• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Posten suger! Måste skriva av mig och svära.

Vad tycker du om posten?

  • Jag älskar posten. De är så himla duktiga.

    Röster: 60 25.9%
  • De suger.

    Röster: 163 70.3%
  • Jag jobbar på posten.

    Röster: 9 3.9%

  • Totala väljare
    232

J3sus

Omega
Jo, jag förstår att rätt ska vara rätt, men varför i h...e. kan jag inte hämta ut paketet när det ligger på hyllan där bakom, måhända på fel ställe, men de fakto står jag ju där och paketet några meter från mig?!
Ska väl dock inte egentligen alls klaga, fick paketet en dag senare efter en hel del extra CO2 emissioner, sväranden o.s.v., så allting gott och fint ;)
Om det fanns kvar hos fel ombud borde du kunnat hämta deto_O
 

Krabbeluring

Cartier
Vadå??? Är inte privatisering lösningen på alla världens problem???? :woot:


Finns bara en lösning. Förstatliga posten, och återinför tjänstemanansvar. Alla som hanterar paket måste scana paketet så att det finns en spårbarhet varje sekund. Förstör du det. Får du betala innehållet, kan du inte får staten betala och det dras från din lön. Det skulle nog ordna upp problemet snabbare än fort.

Postnord ägs ju till 60% av svenska staten och 40% av danska staten?

Likt allt staten/det offentliga pillar på så uppstår problem, kriser, ineffektivitet etc.

Se; polis, försvar, sjukvård, äldrevård, skola och praktiskt taget allt staten gör förutom Skatteverket - effektivare organisation får man leta efter.

När jag kan försöker jag använda DHL - de är enligt mig bäst. De verkar ha lyckats bra efter att ha privatiserats av tyska staten - ofta sitter ju skiten i väggarna.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Postnord ägs ju till 60% av svenska staten och 40% av danska staten?

Likt allt staten/det offentliga pillar på så uppstår problem, kriser, ineffektivitet etc.

Se; polis, försvar, sjukvård, äldrevård, skola och praktiskt taget allt staten gör förutom Skatteverket - effektivare organisation får man leta efter.

När jag kan försöker jag använda DHL - de är enligt mig bäst. De verkar ha lyckats bra efter att ha privatiserats av tyska staten - ofta sitter ju skiten i väggarna.
Så sant. Skatteverket, enda effektiva statliga organisationen. Resten mer eller mindre kaos. Inte riktigt tänk på det förut, men så är det ju verkligen. En slump? Knappast. o_O
 

leiden

Rolex
Tyvärr har jag också fått anledning att skriva i den här tråden :mad:
Lämnade in min klocka hos Eriksons i Sundbyberg i onsdags och vi kom överens om att de skulle titta på den i lugn och ro och sedan skicka den till mig, då jag bor 10 mil bort, så att den skulle vara framme senast till helgen. Så jag hoppade på tåget hem. När tåget lämnar perrongen ringer de från Eriksons:
- Din klocka är klar, är du kvar i närheten?
- Nej, jag har precis satt mig på tåget så ni får tyvärr skicka den
- Inga problem, då gör vi det så har du den senast på fredag

Senare på dagen får jag ett förhandsmeddelande i PostNords app om att det är ett paket på väg till mig. Gott, tänker jag. Sedan händer ingenting. Igår spårade jag paketet igen, då var det inlämnat på en ICA-butik i sumpan vid kl 15 igår. Perfekt, det måste vara före stopptid, då är det hos mig imorgon (läs: idag).
Spårar paketet på nytt idag och ser att det inte har lämnat ICA-butiken. Vad är det som händer? tänker jag. Ringer därför ICA-butiken i min jakt på svar:
- Hej! Jag undrar vad ni har för sista inlämningstid på paket?
- Runt kl 16.
- Okej, för jag har ett paket som är inlämnat igår kl 15 och det ser ut att fortfarande vara kvar. Gick paketen iväg som vanligt igår?
- Ehh, nej just det, igår kom de och hämtade kl 12 för de hade inte varit här på fyra dagar. Vi hade fem burar med paket. Men ditt paket kommer gå iväg idag och vara framme på måndag, inga problem!
- Tack för informationen, sa jag, men det jag tänkte var "f*ck you, PostNord"

Frågor till PostNord som dyker upp i mitt huvud:
1. Varför hämtar ni inte paket på flera dagar?
2. Om ni väljer att hämta tidigare för att ni inte hämtat på flera dagar, varför inte hämta ytterligare en gång på ordinarie tid också så att de som håller sig till era stopptider inte ska bli drabbade av fel ni begått tidigare dagar?

Skärpning, PostNord!

Om jag bara inte hade hunnit kliva ombord på tåget.....suck :grumpy:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Så sant. Skatteverket, enda effektiva statliga organisationen. Resten mer eller mindre kaos. Inte riktigt tänk på det förut, men så är det ju verkligen. En slump? Knappast. o_O
Vet inte var du får din information ifrån men tror inte det riktigt stämmer.
Med det sagt så beställde jag ett colareb från Italien, som man gör. Armbandet skickas i ett mini-vadderat kuvert. Får jag det i brevinkastet? Nä, måste gå till ombudet och hämta..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Status:
Polisanmälan mot postnord och dess hantering där klockan i Sverige under deras ansvar blivit stulen: Nedlagd. "Går inte att utreda."

