bättre effekt!
 

Poppe

Cartier
Jag har en från Ahlsell för några bananer, ingen utedel så den låter som fan. Startar den när jag åker till jobbet sen är det 18 grader när jag kommer hem och håller sig så, den är skitful men effektiv. Får inte hänga ut någon utedel för min brf tillårer inte det tyvärr.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Finns väl bara två eller tre varianter numera, om man vill ha en "riktig" AC med inverter som är flyttbar. Får räkna med att lägga närmare 20', men då har man en bra sak som du kan använda även på natten. Har inte plockat upp min än för säsongen (även om det var varmt igår). Min har ganska många år på nacken, men en kompis köpte en sån här förra året:

https://luftmiljobutiken.se/produkt/kylbag-4-5/

Och är väldigt nöjd. Den jag har är inte lika fin i utseendet, men kan inte rättfärdiga att betala så mycket för en ny bara pga att min är ful. :)
Har en Vivax från denna butik
riktigt bra
kostar runt 5 k
 
Topp