Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Poste Italiane, paket fastnat i Italien.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gap36, 5 september 2016.

1. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo

Köpte en klocka på eBay, från en italiensk nätbutik, för lite mer än en vecka sedan. Kikar jag på det spårningsnummer jag fått av speditören, Poste Italiene (Italienska posten), kan jag se att paketet rört sig med jämna mellanrum, precis så som spårning av paket fungerar. Men förra veckan i torsdags tog det stopp. Klockan har stannat på ett ställe som heter Partito dal Centro Scambi Internazionale. Med lite Googlande hittas det inte jättemycket som hjälper. Mycket på Italienska. Det som finns på engelska berättar att paket kan stanna där av okända anledningar och då att det är som någon form av tull. I de fall som jag hittar på nätet är paketet fast i veckor.

Någon som har haft samma eller liknande problem? I så fall, hur löste det sig?

En tråd utan bilder är tråkigt.
    Klockan som jag väntar på är en Swatch Award SBC 108, NOS från 1992, kul!

AWARD CHRONO SWATCH 2_thm.jpg
    award swatch watch 1.jpg swatch-chrono-award-scb-198-1992-case_360_2d9b3a3f7a7f33edc754fa2972fb1a07.jpg

Savagear114 gillar detta.
  2. M.U

M.U Biskop

Tråkigt, helt klart! Jag kan inte hjälpa dig så mycket, men min uppfattning har varit att Italienska posten kan vara lite jobbiga att ha och göra med..

Hoppas det löser sig till slut!

3. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo

Tack!

4. sherwan

sherwan Präst

Från:
    Stockholm
    Allt efter utrikes terminalen brukar därefter skötas av svenska motsvarigheten ex posten, dhl, ups.
    Prova att söka hos de om du har något paket nr.

5. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo

Kikade på alla tänkbara företag i Sverige, inget där. Tack ändå!

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har du frågat säljaren . Som sagt är Italienska posten lite lurig . Dock har du väl försäkringar via Ebay och paypal. Så du får pengar tillbaka om det skulle försvinna .
    Låter ju som det skulle vara nåt ställe där det skickas internationellt . Så tror nog det dyker upp .

7. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo

Aa, precis! :) Har köpt via Paypal så är inte orolig för det. Tänkte mest bara på hur lång tid det kan ta.

8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tror nog den landar i din låda om ett par dagar . Eller åtminstone avin?. Partito dal Centro Scambi Internazionale är ett ställe ditt posten kommer när den lämnar Italien. Du kan säkert söka på samma kollinummer på Postnord inom en två dagar?
    Min gissning :)
    Kanske kan detta hjälpa? https://packageradar.com/courier/poste-italiane/status/export

9. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Partito dal Centro Scambi Internazionale betyder i praktiken utrikesterminalen på Arlanda.

klockodile gillar detta.
  10. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo

Tack! Jag ska hålla utkik där! :)

11. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo

Okej, tack! Då förstår jag lite mer :)

12. Gap36
    Trådstartare

Gap36 Stadsbo