Postnord: Fick ett brev igår alldeles för sent, någon skulle >ringa< mig inom några dagar. Där står att avsändaren ska reklamera i avsändarlandet. Och det är avsändaren som har eventuellt rätt till ersättning. Man tror inte det är sant. Den är ju för F#N stulen av någon i svenska postnords kedja, inte i USA. Den är omtejpad över den svenska fraktsedeln med vanlig tejp vilket de "aldrig gör" enligt deras egen utsago utan använder posttejp isåfall, och väger mindre än den gjorde när den vägdes vid förtullning. Postnord gör helt enkelt inte ett skvatt, tar inget ansvar över sin hantering eller bryr sig det minsta om att deras anställda och/eller deras anlitade stjäl deras kunders varor. Skrämmande.
 

leiden

Rolex
Status:
Polisanmälan mot postnord och dess hantering där klockan i Sverige under deras ansvar blivit stulen: Nedlagd. "Går inte att utreda."

Postnord: Fick ett brev igår alldeles för sent, någon skulle >ringa< mig inom några dagar. Där står att avsändaren ska reklamera i avsändarlandet. Och det är avsändaren som har eventuellt rätt till ersättning. Man tror inte det är sant. Den är ju för F#N stulen av någon i svenska postnords kedja, inte i USA. Den är omtejpad över den svenska fraktsedeln med vanlig tejp vilket de "aldrig gör" enligt deras egen utsago utan använder posttejp isåfall, och väger mindre än den gjorde när den vägdes vid förtullning. Postnord gör helt enkelt inte ett skvatt, tar inget ansvar över sin hantering eller bryr sig det minsta om att deras anställda och/eller deras anlitade stjäl deras kunders varor. Skrämmande.
Riktigt surt!
Ansvarstagande? Nej!
Mån om kunden? Nej!
Rätt strategi för att se till att företaget så småningom står utan kunder? Absolut!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Status:
Polisanmälan mot postnord och dess hantering där klockan i Sverige under deras ansvar blivit stulen: Nedlagd. "Går inte att utreda."

Postnord: Fick ett brev igår alldeles för sent, någon skulle >ringa< mig inom några dagar. Där står att avsändaren ska reklamera i avsändarlandet. Och det är avsändaren som har eventuellt rätt till ersättning. Man tror inte det är sant. Den är ju för F#N stulen av någon i svenska postnords kedja, inte i USA. Den är omtejpad över den svenska fraktsedeln med vanlig tejp vilket de "aldrig gör" enligt deras egen utsago utan använder posttejp isåfall, och väger mindre än den gjorde när den vägdes vid förtullning. Postnord gör helt enkelt inte ett skvatt, tar inget ansvar över sin hantering eller bryr sig det minsta om att deras anställda och/eller deras anlitade stjäl deras kunders varor. Skrämmande.
Maila beskrivningen till varenda tidning du kan komma på, cca PostNords VD varje mail.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Maila beskrivningen till varenda tidning du kan komma på, cca PostNords VD varje mail.
Eller prova först att maila VDn (utan att nämna ev tidningar). Det är aldrig fel att ge högsta befäl möjlighet att rätta till fel innan det dras vidare.

Edit: med saklig förklaring av ärendet utan att brusa upp för mycket, men med en tydlig dos av besvikelse.
 

mega

Rolex
Tycker ni överdriver lite. Detta paket kom fram hur bra som helst idag :dead:.
Nej, jag har inte öppnat det, det blev verkligen levererat sådar.
Fanns elektronik för ca 10k inuti, dock tydligen inte av intresse eftersom allt innehåll fanns kvar.

DSC_2120.JPG
 
Beställde nyligen ett paket från Indien med hjälp av DHL, kostade 10 $ och paketet kom fram dagen efter det skickades. Betalde nyligen extra för express-frakt hos Postnord när jag skulle ha ett paket från Malmö till Stockholm, 3 (!) dagar tog det! Förstår inte hur en organisation kan vara så ineffektiv.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Postnord söp nyligen bort ett paket jag skulle få från Hong Kong. Avi gick ut trots att paketet inte kommit till uthämtningsstället. Har nu ett helvete att få rätt mot säljaren för det står på sökningen att det är framme hos mitt utlämningsställe och Postnord vägrar hjälpa till eftersom de menar att säljaren ska reklamera hos posten i Hong Kong. Tack Postnord!
 

