• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Portuguesen behöver smakråd.

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag tänkte klä upp min IWC Portuguese inför Julresan till en varm plats i Indiska Oceanen och skulle behöva expertisens smakråd på klädval.:)

Vilket tycker ni passar bäst av följande förslag?

Svart Krokodil
iEESqE9.jpg


ekKb6aL.jpg


Brun Krokodil
SeH5Het.jpg


gVkT4E7.jpg


Mörkbrun Rocka
uIfQLrW.jpg


h5dyTaQ.jpg


Blåtonad Rocka
PBtXCD9.jpg


RdUx1g4.jpg


Tack på förhand...:)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Brun croco all the way!

Men ska du resa så långt över så många tidzoner så är väl skydweller den som borde följa med eller?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kör du inte mörkbruna rockar får du gärna sälja den till mig ;)

Annars tycker jag att brun krokodil såg bäst ut! Trevlig resa!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Fukten i tropikerna kommer att få det där sollet att imma igen innan du lämnat taxin från flygplatsen..men deppa inte.....du kommer hem med en fantastisk patina......tropic dial = x 2 pengarna..... :)
Här snackar vi instant värdestegring.....som slår vilket Index som helst.....

Den blir perfekt till halmhatten och cocosnötsdrinken...på brun strap !!
 

max

Dancing Queen
Hade personligen kört på svart croco, dock gillar jag inte IWC:s originalband då sömmarna är för "djupa" (paddningen för hög) vilket gör att banden ser mycket smalare ut än de är, så just nu vinner rockan för att själva bandet är snyggast gjort, och för framtiden så skulle nog ett snyggare ljusbrunt krokodil/alligatorband passa dig som handen i handsken.

Här ser du skillnaden med djup och icke djup söm:
http://www.maxa.se/bilder/klockor/iwc_strap/iwc_ekamon_strap_03.jpg
http://www.maxa.se/bilder/klockor/iwc_strap/iwc_ekamon_strap_04.jpg
 

DrDre

Patek
Allt klär ju en skönhet, men jag skulle satsat på brunt alligator. Rocka är ju jäkligt coolt och supersnyggt på många andra vi ser här på forumet (Rverso och Aurums Cartier tex) men på din tycker jag alligatorerna funkar bättre. Svart är ju lite mer stramt "styrelserum" (ungefär som svarta brogues) medan brunt är lite mer casual. Så på semester skulle jag satsat på brunt.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Svart krokodil vad riktigt snygg men blå rocka känns lite mer Indiska oceanen. ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Schyssta kombos allihopa, efter varje bild tänkte jag "Det bandet ska han välja!". Efter en lång överläggning går dock det blå rockat segrande ur striden, det känns som att det passar syftet bäst.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Fukten i tropikerna kommer att få det där sollet att imma igen innan du lämnat taxin från flygplatsen..men deppa inte.....du kommer hem med en fantastisk patina......tropic dial = x 2 pengarna..... :)
Här snackar vi instant värdestegring.....som slår vilket Index som helst.....

Den blir perfekt till halmhatten och cocosnötsdrinken...på brun strap !!


Varje gång dina fingrar dansar på tangentbordet blir det något speciellt, träffsäkert och med stor portion humor, så även denna gång. Tack Davvan :)
 
Topp