• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posten suger! Måste skriva av mig och svära.

Vad tycker du om posten?

  • Jag älskar posten. De är så himla duktiga.

    Röster: 60 25.9%
  • De suger.

    Röster: 163 70.3%
  • Jag jobbar på posten.

    Röster: 9 3.9%

  • Totala väljare
    232

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Citizen är snodd i Sverige. Någon har öppnat den och tejpat om den EFTER att svenska posten satt på sin fraktsedel. Syns tydligt.
IMG_6198.JPG
 

plexan

Cartier
Tycker det är väldigt märkligt om inte kundtjänsten kan ge dig något svar!? Något är ju uppenbart fel när man ser den där loggen. Ring dom igen!
 

Hawk100

Rolex
Jag skickade ett datumfönster som skulle till moddningen av Landsorten som pågår på forumet. Inte f...n kom det fram!!!! Postnord suger!!!!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Fick också ett paket idag där innehållet var helt borta... vadderat kuvert vars baksida var uppslitet, en liten bit maskeringstejp för att försöka hålla ihop det. :bored:

Annars har jag aldrig haft problem med Posten/PostNord.
Jag ser att Citizen är stulen i Sverige. Tejpen sitter lite över den svenska fraktsedeln som postnord har sagt på. Då är den omtejpad i Sverige. Den är från USA.
Polisanmäl för stöld.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Vill också passa på att svära lite:

Skulle dra iväg ett paket med rek precis. Hade inga vettiga lådor hemma, men tänkte att jag kör på postens blåa lådor - de kostar ju 99kr, vilket är en OK summa. Jag ville ha den spårbar och var beredd att lägga till några tior.

Men det gick tydligen inte att lägga till spårbarhet på deras egna lådor/kuvert, så jag fick betala 99kr för lådan och ytterligare 140kr för att den skulle bli spårbar. Dvs dubbel avgift för att skicka lådan.

Hade tanten på posten en dålig dag? eller är det verkligen så? Hon sa att det förr gick att betala en liten extrasumma för att postlådan skulle bli spårbar, men att hon inte kunde göra det längre.

Har även blivit fintad med att köpa postnords blåa lådor, ett jävla ockerpris om man vill lägga på spårbarhet/rek. Kan istället rekommendera att du kollar på Clas Ohlsons egna postpaket "pack n post", rätt prisvärda om man inte har något annat alternativ.
 

DrKlocka

Audemars
Fyfan vad surt. Men kom ihåg att anmäla! Det brukar vara ganska lätt att ta reda på vem som har hanterat paketet längs vägen. Hoppas bara att PostNord tar detta på allvar.

Hoppas den andra kommer fram säkert, annars kan jag skicka ett påskägg som tröst :(
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Min favorit är annars när Postnord utrikes felregistrerar mottagarnamnet så att det står fel på avin. Hade ett Kafka-ögonblick en gång när ombudet fick besked från supporten att inte lämna ut mitt paket från utlandet och att det skulle skickas tillbaka - trots att det stod rätt namn på paketet...
 

Camo00

Patek
Inte förvånad. Det strular alldeles för ofta för mig också... Kommer paketet fram så är det manglat bortom igenkänning...
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Kan bara instämma i kören över burop till Postnord. Beställde en projektor för ett par år sedan. Den ställdes av någon anledning på en obevakad lastkaj mitt i natten där den sedan "försvann". Sitter väl i taket hemma hos någon polare till en chaufför nu. Polisen gjorde inte ett dugg, fick dock en ny projektor av Posten efter mycket bråk.
 

Veratio

Cartier
Det är ändå otroligt vilka olika erfarenheter man har. Sjukt nöjd med min lokala postställe, aldrig haft något problem. DHL lämnar i en minikiosk bra mycket längre bort med begränsade öppettider. Att hon som lämnade ut mina sista paket (fyra fälgar med däck i fyra separata försändelser) i Malmö postcentret var väldigt vacker också är ju bara en bonus...

Men man måste kanske tänka om lite. Det är väl bara en tidsfråga innan man drabbas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ändå otroligt vilka olika erfarenheter man har. Sjukt nöjd med min lokala postställe, aldrig haft något problem. DHL lämnar i en minikiosk bra mycket längre bort med begränsade öppettider. Att hon som lämnade ut mina sista paket (fyra fälgar med däck i fyra separata försändelser) i Malmö postcentret var väldigt vacker också är ju bara en bonus...

Men man måste kanske tänka om lite. Det är väl bara en tidsfråga innan man drabbas.
Tyvärr kan man väl inte själv välja postombud. Det hade sållat bort en hel del dåliga alternativ.
 

john b

Rolex
Det är inte bara skit även om jag lider med ffa de stöddrabbade i tråden.

Jag har säkert skickat och tagit emot hundra rekade klockor. Aldrig minsta problem. Man måste packa bra dock. En gång slarvade jag med vadderingen och då lossade balansen i klockan.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Imorse kom en ny "försening" och "felsortering" som ploppade upp online. Oväntat. Icke.

Jag satte mig på telefonen igen. Kundtjänst kunde inte först inte ens se att jag gjort ett ärende några dagar tidigare, och sa att hon kunde göra att spårärende men inte så mycket mer och att de då har tre arbetsdagar på sig. Så om ca en vecka skulle de höra av sig. Helt stört. Hon gick efter tjat iväg och kollade något, och då hittade hon min tidigare spårning och de hade igår börjat med den och konstaterade att de då har denna tid på sig. Så det skulle ändå inte bli klart till efter påsk. Jag försökte förklara att deras "tid" inte är från när de behagar att börja med ärendet, utan från när jag anmäler ärendet. Så långt kom jag denna gång.

Men nu ger jag mig inte. Igår en tom klockbox. Nu ska jag ha min andra klocka. Jag ringde till postnords huvudkontor, förklarade läget och alla olika bud under en veckas tid och krävde att få bli kopplad till någon med någon form av ansvar. Jag blev kopplad till en arbetsledare. Hon var mycket trevlig och förstående. Jag anmälde både den stulna klockan och klockan som man bara går runt runt på sorteringsterminalen till henne. Hon lovade att ta tag i det kvarvarande paketet direkt och att någon nu skulle leta upp den fysiskt och ringa mig. Jag hade hört det förr, men var ändå lite hoppfull. En timme senare ringde de från centralen, de hade hittat paketet. Jag bad om att absolut inte skicka den till mitt ombud, då jag inte litar på dem ett smack nu. Då fick jag hämta den på plats ute i Segeltorp en liten bit utanför Stockholm. Sagt och gjort. Paketet är rätt mörbultat. har väl hackat runt i sorteringsmaskinen i veckas tid, men det åker inte omkring någonting i det. Jag hoppas det är bra packat, och framförallt att det inte är tomt (som gårdagens)....
IMG_6202.JPG
 
Senast ändrad:

RikNik

Panerai
2-Faktor
Fy fan vad arg jag skulle vara om jag var i din situation. FTF-affärer får framöver absolut högsta prio.
 
Topp