• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posta en bild på din favoritklocka!

Ministern

Founder
2-Faktor

Bild från Shear på den..

AE70E65F-AC06-44C2-882C-7E43CF1BB6C1-1436-000001F9ED5AB3B6_zpsdcc902e6.jpg
 

fredtiger

Cartier
Lite osäker, det är en NOS och jag tycker alla skiljer sig åt på visare etc. Det bör dock vara en 1553 med tillägg 020. Kallas även turtle.

EDIT: detta var alltså svar på Jens fråga ovan, quoten föll bort.
 

fredtiger

Cartier
1503 tror jag den kallas, om det är Quartz:aren. Ägde en sån alldeles nyligen, men upplevde den något platt i verkligheten. Annars fin klocka till bra pris.
Det är en quartz. Håller med om att den egentligen är för platt för att vara riktigt snygg. Jag har dock lärt mig att uppskatta den platta looken då det är en quartz och modellen från 70- talet. Känns liksom rätt för klockan att vara platt och fulsnyggt växer med tiden...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det är en quartz. Håller med om att den egentligen är för platt för att vara riktigt snygg. Jag har dock lärt mig att uppskatta den platta looken då det är en quartz och modellen från 70- talet. Känns liksom rätt för klockan att vara platt och fulsnyggt växer med tiden...

Jag gillar looken helt klart, men det är lite för "dött" på tavlan. Men jag tror verkligen att man kan börja gilla den, jag gav den inte så mycket tid...
 
Topp