• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta bilder..?

Sond

Patek
Hur gör man för att posta bilder? Sorry, jag antar att det finns info om det men jag hittar det inte. Jag kör med Photobucket. Allra helst skulle jag vilja at det gick att direktposta fr Tapatalk. Någon?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Man kan direktposta via Tapatalk, men då lägger det sig på deras server - går att köpa till bilduppladdning i Tapatalk för ett par kronor tror jag(?).
Går du in via webbläsaren finns det en bilduppladdningsknapp.
 

Icaras

Rolex
Känns som detta borde inkluderas någonstans, säkert 3e tråden och 10e inägget angående detta denna månad.
Kanske kan flika in det någonstans :)
 

max

Dancing Queen
Om du har bilden på datorn:
  1. Klicka på "ladda upp bild"
    d1AgwdR.jpg


  2. En popup visas, Klicka på "Bläddra"
    oj8A5LJ.jpg


  3. Välj den bild du önskar bifoga från din dator och klicka på "open"/"öppna"

  4. Vänta tills bilden laddats upp och klicka sedan på den övre länken av de två som syns under bildminiatyren
    VU34d04.jpg


  5. Se till att texten är markerad och tryck på ctrl+c (alternativt högerklicka och välj kopiera)
    5lim7YO.jpg


  6. Stäng alla popuprutor på valfritt sätt (ok, avbryt eller krysset) tills du är tillbaka i forumet. Placera markören i inlägget där du vill ha bilden och klicka på ctrl+v (alt högerklicka och välj klistra in)
    9A81CXI.jpg


  7. Klicka på "Svara" för att posta inlägget :)


På iPhone kan det strula lite ibland (använder google chrome) där uppladdningen av fotot verkar hänga upp sig, men stäng då popupen och försök igen så brukar det fungera.
Har du inte möjlighet att öppna popup (tex antivirus osv som blockerar) så högerklicka på "Ladda upp bild" och välj "öppna i ny flik" så kommer det att fungera. Du kan även behöva öppna en utforskare, leta upp bilden och sedan dra den till rutan i steg 2 istället för att trycka på bläddra.
 
Topp