• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Post 2000, och en auktion till förmån för BCF

MJ24

Patek
2-Faktor
Det här är min 2000:e post, och jag tänkte ta tillfället i akt att göra mig av med ett dåligt minne, för att istället ändra till något gott!:)
För två år sedan blev jag blåst i en affär jag gjorde via nätet.
Jag trodde jag köpt, och betalt för, en sån här (alltså INTE klockan som auktioneras ut!!):

IWCBP2.jpg




Men när paketet kom visade det sig innehålla det här istället! :drowning::
DSCN9709-2.jpg



Känslan när jag öppnade paketet var helt obeskrivbar förtvivlan!
För att göra en lång historia kort, fick jag till sist tillbaka mina pengar via Paypal, och skulle skicka tillbaka innehållet i paketet ovan till det lilla aset som lurade mig (hela storyn finns att läsa här på furumet för den som är intresserad).
Kanske som förväntat kom paketet tillbaka till mig eftersom adressaten inte fanns!
Det här paketet har i två års tid legat oöppnat eftersom jag inte ens velat ta i det igen av avsmak för det som hände.

Nu är det tid att göra något åt saken och jag auktionerar härmed ut innehållet i paketet (alla 4 klockorna i en klump) till förmån för Barncancerfonden!
Ni har alltså chansen att bjuda på ett paket bestående av fyra (4) quartzur från Swiss Explorer (vet inte vad det är...men det är ju för en god sak!)! :)
De har legat i samma låda i två år, men jag testade att aktivera batteriet på en av dom nyss, och den snurrar i alla fall! Ingen garanti eller bytesrätt! ;)
Vet inte amplitud, och har inte heller kollat täthet…men klockorna är aldrig använda…så kanska kan man kalla dom NOS! ;)
FC95E34A-E4F6-4AF4-B798-74BE0195CB0F.jpg

DSCN9708.jpg

DC0F864E-4445-47D7-AE53-4AE3E35D4337.jpg

15728D23-D3A3-4549-B350-90AA8CA03478.jpg



Den som lägger högst bud vinner, och klockorna skickas så snart jag ser bevis på att vinnande summa satts in hos BCF! :)
Vi kör till måndag kväll, och stänger alltså budgivandet 20.00, måndagen den14/7!
Lycka till och bjud hårt...tänk på den goda saken!! :D

Mvh
Michael
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till 2000! Skönt att du fick tillbaka dina pengar i alla fall, hoppas att någon får nytta av klockorna. Jag vågar inte buda hem mer nu för husfridens skull men jag hoppas att budgivningen fortsätter i den takt som påbörjats :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Haha! Magiskt! Pengarna är självklart överförda (har pm:at screen dump)!

Då uppsåtet med klockorna helt uppenbart var bedrägligt (och Compiss ju har brännmärkt dessa genom att stämpla dem hemsökta) anser jag att jabla med gott samvete "väl" kan "ta" (väl-ta, fattar ni) sitt ansvar och se till att dessa klockor inte fortsätter cirkulera och sprida dåliga "vibbar". ("vibbar", fattar ni)

Skulle man rent av kunna göra så att jabla pm:ar dig sin adress? Så kan jag agera mecenat utan att behöva ta något logistiskt ansvar? =)

/Robert
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Haha! Magiskt! Pengarna är självklart överförda (har pm:at screen dump)!

Då uppsåtet med klockorna helt uppenbart var bedrägligt (och Compiss ju har brännmärkt dessa genom att stämpla dem hemsökta) anser jag att jabla med gott samvete "väl" kan "ta" (väl-ta, fattar ni) sitt ansvar och se till att dessa klockor inte fortsätter cirkulera och sprida dåliga "vibbar". ("vibbar", fattar ni)

Skulle man rent av kunna göra så att jabla pm:ar dig sin adress? Så kan jag agera mecenat utan att behöva ta något logistiskt ansvar? =)

/Robert


Ok…skickar helst till dig som vann eftersom jag tänkte bifoga en liten gåva som tack också!:)
Vill du låta dom gå vidare till Jabla för mosande efter det, så är det ok för mig.
 
Topp