• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posten suger! Måste skriva av mig och svära.

Vad tycker du om posten?

  • Jag älskar posten. De är så himla duktiga.

    Röster: 60 25.9%
  • De suger.

    Röster: 163 70.3%
  • Jag jobbar på posten.

    Röster: 9 3.9%

  • Totala väljare
    232

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Väntar in en väldigt fin och ovanlig vintage-bratte som jag fick till ett ovanligt fint pris. Kundtjänst vet inget förutom att det är konstigt, och inget har återkopplat. De skyllde först på terrorattentatet men det köper jag inte ett smack då strulet med "felsortering" började innan det hände, bara en ren bortförklaring när de inte har något bättre att säga.

Inte första gången de strular. Hur svårt ska det vara? Så vad är slutsatsen? Posten suger. :blackeye::blackeye::blackeye::rage::rage::rage:

Spana in och bli mörkrädd...
Namnlöst.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Och varför är ens Postnord inblandade undrar jag? Den skickades med DHL från Tyskland. Sen tar Postnord över. Det är synd. DHL finns ju även i Sverige och är mycket bättre... :shifty:
 

Kralle

Breitling
Har tyvärr liknande erfarenheter jag också. Det är färre tillfällen då allt går snabbt och smärtfritt än tvärt om med PostNord!
 

J3sus

Omega
Fan va segt @JensBP kundtjänsten omsätter tyvärr för mycket folk för att dom ska hinna lära sig allt ordentligt.. Men som tur är extra jobbar jag i en butik som har postutlämning så jag kan ringa min ombudsuport! Så skicka ett PM med kollinummer så ringer jag och hör:)
 

Krabbeluring

Cartier
Vill också passa på att svära lite:

Skulle dra iväg ett paket med rek precis. Hade inga vettiga lådor hemma, men tänkte att jag kör på postens blåa lådor - de kostar ju 99kr, vilket är en OK summa. Jag ville ha den spårbar och var beredd att lägga till några tior.

Men det gick tydligen inte att lägga till spårbarhet på deras egna lådor/kuvert, så jag fick betala 99kr för lådan och ytterligare 140kr för att den skulle bli spårbar. Dvs dubbel avgift för att skicka lådan.

Hade tanten på posten en dålig dag? eller är det verkligen så? Hon sa att det förr gick att betala en liten extrasumma för att postlådan skulle bli spårbar, men att hon inte kunde göra det längre.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vill också passa på att svära lite:

Skulle dra iväg ett paket med rek precis. Hade inga vettiga lådor hemma, men tänkte att jag kör på postens blåa lådor - de kostar ju 99kr, vilket är en OK summa. Jag ville ha den spårbar och var beredd att lägga till några tior.

Men det gick tydligen inte att lägga till spårbarhet på deras egna lådor/kuvert, så jag fick betala 99kr för lådan och ytterligare 140kr för att den skulle bli spårbar. Dvs dubbel avgift för att skicka lådan.

Hade tanten på posten en dålig dag? eller är det verkligen så? Hon sa att det förr gick att betala en liten extrasumma för att postlådan skulle bli spårbar, men att hon inte kunde göra det längre.

Dålig dag! Jag skickar oftast i dom dyra lådorna av ren och dum lathet. Men portot ingår ju i lådan så det är ju bara reken som ska på?
 

Krabbeluring

Cartier
Dålig dag! Jag skickar oftast i dom dyra lådorna av ren dum lathet. Men portot ingår ju i lådan så det är ju bara reken som ska på?

Precis det jag tänkte. Hon menade dock att hon inte kunde lägga på reken på lådan längre. Utan jag fick köpa lådan, och sedan betala hela summan på nytt för att skicka det som rek-paket - vilket kostade 140kr (vilket det hade kostat om jag hade haft en egen låda med mig).

Jag hade bråttom att få iväg lådan innan påsk och bor en bit från närmsta storstad vilket innebär att jag inte hade möjlighet att köpa en billigare låda. Men 240kr för att skicka ett paket sved.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vill också passa på att svära lite:

Skulle dra iväg ett paket med rek precis. Hade inga vettiga lådor hemma, men tänkte att jag kör på postens blåa lådor - de kostar ju 99kr, vilket är en OK summa. Jag ville ha den spårbar och var beredd att lägga till några tior.

Men det gick tydligen inte att lägga till spårbarhet på deras egna lådor/kuvert, så jag fick betala 99kr för lådan och ytterligare 140kr för att den skulle bli spårbar. Dvs dubbel avgift för att skicka lådan.