J3sus

Omega
Postnord söp nyligen bort ett paket jag skulle få från Hong Kong. Avi gick ut trots att paketet inte kommit till uthämtningsstället. Har nu ett helvete att få rätt mot säljaren för det står på sökningen att det är framme hos mitt utlämningsställe och Postnord vägrar hjälpa till eftersom de menar att säljaren ska reklamera hos posten i Hong Kong. Tack Postnord!
Ditt paket är säkert hos ditt uthämtningsställe. Dom har nog bara "ankomst registrerat" paketet på fel kolli, be säljaren i Hong Kong om kolli numret och pröva med det hos ditt ombud. Speciellt om din avi ser ut så här:
IMG_2114.PNG
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Postnord söp nyligen bort ett paket jag skulle få från Hong Kong. Avi gick ut trots att paketet inte kommit till uthämtningsstället. Har nu ett helvete att få rätt mot säljaren för det står på sökningen att det är framme hos mitt utlämningsställe och Postnord vägrar hjälpa till eftersom de menar att säljaren ska reklamera hos posten i Hong Kong. Tack Postnord!
Kul att de alltid säger att man ska reklamera ursprungslandets post när det är i Sverige de fuckar upp, postnords ansvar! Inte länge tills Sverige får Italien/Nigeria-rykte.

"No shipping to Italy, Africa, Russia, Sweden"
 

Krabbeluring

Cartier
Ännu en gång verkar jag ha otur.

Väntar paket från Tyskland. DHL tog det från Tyskland -> Malmö på under 24h, men Postnord verkar sega lite. Igår, måndag, plingar det till i appen 11:15 att de försökt leverera utan framgång - jag skulle istället få en avi istället. Jag bor cirka 5 mil från Malmö, så det brukar gå kvickt när det väl är där.

Vanligtvis brukar jag få åka till närmsta utlämningsställe (2km bort) eller företagscenter (1 mil bort) - oklart dock varför det varierar. Klockan 17:00 igår så plingar det till i appen att mitt paket är på företagscentret som ligger cirka 1 mil bort och att det är "påväg". Lite konfunderad blev jag - var kan det vara påväg kl 17? Inte till mitt utlämningsställe?

Nädå. 19:04 plingar det till igen. Paketet är i Malmö av någon anledning och det står att det är "På väg" - oklart var dock igen. Sedan dess har det inte uppdaterats.
 

Brunleif

Panerai
Postnord... Vad ska man säga...
Det tog 2 dagar att transportera paketet från USA. Sen la det statliga fördärvet rabarber på paketet och allt stannade.
2017-06-13 10:02
Toftanäs Sverige
Försändelsen är på väg
2017-06-13 09:58
UPK Malmö Sverige
Försändelsen tullklareras av oss
2017-06-13 09:58
UPK Malmö Sverige
Försändelsen är på väg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Postnord söp nyligen bort ett paket jag skulle få från Hong Kong. Avi gick ut trots att paketet inte kommit till uthämtningsstället. Har nu ett helvete att få rätt mot säljaren för det står på sökningen att det är framme hos mitt utlämningsställe och Postnord vägrar hjälpa till eftersom de menar att säljaren ska reklamera hos posten i Hong Kong. Tack Postnord!
Det är det där som är sjukt. Säljarna måste tro vi är efterblivna. Allt går bra, tills Postnord kvitterar och tar över paketet, och strular. Sen ska man vända sig till avsändaren och hans post, som absolut inte gjort något fel. Hur ska de kunna spåra paketet och leta? Det är ju kvitterat och stulet/bortsupet i Sverige av Postnord. Ingen ansvarskänsla öht. :(
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är det där som är sjukt. Säljarna måste tro vi är efterblivna. Allt går bra, tills Postnord kvitterar och tar över paketet, och strular. Sen ska man vända sig till avsändaren och hans post, som absolut inte gjort något fel. Hur ska de kunna spåra paketet och leta? Det är ju kvitterat och stulet/bortsupet i Sverige av Postnord. Ingen ansvarskänsla öht. :(
Sen sitter vi och fnyser åt italien..
 

Brunleif

Panerai
Nuså är klockan på väg. Behövde själv tullklarera ärendet. Märkligt att skulle ta 6 dagar att få fram.
Så hoppas på torsdag men troligast måndag.
 

Zalath

Panerai
Det är det där som är sjukt. Säljarna måste tro vi är efterblivna. Allt går bra, tills Postnord kvitterar och tar över paketet, och strular. Sen ska man vända sig till avsändaren och hans post, som absolut inte gjort något fel. Hur ska de kunna spåra paketet och leta? Det är ju kvitterat och stulet/bortsupet i Sverige av Postnord. Ingen ansvarskänsla öht. :(
Hur går det för dig? Har det hänt något? :/
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0533.PNG
Suck......bara att reklamera då......Italienska postväsendet bör vid det här laget ligga ett par pinnhål upp. Inom kort kommer många handlare ha disclaimers.....will not ship to Sweden...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur går det för dig? Har det hänt något? :/
Med den som blev stulen efter den mottagits av postnord i Sverige? Nejdå, postnord tycker det är amerikanska postens ansvar att klockan stals under postnords kedja någonstans. Mycket seriöst, not. Säljaren hade försäkrat frakten dock, så det löste sig efter jag mailade en kopia på polisanmälan (som lades ner på två röda). Utan säljarens försäkring skulle det varit kört.

#donotshiptonigeriaorsweden
 
Topp