Hade tanten på posten en dålig dag? eller är det verkligen så? Hon sa att det förr gick att betala en liten extrasumma för att postlådan skulle bli spårbar, men att hon inte kunde göra det längre.
Så är det inte. Jag brukar lägga på rek på de förfrankerade blå kuverten.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Precis det jag tänkte. Hon menade dock att hon inte kunde lägga på reken på lådan längre. Utan jag fick köpa lådan, och sedan betala hela summan på nytt för att skicka det som rek-paket - vilket kostade 140kr (vilket det hade kostat om jag hade haft en egen låda med mig).

Jag hade bråttom att få iväg lådan innan påsk och bor en bit från närmsta storstad vilket innebär att jag inte hade möjlighet att köpa en billigare låda. Men 240kr för att skicka ett paket sved.

Nu har jag inte sålt ngt på säkert 3-4 månader, kanske har dom ändrat? Låter ju helknasigt iaf!
 

PCB

Audemars
lider med dej Jens,:(
har hört och sett massa kritik mot postnord,
personligen har jag aldrig haft problem,och personalen på mitt serviceställe är väldigt kompetent,

lider även med personalen och deras anhöriga, på Postnord Segeltorp,
som delar av, kommer hittas i sopsäckar runt om i landet....
 

bluetrain

Cartier
Riktigt tråkigt.. :/ Att göra en ansträngning för att undvika Posten (okej POSTNORD) är väl idag ungefär lika självklart som att undvika tåget.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
lider med dej Jens,:(
har hört och sett massa kritik mot postnord,
personligen har jag aldrig haft problem,och personalen på mitt serviceställe är väldigt kompetent,

lider även med personalen och deras anhöriga, på Postnord Segeltorp,
som delar av, kommer hittas i sopsäckar runt om i landet....
Jag skulle vilja åka ut till Segeltorp och leta själv + kolla allas fickor. Men det är bara att fortsätta hålla tummarna. :depressed:
 
  • Like
Reactions: JLW

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Å inte kom den idag heller. "På väg" som vanligt men så h-e heller. Ursäkta franskan men jag är arg på allvar. :mad:
 
  • Like
Reactions: JLW

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NU ÄR JAG LACK PÅ RIKTIGT!!!
Jag hade inte bara denna Breitling på ingång. Även en damklocka, Citizen, som jag beställt till min mor som påskpresent. Hämtar ut den idag. EN TOM JÄVLA CITIZEN-BOX!!!! Helt säker på att det inte är säljaren, mycket stor säljare med 100% omdömen. Innerboxen var dessutom uppsliten tejp på och fraktsedeln uppsliten.

Hur J-A otur kan man ha på en vecka?????????
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Väntar in en väldigt fin och ovanlig vintage-bratte som jag fick till ett ovanligt fint pris. Kundtjänst vet inget förutom att det är konstigt, och inget har återkopplat. De skyllde först på terrorattentatet men det köper jag inte ett smack då strulet med "felsortering" började innan det hände, bara en ren bortförklaring när de inte har något bättre att säga.

Inte första gången de strular. Hur svårt ska det vara? Så vad är slutsatsen? Posten suger. :blackeye::blackeye::blackeye::rage::rage::rage:

Spana in och bli mörkrädd...
Namnlöst.jpeg
Åh, fy faan!
 
D

Deleted member 14209

Guest
NU ÄR JAG LACK PÅ RIKTIGT!!!
Jag hade inte bara denna Breitling på ingång. Även en damklocka, Citizen, som jag beställt till min mor som påskpresent. Hämtar ut den idag. EN TOM JÄVLA CITIZEN-BOX!!!! Helt säker på att det inte är säljaren, mycket stor säljare med 100% omdömen. Innerboxen var dessutom uppsliten tejp på och fraktsedeln uppsliten.

Hur J-A otur kan man ha på en vecka?????????
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:


Fick också ett paket idag där innehållet var helt borta... vadderat kuvert vars baksida var uppslitet, en liten bit maskeringstejp för att försöka hålla ihop det. :bored:

Annars har jag aldrig haft problem med Posten/PostNord.
 
  • Like
Reactions: JLW

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det är fan andra gången ett tomt paket kommer till mig på några månader!!!!! Jag köpte ett rolex-spänne här på forumet för några månader sedan. Det var inte säljarens fel. Jag fick ett tomt kuvert som var stora upprivna hål i utan spänne.

Med denna otur lär ju även min dyra vintage-bratte sitta på nån postanställds arm vid detta laget. :(
 

Josef B

Bestraffaren
Har fått så mycket problem med Postnord så det finns inte! De har tappat bort möbler som vägt 27 kg. TVÅ GÅNGER! De har även slarvat bort leveranser till mina kunder flertalet gånger. Kaoset började i somras har jag för mig, eller om det var sommaren 2015.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag ser att Citizen är stulen i Sverige. Tejpen sitter lite över den svenska fraktsedeln som postnord har sagt på. Då är den omtejpad i Sverige. Den är från USA.
 
Topp